Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar :) Hu er ei sterk dame som lett kan kritisere oss for det samme og tonefallet er aggressivt i måten på hvordan hu tar opp ting. Det er snakk om enkle oppgaver som flere av oss kan glemme og annet småpirk. Når vi sitter i felles møter tar vi det til oss og forstår at vi må skjerpe oss. Hu her begynner å gråte, så kverulerer seg til at det er alle andre sin skyld. Det blir en dårlig stemning pga det. Bak ryggen på sjefen sender hu småstikk både mot han og oss andre hvis det er noe. 

Tar vi opp ting så er det sakelig og på en rolig måte. Det kan gå uker før hu behandler oss som normalt. Frem til da får vi en kald skulder og må vokte oss for å ikke gjøre feil. 

Hi 

Anonymkode: dc6bf...75e

Skulle tro vi jobba samme plass. Hun på jobben min er flink å manipulerer, gjør det motsatte av det vi blir enig om og fullfører aldri noe. Derfor er det svært vanskelig å konfrontere henne på en Ok måte. Hun blir jo en martyr og kommer med at hun har en trassig hverdag.

Anonymkode: ba7f5...300

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken bransje er dette? Hvilke oppgaver er det hun glemmer og må påminnes?

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror nok absolutt at noen klarer å gråte for å manipulere andre, men jeg tror også at en del av oss lettere "tar til tårene" enn andre.

Tårene mine triller lett hvis jeg blir sint , trøtt, rørt eller veldig oppgitt, og jeg har gitt beskjed til de jeg jobber sammen med om at det er slik jeg er, at det ikke er spesielt morsomt og at jeg setter pris på om de overser tårene. Det gjør de heldigvis nå som de vet årsaken.

• Liker 3
Skrevet

Klarer folk å gråte på kommando?

Jeg kan begynne å gråte om jeg er i en veldig presset situasjon og jeg sliter med å holde ting i gang, og noen kommer og forteller meg det jeg allerede vet, dette er ikke bra nok. Men som en over her sier, jeg vil absolutt ikke oppnå npe, sier at det bare er litt tøft for tiden, ignorer tårene mine, jeg er klar over problemet og skal stå på for å få fikset opp.

Sånn TS utdyper videre blir jo noe litt annet, jeg tror dere må slutte å gi oppmerksomhet. For eksempel om mange glemmer å låse en dør som alle skal huske at skal være låst, gi tilbakemeldinger i plenum som vanlig. Om hun begynner å fyre seg opp, bare si at det var en påminnelse til dere alle, og gå videre til neste tema uten at noen skal gå i dybden på hvorfor eller alle detaljer rundt hvordan det ble sånn.

• Liker 2
Skrevet
På 9.2.2018 den 17.11, WubWub skrev:

Gråting er jevnt over fjøla manipulasjon i det fleste tilfeller. Det er utelukkende for å oppnå noe, i dette tilfelle handler det om å unndra seg ansvar. 

Av den grunn føler jeg aldri noe når noen gråter da jeg vet hva motivet er , å spille på folks følelser. Men jeg er for smart til å la meg lure

Er det virkelig vanlig å kunne gråte på "kommando"? Når jeg gråter er det fordi jeg  er oppriktig lei meg, hadde ikke klart å gråte når jeg bare bestemmer at det hadde passet.

Anonymkode: 644a3...528

• Liker 1
Skrevet
På 9.2.2018 den 17.11, WubWub skrev:

Gråting er jevnt over fjøla manipulasjon i det fleste tilfeller. Det er utelukkende for å oppnå noe, i dette tilfelle handler det om å unndra seg ansvar. 

Av den grunn føler jeg aldri noe når noen gråter da jeg vet hva motivet er , å spille på folks følelser. Men jeg er for smart til å la meg lure

Så hvis noen gråter i en begravelse, etter et brudd eller bare er lei seg så mener du at det er manipulativt? 😮

vet ikke om jeg er enig at dette er definisjonen av «smart». Tror du lurer deg selv her gitt

Anonymkode: 2ffb2...68b

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så hvis noen gråter i en begravelse, etter et brudd eller bare er lei seg så mener du at det er manipulativt? 😮

vet ikke om jeg er enig at dette er definisjonen av «smart». Tror du lurer deg selv her gitt

Anonymkode: 2ffb2...68b

Som det står i innlegget du siterer ; "I de fleste tilfeller". Ikke alle. 

Skrevet
På 9.2.2018 den 17.15, AnonymBruker skrev:

Takk for svar :) Hu er ei sterk dame som lett kan kritisere oss for det samme og tonefallet er aggressivt i måten på hvordan hu tar opp ting. Det er snakk om enkle oppgaver som flere av oss kan glemme og annet småpirk. Når vi sitter i felles møter tar vi det til oss og forstår at vi må skjerpe oss. Hu her begynner å gråte, så kverulerer seg til at det er alle andre sin skyld. Det blir en dårlig stemning pga det. Bak ryggen på sjefen sender hu småstikk både mot han og oss andre hvis det er noe. 

Tar vi opp ting så er det sakelig og på en rolig måte. Det kan gå uker før hu behandler oss som normalt. Frem til da får vi en kald skulder og må vokte oss for å ikke gjøre feil. 

Hi 

Anonymkode: dc6bf...75e

Jeg ville foreslått en tur til bedriftshelsetjenesten. Om dama ikke klarer å utføre jobben sin og i tillegg ikke tar til seg kritikk er hun ikke skikket til jobben sin. Bht kan hjelpe henne med å takle kritikk på en ordentlig måte. Én ting er å ikke takle kritikk, en annen ting er å ikke gjøre noe med det man får kritikk for. 

Dama må snakkes med. Men altså med, ikke til.

Anonymkode: 40880...41a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...