Gå til innhold

Leser dine ungdommer nyheter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

(Vet ikke helt om dette er riktig kategori men) Jeg er litt nyskjerrig, fordi jeg er selv i mediebransjen, og hører stadig folk si at ungdommer "flykter" fra avishusene. Jeg skjønner jo at de ikke leser papiravisene, men er det ikke vanlig at ungdom leser nyheter på nett? Nå starter mediehusene masse egne redaksjoner som produserer "nyheter for ungdom", men når jeg var 16-20 år så leste jeg helt vanlige nyhetssaker og reportasjer på aftenposten og regionalaviser. Er 25 nå, så det er jo ikke så lenge siden.

Dere som har ungdommer i hus, vet dere om de leser nyheter? Hva leser de?

Anonymkode: deeae...845

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her så er det ikke rutine å lese nyheter akkurat, men leser jeg en viktig eller ineteressant sak jeg vet ungdommen er interessert i så sier jeg at dette var interessant og bør leses. Det som fenger mest er innenfor astronomi, romfart, forskning og Trump, eller hvis det har skjedd noe spesielt her vi bor. Ofte holder det at jeg leser det opp. Men ungdommen følger med på nyhetene i blant og er veldig flink til å fange opp ting som andre snakker om på skolen, og ellers rundt oss.

Tror det handler litt om hvor reflekterert og engasjert ungdommer er. Min er bare tenåring og søker ikke nødvendigvis etter fæle nyheter, og det forstår jeg godt da det kan være ganske deprimerende å lese om for en voksen også, i lengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, mine er ikke akkurat ungdommer, de er 10 og 8 og leser Aftenposten junior med stor iver og interesse.

Anonymkode: 14cac...ad0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så fossil at jeg har papiravis (betalt av jobben), og tar støtt og stadig tenåringene mine i å sitte med den ;) Mitt inntrykk er at de er interesserte i nyheter, men jeg er litt bekymret for utvalget de får presentert gjennom filtrerte nettkanaler. Vi voksne bør absolutt løfte fram oh snakke om saker med dem.

Anonymkode: 503c8...06a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår 15-åring har pløyd lokalavisen man-lør siden han var 5 år :-)

Anonymkode: 8210d...cc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...