AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #1 Del Skrevet 9. februar 2018 Jeg skal til fjells i vinterferien. Jeg har piggfrie dekk og de er forholdsvis nye og ikke slitt, men jeg er livredd for å kjøre meg fast eller ikke komme opp bakker. Tenker at jeg må ha med kjettinger eller noe alternativt i tilfelle problemer på turen, men vet ikke om jeg vil klare å få dem på... Jeg har aldri lagt på kjettinger før. Bilen det er snakk om er en Kia Ceed, men vet ikke om det er lett eller vanskelig å legge kjettinger på en slik bil. Dere med erfaring. Hva bør jeg kjøpe? Kjettinger eller noe annet? Og vil en total uerfaren kvinne klare å få slikt utstyr på?!? Om jeg kjøper noe, tenker jeg å øve på å få det på hjemme før jeg reiser, men hjemme i en tørr garasje er jo noe annet enn i snøstorm på fjellet. Anonymkode: 32b20...4d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 9. februar 2018 #2 Del Skrevet 9. februar 2018 Tenker at du klarer deg helt fint uten kjetting. Har selv mye erfaring med å kjøre piggfritt på fjellet, men har aldri blitt stående. Kjører og noen turer med henger, og det er null problem på piggfritt. Virker mer som om du frykter det værste☺️ Er vel mulig å få kjøpt knipetak, som er kanskje lettest å sette på. Snøsokk er det noe som heter også. Kjetting, må du passe på å kjøpe rett størrelse, som er etter dimensjon på hjulene dine. Går du f.eks i en Bilxtra forretning får du hjelp til å finne det rette. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2018 #3 Del Skrevet 11. februar 2018 På 9.2.2018 den 13.14, AnonymBruker skrev: Jeg har aldri lagt på kjettinger før. Bilen det er snakk om er en Kia Ceed, men vet ikke om det er lett eller vanskelig å legge kjettinger på en slik bil. . Anonymkode: 32b20...4d0 Jeg bruker lengre tid på å montere hurtigkjetting på personbilen enn jeg gjør med kjettinger til lastebilen. Anonymkode: 2a6af...431 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #4 Del Skrevet 15. februar 2018 Kjetting? Det var noe man brukte på sekstitallet, var det ikke? Øve, øve, øve. Det er tingen. Anonymkode: 9de2e...831 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #5 Del Skrevet 15. februar 2018 På 9.2.2018 den 13.14, AnonymBruker skrev: Jeg skal til fjells i vinterferien. Jeg har piggfrie dekk og de er forholdsvis nye og ikke slitt, men jeg er livredd for å kjøre meg fast eller ikke komme opp bakker. Tenker at jeg må ha med kjettinger eller noe alternativt i tilfelle problemer på turen, men vet ikke om jeg vil klare å få dem på... Jeg har aldri lagt på kjettinger før. Bilen det er snakk om er en Kia Ceed, men vet ikke om det er lett eller vanskelig å legge kjettinger på en slik bil. Dere med erfaring. Hva bør jeg kjøpe? Kjettinger eller noe annet? Og vil en total uerfaren kvinne klare å få slikt utstyr på?!? Om jeg kjøper noe, tenker jeg å øve på å få det på hjemme før jeg reiser, men hjemme i en tørr garasje er jo noe annet enn i snøstorm på fjellet. Anonymkode: 32b20...4d0 Ta en telefon til bilforhandler og spør hva de kan anbefale. Kjettinger finnes i ulike varianter. Det finnes også knipetak for nødsituasjoner. Min kjørelærer sa at dersom jeg sto fast vinterstid, så kunne jeg ta ut en gulvmatte og legge under hjulet jeg spant på. I tillegg har jeg fem kilo sand og x kilo salt liggende rundt stephjulet i nødsfall. Har aldri fått bruk for noe av dette kjører piggfritt og greit. Husk også snøspade. Anonymkode: 309d1...07d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå