Gå til innhold

Brystreduksjon spørsmål

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, har fått innvilget brystreduksjon på statens regning, da jeg har store smerter.

Nå lurer jeg på hvilket sykehus/klinikk jeg skal velge? Bor på sørlandet, Kr.sand, og er innom tanken på Aleris men har ikke hørt om noen som har vært der. Hører mye bra om Drammen men vet ellers ikke.

Hvis du har utført slik operasjon, så håper jeg du kan svare meg

1. hvilken klinikk valgte du og ville du valgt den igjen?

2. fikk du inkludert brystløft? (uten silikon selvsagt, men slik at de flyttet brystknoppen oppover)

3. hvor lang ventetid var det fra du søkte til du ble operert?

4. var du på normalvekt da du ble operert eller noe over? (har lest at man må ha bmi på 27 eller mindre)

5. angrer du på operasjonen eller er du gla for at du tok den?

Anonymkode: ad289...b36

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan jeg spørre om bmi'en din? Hvor strenge er de?

Hvor store har du? Cm fra hals til brystvorte?

Tusen takk :)

Hilsen ei som reduserer vekten så jrg kan få reduksjon. 

Anonymkode: fd2cf...e1a

Skrevet

Det er veldig strengt ja ,og det syns jeg det skal være. Tenk på alle dem som bare er litt misfornøyde og som kunne tenke seg litt mindre bryster. Det skal være medisinske årsaker til operasjon. I mitt tilfelle har jeg store rygg og nakkesmerter og går jevnlig til fysioterapi. 

Det ble sagt til meg at man må ha større enn E cup. Selv har jeg 80g/h. Husker ikke målene men jeg innfrir kriterier. 

Håper du og får det innvilget da, hvis du har store plager. Bmi må være max 27. Min er 28 idag og jeg må ned 5/6 kg før operasjonen. Vil ytterligere ned etterpå så jeg får en Bmi på 25. Da er jeg innafor 👍mister jo og ca 1 kg ved operasjon og det er jo et pluss 😊

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er veldig strengt ja ,og det syns jeg det skal være. Tenk på alle dem som bare er litt misfornøyde og som kunne tenke seg litt mindre bryster. Det skal være medisinske årsaker til operasjon. I mitt tilfelle har jeg store rygg og nakkesmerter og går jevnlig til fysioterapi. 

Det ble sagt til meg at man må ha større enn E cup. Selv har jeg 80g/h. Husker ikke målene men jeg innfrir kriterier. 

Håper du og får det innvilget da, hvis du har store plager. Bmi må være max 27. Min er 28 idag og jeg må ned 5/6 kg før operasjonen. Vil ytterligere ned etterpå så jeg får en Bmi på 25. Da er jeg innafor 👍mister jo og ca 1 kg ved operasjon og det er jo et pluss 😊

Takk for svar!

Anonymkode: fd2cf...e1a

Skrevet

Jeg tok i Drammen og ble fornøyd. Du kan belage deg på endel smerter etterpå men du får jo smertestillende. Jeg ble plaget med endel nervesmerter i etterkant. Er 6 år siden men har fremdeles smerter, kjennes ut som melkespreng. Dette kommer og går.  Brystvortene ser også litt rare ut. Døde på en måte. De klipper de av og syr de på igjen. Alt i alt er jeg fornøyd på tross av dette. Skal jo ikke bli nakenmodell heller 

Anonymkode: 9007a...950

Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tok i Drammen og ble fornøyd. Du kan belage deg på endel smerter etterpå men du får jo smertestillende. Jeg ble plaget med endel nervesmerter i etterkant. Er 6 år siden men har fremdeles smerter, kjennes ut som melkespreng. Dette kommer og går.  Brystvortene ser også litt rare ut. Døde på en måte. De klipper de av og syr de på igjen. Alt i alt er jeg fornøyd på tross av dette. Skal jo ikke bli nakenmodell heller 

Anonymkode: 9007a...950

Ja, det kan jeg tenke meg.Har hørt det kan være en del smerter i etterkant, men det går seg nok til. Godt å høre at du alt i alt er fornøyd :) Jeg ser veldig frem til dette!

Håper høre fra flere!

Skrevet

Flere?

Skrevet

Må bare kommentere noe. Det er ikke et eksakt krav om bh- størrelse ved brystreduksjon. Men de fleste har en minimumgrense på én kilo, for å  få innvilget reduksjon. En kilo per bryst selvsagt:) 

Skrevet
3 timer siden, Hårstrikk79 skrev:

Må bare kommentere noe. Det er ikke et eksakt krav om bh- størrelse ved brystreduksjon. Men de fleste har en minimumgrense på én kilo, for å  få innvilget reduksjon. En kilo per bryst selvsagt:) 

Ok 😊 jeg fikk beskjed om en kg sammenlagt, 500 pr bryst. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ok 😊 jeg fikk beskjed om en kg sammenlagt, 500 pr bryst. 

Ups, tror vi snakker litt forbi hverandre. Jeg var akkurat på grensen for operasjon. At hvert bryst må veie 1 kg eller mer. Og de fjernet 500 gram fra hvert bryst. 500 gram er minimum de må FJERNE for at man får operere:) 

Skrevet
2 timer siden, Hårstrikk79 skrev:

Ups, tror vi snakker litt forbi hverandre. Jeg var akkurat på grensen for operasjon. At hvert bryst må veie 1 kg eller mer. Og de fjernet 500 gram fra hvert bryst. 500 gram er minimum de må FJERNE for at man får operere:) 

Aha skjønner, nå henger jeg med. Ja ett kg PR bryst sa de vel noe om ja. Jeg fyller jo kriteriene og har fått innvilget, så er bok godt over ett kg PR, ja ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...