AnonymBruker Skrevet 8. februar 2018 #1 Del Skrevet 8. februar 2018 Hei. Jeg har fått underlivssopp, og ble anbefalt av legen å kjøpe 500mg canesten. Dette virker å være utsolgt over hele landet omtrent, så jeg kjøpte heller pevaryl. Er den ene bedre enn den andre, eller spiller det egentlig ingen rolle? Noen grunn til at fastlege anbefalte canesten og ikke pevaryl? takk på forhånd:) Anonymkode: af8bb...70b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2018 #2 Del Skrevet 8. februar 2018 Jeg bruker diflucan. Mye enklere. Anonymkode: f462e...fd3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2018 #3 Del Skrevet 8. februar 2018 Nei, det blir det samme. Canesten er vel mer kjent, sikkert derfor. Jeg liker Pevaryl bedre, for den smuldrer seg ikke opp i skjeden og kommer ut som grus. Den smelter mer og kommer ut som hvit utflod. Når jeg har soppinfeksjon så blir jeg helt tørr, jeg får ikke den klassiske utfloden for soppinfeksjon og da vil Canesten ha problemer med å løse seg opp, så den har også kommet ut nesten hel. Anonymkode: 4c5dc...b44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2018 #4 Del Skrevet 8. februar 2018 Jeg pleide å få Diflucan på resept av legen da jeg slet mye med underlivssopp. Veldig effektivt! Anonymkode: 3ff50...aa7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2018 #5 Del Skrevet 8. februar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg pleide å få Diflucan på resept av legen da jeg slet mye med underlivssopp. Veldig effektivt! Anonymkode: 3ff50...aa7 Og nå får man diflucan reseptfritt. Anonymkode: f462e...fd3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2018 #6 Del Skrevet 8. februar 2018 Diflucan. Uten tvil. Lokalbehandling er bare kliss, ubehag, seigpining, og fikser kun problemet i under halvparten av tilfellene. Fatter ikke at en lege anbefaler dette. Da diflucan er én pille én gang, den er uten bivirkninger og så ufarlig som det går an å bli. Anonymkode: 4fb62...231 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2018 #7 Del Skrevet 8. februar 2018 Jeg går alltid for pevaryl over canesten. Den er billigere og mer effektiv. Canesten bare brekker og faller ut før den har gjort virkningen sin Anonymkode: 63e67...0ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2018 #8 Del Skrevet 8. februar 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg har fått underlivssopp, og ble anbefalt av legen å kjøpe 500mg canesten. Dette virker å være utsolgt over hele landet omtrent, så jeg kjøpte heller pevaryl. Er den ene bedre enn den andre, eller spiller det egentlig ingen rolle? Noen grunn til at fastlege anbefalte canesten og ikke pevaryl? takk på forhånd:) Anonymkode: af8bb...70b Lurer du på dette så undersøker du felleskatalogen.no skriver inn medisinnavnene og undersøker hvilket virkestoff de to ulike medikamentene har. https://www.felleskatalogen.no/t/medisin/canesten-bayer-ab-547234 Det er og har vært mangel på Canesten lenge. Dette ville legen sett om han hadde undersøkt/gjort et oppslag. Du har fått det andre legemiddelt fordi det er det beste alternativet i mangelsituasjonen. Anonymkode: d0cd6...14e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2018 #9 Del Skrevet 8. februar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lurer du på dette så undersøker du felleskatalogen.no skriver inn medisinnavnene og undersøker hvilket virkestoff de to ulike medikamentene har. https://www.felleskatalogen.no/t/medisin/canesten-bayer-ab-547234 Det er og har vært mangel på Canesten lenge. Dette ville legen sett om han hadde undersøkt/gjort et oppslag. Du har fått det andre legemiddelt fordi det er det beste alternativet i mangelsituasjonen. Anonymkode: d0cd6...14e Hvorfor er det egentlig mangel på Canesten? Og hvorfor har det vart så lenge? Synes ikke det er forsvarlig. Anonymkode: 11396...529 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå