Gå til innhold

Teoriprøven


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor må den være så vanskelig? Jeg klarer ikke å få inn i hodet alt det tekniske med bilen, huske hvordan man setter opp regnestykkene til bremselengde osv, blir så frustrert :sur:

Tips noen?

 

Anonymkode: 654de...976

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den må h et vist anntal spm for å sikre seg om at personen er klar for å kjøre ute i trafikken. Setter man seg bak rattet uten full kontroll kan man faktisk ende opp med å kjøre på noen og drepe dem.

Det kan virke frustrerende, spesielt når de sniker inn litt typisk lure spm. men er jo ekstremt viktig at førerkortet ikke bare deles ut til enhver person.

Personlig hjelp det meg mye å ta slike "teoriprøver" på nett. Betalte litt å fikk lov å bruke tjeneste i 24 timer eller noe slikt :) da satte kunnskapen seg :) 

Anonymkode: 69bfc...049

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uhumskheter

Det er lettere å gi deg råd om du forteller hvordan du studerer nå. Bruker du boka og arbeidsboka, timer med lærer, internett, apper, foreldre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor må den være så vanskelig? Jeg klarer ikke å få inn i hodet alt det tekniske med bilen, huske hvordan man setter opp regnestykkene til bremselengde osv, blir så frustrert :sur:

Tips noen?

 

Anonymkode: 654de...976

Pugging, pugging pg mer pugging. Uten å kunne teoriboka fremlengs, baklengs og sidelengs har ingen noe bak et ratt å gjøre. Ville du latt deg operere av en lege som aldri hadde lest teori, og bare trodde han visste hvordan skapellen skulle føres?

Anonymkode: 03431...111

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Uhumskheter skrev:

Det er lettere å gi deg råd om du forteller hvordan du studerer nå. Bruker du boka og arbeidsboka, timer med lærer, internett, apper, foreldre?

Først brukte jeg boka, strøk 3 ganger, Nå har jeg gått over til teoritentamen, har bestått 3 av 7 oppgaver der, det har jeg holdt på med i en liten uke.

Anonymkode: 654de...976

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Uhumskheter

Hvorfor tok du teoriprøven når du ikke er klar?. Bruk både boka og teoritentamen. Problemet med å bare bruke teoritentamen er at du pugget svaret, men du forstår ikke hvorfor svaret er riktig, så om du får et spørsmål på teoriprøven om det emnet, så kan du fortsatt ikke svare. Ta for deg ett og ett kapittel om gangen, les det ordentlig, svar på spørsmålene i boka, google tingene du leser i det kapittelet, se youtubefilmer, og bruk teoritentamen i tillegg. Ikke bare bruk èn ting. Teoritentamen er flott, og den har beståttgaranti, men du bør ikke bare bruke den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Uhumskheter skrev:

Hvorfor tok du teoriprøven når du ikke er klar?. Bruk både boka og teoritentamen. Problemet med å bare bruke teoritentamen er at du pugget svaret, men du forstår ikke hvorfor svaret er riktig, så om du får et spørsmål på teoriprøven om det emnet, så kan du fortsatt ikke svare. Ta for deg ett og ett kapittel om gangen, les det ordentlig, svar på spørsmålene i boka, google tingene du leser i det kapittelet, se youtubefilmer, og bruk teoritentamen i tillegg. Ikke bare bruk èn ting. Teoritentamen er flott, og den har beståttgaranti, men du bør ikke bare bruke den.

Jeg har kjøpt pakken som har teorikurs i tillegg til oppgaver, mener du jeg bør lese boka + teorikurset på nettet ?

Anonymkode: 654de...976

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uhumskheter
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har kjøpt pakken som har teorikurs i tillegg til oppgaver, mener du jeg bør lese boka + teorikurset på nettet ?

Anonymkode: 654de...976

Ja. Fordi boka forklarer det anderledes og stiller tenkespørsmål. Hvert spørsmål du får i boka og på prøven, spesielt de du svarer feil på. Les deg opp på dem, alle steder du kan. Bruk boka så du ikke bare lærer deg svarene på teoritentamen, for du får ikke spørsmål identiske med de på den faktiske teoriprøven. Teoriprøven er enklere enn testene på teoritentamen, men bare om du faktisk forstår det du får spørsmål om.

Sånn jeg gjorde det var at først leste jeg hele boka ordentlig, så kjøpte jeg kurs hos teoritentamen hvor jeg bare pugget skiltene først. Når jeg hadde alle skiltene riktig på hver eneste test jeg tok, så gikk jeg over til å fokusere på ett og ett kapittel, hvert kapittel i to dager. Leste først kapitelet i boken ordentlig og svarte på oppsummeringsspørsmålene, så gikk jeg gjennom det på teoritentamen. Og etter to dager gikk jeg over til neste kapittel. Var det noe jeg trengte hjelp med, som utregninger, så ba jeg om hjelp.

Og ikke pugg foran tv'n eller med masse bråk rundt deg. Sett deg ned og ta deg god tid.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Uhumskheter skrev:

Ja. Fordi boka forklarer det anderledes og stiller tenkespørsmål. Hvert spørsmål du får i boka og på prøven, spesielt de du svarer feil på. Les deg opp på dem, alle steder du kan. Bruk boka så du ikke bare lærer deg svarene på teoritentamen, for du får ikke spørsmål identiske med de på den faktiske teoriprøven. Teoriprøven er enklere enn testene på teoritentamen, men bare om du faktisk forstår det du får spørsmål om.

Sånn jeg gjorde det var at først leste jeg hele boka ordentlig, så kjøpte jeg kurs hos teoritentamen hvor jeg bare pugget skiltene først. Når jeg hadde alle skiltene riktig på hver eneste test jeg tok, så gikk jeg over til å fokusere på ett og ett kapittel, hvert kapittel i to dager. Leste først kapitelet i boken ordentlig og svarte på oppsummeringsspørsmålene, så gikk jeg gjennom det på teoritentamen. Og etter to dager gikk jeg over til neste kapittel. Var det noe jeg trengte hjelp med, som utregninger, så ba jeg om hjelp.

Og ikke pugg foran tv'n eller med masse bråk rundt deg. Sett deg ned og ta deg god tid.

 

Takk, du nevnte youtube, hvilke videoer er seriøse der?

Anonymkode: 654de...976

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes den er alt for lett jeg. Burde kun tillatt tre feil og vært krav om å bestå før øvelseskjøring.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uhumskheter
Just now, AnonymBruker said:

Takk, du nevnte youtube, hvilke videoer er seriøse der?

Anonymkode: 654de...976

Det er enkelte kjøreskoler som legger ut. Se på de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uhumskheter
Just now, abrasiveRefraction said:

Synes den er alt for lett jeg. Burde kun tillatt tre feil og vært krav om å bestå før øvelseskjøring.

Den er lett om du har pugget. Jeg syns også den var lett, fordi jeg hadde lest ordentlig. Var inn og ut på 10 minutter. Det var mye vanskeligere å ta en greit førerkortbilde, der strøk jeg skikkelig :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonym Bruker
På 8.2.2018 den 14.02, AnonymBruker skrev:

Hvorfor må den være så vanskelig? Jeg klarer ikke å få inn i hodet alt det tekniske med bilen, huske hvordan man setter opp regnestykkene til bremselengde osv, blir så frustrert :sur:

Tips noen?

 

Anonymkode: 654de...976

Bremselengde blir bare synsing ettersom det er mange faktorer som spiller inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke problemet helt. Jeg fulgte med på teorikurset, åpnet aldri boka, og hadde 1 (slurve)feil på prøven fordi jeg ikke leste spørsmålet ordentlig. Alt er jo ting man egentlig burde vite fra før, bl.a fra sykkelprøver o.l på barneskolen.

Anonymkode: 93e9b...da9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uhumskheter
19 hours ago, Anonym Bruker said:

Bremselengde blir bare synsing ettersom det er mange faktorer som spiller inn.

Du må fortsatt kunne regne den ut. De kommer med forskjellige ca lengder avhengig av vær, dekke, temperatur og føre som man skal bruke. Man har om det når man har glattkjøring.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...