Gå til innhold

"Datoen" på Nrk


Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

Jeg har fått øynene opp for denne serien og du verden for en flott mulighet vi her har til å tenke litt ekstra over livet. Hvordan ser vi på andre mennesker rundt oss når vi ser dem i forbifarten? Veldig fort er vi overfladiske og plasserer dem i forskjellige kategorier, pluss eller minus, positivt/negativt, evt. uinteressante. Denne serien viser oss nasjonalt kjente og ukjente mennesker fra fødsel og frem til i dag og vi ser hvor mange lag som ligger i et langt, men egentlig både lite og kort liv. Hvor mange muligheter vi har, tar eller går forbi. Ting vi burde ha latt være, eller ha dvelet mye lengre ved. Hva har hendt i et menneskes liv som har gjort oss til dem vi er i dag? 

I samme slengen tenker jeg på mitt eget liv og minnes, tenker på folk jeg har kjent godt/møtt ganske kort eller kunne ha tenkt meg å bli kjent med, men gjorde det ikke der og da...og tiden går sakte videre. Folks liv og hva de har gjort og hva som har hendt dem...er finfine greier å få lov til å være være en del av. Dette er en juvel av en serie og jeg anbefaler folk som syns det lyder interessant å se den på nrk.no 

Noen flere som har sett på og gjør seg tanker om dette? 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Absolutt en tankevekkende og interessant serie. Fikk et noe annet og mindre klysete bilde av Skavlan etter episoden med ham.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett det sammen med min sønn på ti. Det er mange sterke historier. Sønnen min mente også at det var mye kloke ord og refleksjoner over levd liv. Han sa: Du har ikke opplevd så mye i livet ditt du mamma. 

Anonymkode: 9baa6...b2f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, femme_folle skrev:

Absolutt en tankevekkende og interessant serie. Fikk et noe annet og mindre klysete bilde av Skavlan etter episoden med ham.

Enig !      Men jeg må tilstå at det kommer litt an på hvilken kjendis som er med. Liv/Linn Ullmann episoden har jeg ikke tenkt å ofre ett minutt på.    Men det er meg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er tankevekkende hvordan svært, svært mange mennesker har opplevd mobbing på ett eller annet nivå i livet.

 

Knausgård som fortalte om at han var en liten gutt som likte å danse og tenke mye hva han skulle ha på seg på skolen av fargerike klær neste dag var også ganske morsomt.

Endret av femme_folle
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, bullehurk skrev:

Liv/Linn Ullmann episoden har jeg ikke tenkt å ofre ett minutt på.

Jeg visste litt om henne fra før av, men nå syns jeg at jeg kjenner henne mye bedre...hun hadde også mengder av historie å fortelle og masse interessant, vondt og godt liv som hun har levd. Jeg liker henne bedre og bedre jo mer jeg vet. En ledig stund som din venstre hånd ikke vet hva den høyre gjør; finn nrk, se episoden og gjør deg opp en mening etterpå. ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på kjendisene, men alle de ukjente spoler jeg over.

Anonymkode: 4875a...c22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er en veldig fin serie, og jeg liker best å se de forskjellige ukjente. Det er fint å se andres liv på godt og vondt, hvordan de opplever situasjoner i livet som man selv kan kjenne seg igjen.. 

Anonymkode: 0f993...986

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ELSKER denne serien så hardt. Får et annet inntrykk av kjendisene som er med, men jeg syns fe ukjentes historier er vel så interessante å høre på. Det er rart å se hva som former et menneske, hvilke opplevelser fra barndommen som følger en i voksenlivet og ikke minst hvordan små og tilfeldige hendelser kan snu opp ned på verden. Dette er det første programmet jeg har grått til da det har vært så mange sterke livshistorier.

Og så tar jeg meg i å undre over hva som vil forme mine egne barn. 

Anonymkode: 26b3b...02a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk og unik serie. Blir en del tårer for både de kjente og de ukjente. Eva Joly sin historie gjorde stort inntrykk. For en research de må ha gjort for å finne frem disse menneskene!

Anonymkode: 3823f...76a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir en del tårer her og. Griner av de triste tingene og gode tingene. Godt man har Kleenex. 

 

 

Nå er jeg ekstremt lettrørt da, men er noe med Datoen, og måten fortellerstemmen forteller ting på. 

Anonymkode: 0f993...986

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En nydelig serie som får en til å reflektere over livet. Får tårer i øynene hver gang. Serien er en kontrast til de mange andre innholdsløse programmer på TV.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datoen rører meg til de grader. 

Var bare tilfeldig at jeg fikk med meg den aller første episoden i første sesong den gang den kom, siden har jeg fulgt med fast . 

Fantastisk program, verdt lisensen alene. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Annonse

[1] Category widget

Lenge etter alle andre har jeg nå også begynt å se denne serien. For en fantastisk serie! Og jeg har kun sett to episoder. 

Dagens episode med amerikanske Jonathan gjorde inntrykk. For en fantastisk mann :hjerte: 

Anonymkode: 9aefc...571

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...