AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #1 Skrevet 7. februar 2018 Lurer litt på hvordan jeg skal ta dette videre. Vår datter på 9 år kommer stadig hjem og er lei seg pga uenigheter, krangling, frekkheter ol med noen av jentene i klassen. Har dialog med læreren om det, men det tar ikke slutt. De er liksom ute etter henne på et vis. Det vanskelige er at hun som er "lederen" av dette er datteren til en bekjent av meg, så de er en del sammen på fritiden pga det, men i følge min datter så liker de ikke hverandre egentlig. Jeg tror ikke moren hennes vet om dette og hun tror at de er gode venner... what to do. Blir knust av å se hun så frustrert mange dager etter skolen. Anonymkode: f573a...073
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #2 Skrevet 7. februar 2018 Send henne en enkel melding og spør om det har skjedd noe mellom datteren din og hennes datter, fordi din datter virker frustrert for tiden. Så tar du det derifra. Anonymkode: b90c5...5b4 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #3 Skrevet 7. februar 2018 Kan være lurt om lærer eller miljøterapeut ved skolen kaller dere inn til samtale. Lurt med en utenfra som kan styre samtalen. Hør med dem på skolen. Eventuelt rektor. De er pliktig til å ta dette på alvor. Anonymkode: 934a4...d3d 3
Hactar Skrevet 8. februar 2018 #4 Skrevet 8. februar 2018 Ja, det hender jeg snakker med andre barns foreldre om dynamikken barna imellom, men da tar jeg det muntlig og ikke via melding.
Gjest GoldenLioness Skrevet 8. februar 2018 #5 Skrevet 8. februar 2018 Jeg personlig ville bedt om å treffe moren. Hadde snakket rolig med henne, uten å angripe datteren hennes, om hvordan datteren din føler seg og at hun ofte er trist pga uoverstemmelser dem i mellom. Åpnet for dialog om det var noe vi kunne hjelpe barna å fikse opp i. Se hvordan moren reagerer og stiller seg til det. Fra der så må en jo se hvordan dialogen går om mor er villig til å snakke med datteren og er åpen for å jobbe med det eller som hun går i shutdown og er en av de mødrene som på noen måte har en datter som er sånn og sånn og går i forsvar.
Pysa Skrevet 8. februar 2018 #6 Skrevet 8. februar 2018 (endret) Ja, det har jeg gjort. Vi hadde en samtale alle fire, mødrene og døtrene. Da spurte vi hvordan det var de gangene de hadde det bra sammen, hva som gjorde at de var venner da. Utgangspunktet var altså ikke hvem som hadde sagt eller gjort noe galt. Vi snakket også om at det var viktig å være respektfull og hyggelig mot hverandre de dagene de ikke hadde lyst til å være gode venner, men likevel måtte være nær hverandre i klassen. Så lagde vi en avtale at de skulle si hei til hverandre hver dag, og gjorde det klart at vi som deres mødre forventet at de oppførte seg hyggelig mot hverandre, men vi krevde ikke at de skulle være venner. Videre avtalte vi at vi mødrene skulle holde kontakten, og at vi kunne ta et nytt møte senere om vi følte behov for det. Etter dette ble de roligere mot hverandre, det ble mindre drama. De besøkte hverandre av og til, men nære venner ble de aldri. Det var heller ikke målet. Endret 8. februar 2018 av Pysa 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2018 #7 Skrevet 8. februar 2018 Vi har stadig jentemøte på skolen da det er mye drama mellom jentene i klassen. Anonymkode: ca1ac...b58 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2018 #8 Skrevet 8. februar 2018 Det mest rettferdige er å snakke med foreldrene. Barna trenger ofte hjelp og tips og råd på veien for å løse sosiale ting. Det handler ikke alltid om at den andre er stygg med noen, men at de løser utfordringer på en feil måte. Snakk med foreldrene på en ikke-anklagende måte, spør om hun kan snakke med datteren sin. Så kan dere danne dere et større totalbilde og hjelpe jentene på vei barna våre gjør feil, og de foreldrene som ikke har takhøyde for å høre det går i en farlig felle, spør du meg. Lykke til Anonymkode: c7115...bd6 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2018 #9 Skrevet 8. februar 2018 Jeg hadde sagt noe sånt som; " Hei line har kommet hjem og er litt lei seg. Det virker som jentene har en konflikt mellom seg. Har du merket noe av dette? Kansje vi to kan hjelpe med å løse dette?" Anonymkode: 5b0e6...7f5 2
SesameStreet Skrevet 8. februar 2018 #10 Skrevet 8. februar 2018 Min personlige erfaring er at de fleste foreldre er veldig bevisst på hva barna finner på, men at barna også skjuler mye for foreldrene og dermed så setter de stor pris på at andre foreldre snakker med dem om ting som har oppstått. Klassemiljøet er noe som er verdsatt høyt, veldig høyt. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå