Gå til innhold

Hva gir man i gave til 16-åring?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dattera mi fyller 16 nå om noen dager, og vet ikke hva jeg skal gi henne! Hun ønsker seg hverken penger eller gavekort, fordi hun synes gaver er mye mer personlig og koselig. Hun er ikke spesielt kravstor, og ønsker seg ikke noe spesielt. Hva gir man egentlig da?

Anonymkode: 3f62e...f8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hun noen interresser eller hobbyer? 

Hva med mor og datter dag på spa, badeland, tur\retur med kielbåten, londontur, shoppingdag i byen. Sminke, klær, turutstyr, hobbyting, etc

Anonymkode: 9852b...4d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har hun noen interresser eller hobbyer? 

Hva med mor og datter dag på spa, badeland, tur\retur med kielbåten, londontur, shoppingdag i byen. Sminke, klær, turutstyr, hobbyting, etc

Anonymkode: 9852b...4d3

Åh... så mange gode forslag...

bare det at: vi har ikke spa i nærområdet og har heller ikke inntrykk av at det er noe hun vil like, hun er allergisk mot klorvann, blir lett sjøsjuk, londontur blir for dyrt og shoppingdag har vi jo ofte utenom.

men takk for svar!

3 minutter siden, Kalevala skrev:

Da ville jeg gitt et smykke.  Det er aldri feil, og kan bli et fint minne. 

Ja, det kunne jo vært noe! Er bare det at hun er så flink til å miste ting, er redd hun kommer til å miste det etter en dag eller to.

Anonymkode: 3f62e...f8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var 16 ville jeg satt pris på:

Sminke

Hudpleieprodukter

Sko

 

 

Anonymkode: 4c143...e59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta en shoppingdag med café, shopping av klær/sminke og avslutt med en god middag på restaurant evt kino på kvelden. Jeg gjorde dette med min 13 åring i høst og hun var strålende fornøyd. 

Anonymkode: ab884...0c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bok med en hilsen fra deg inni. Og billetter til en forestilling dere kan gå og se sammen. 

Anonymkode: 0084c...fc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi henne en bil... åh, vent... vi er i Norge. Never mind.

Anonymkode: afc40...2fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gitt henne sminke, klær hun ønsker seg, en dag sammen kun dere to, stæsj til mobilen eller hvis det er noe annet hun liker å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva ønsker hun seg? Jeg syns det er ganske urimelig å "forlange" en gave hvis man ikke kan komme med konkrete ønsker. 

Anonymkode: 65033...833

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et smykke. Sånn flat, rund plate med navnet inngravert, gullfarget.

Sminke

Billetter til konsert e.l.

Bøker (da må du vite hva hun liker)

Klær

Shampo, balsam og hårkur

Krølltang/rettejern

Veske 

Brettspill (ryktet går, alias, politisk ukorrekt, ticket to ride)

Noe til en hobby/idrett (f.eks fotballskjorte til laget hun heier på)

Tur med deg til London (om du gir så dyre gaver)

Album med bilder fra barndommen (superenkelt å lage på nett. Du velger bildene, så fikser programmet å sortere etter dato og legge de inn på sidene)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg var 16 hadde jeg likt:

fantasy bøker

playstation spill

brettspill

puslespill

Hadde ingen interesse av sminke, spa eller tåpelige ting som det

Anonymkode: 97e61...38b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da jeg var 16 hadde jeg likt:

fantasy bøker

playstation spill

brettspill

puslespill

Hadde ingen interesse av sminke, spa eller tåpelige ting som det

Anonymkode: 97e61...38b

Det er ikke tåpelig bare fordi du ikke liker det... Man har ulike interesser. Mange 16-åringer liker slikt, men ikke alle. Akkurat som at mange liker å lese, men ikke alle.

Dersom hun er interessert i interiør kan det være lurt å begynne å kjøpe ting ril hun skal flytte ut: bestikk, servise m.m.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ha funnet på noe litt kreativt, og satt litt arbeid i det. F. eks. kommet med frokost på senga, og senere på dagen avtalt f. eks. en liten overraskelse på skolen. Eller kanskje en surprise party, kan alltid bli kjempe morro og må nødvendivis ikke være dyrt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skriver hun ikke ønskeliste gjennom året? Hva trenger hun av vintertøy, idrettsutstyr og slikt? Om hun ikke trenger noe, så er det kanskje på tide å begynne med innkjøp av ting til når hun flytter hjemmefra, slik som håndklær, sengetøy, verktøy, duker, glass, stentøy, bestikk osv. 

Anonymkode: 91cec...64f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken prisklasse ønsker du å ligge på og har hun noen interesser? 

Hva med konsertbilletter eller teaterbilletter? Er det noe som kunne slå an? Gavekort hos frisør eller på manikyr (vet hun ikke ønsket seg gavekort, men dette er jo mer spesifikt). Smykke? Sminke? Parfyme? Toalettmappe? Tøfler? Bok? Treningsklær/utstyr? Pysjamas? Brettspill? 

 

Anonymkode: a1972...660

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...