AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #1 Skrevet 7. februar 2018 Har møtt ny mann og vi har hatt sex et par ganger. Nå begynner han å hinte om at kondom er så kjedelig. Jeg syns kondom er helt greit. Merker ikke store forskjellen. Jeg har prøvd alt av piller og p sprøyte med plagsomme bivirkninger. Bla vektøkning, kviser , depresjon , dårlig sexlyst. Dette er ting jeg må slite med hver dag. spiral gidder jeg vertall ikke prøve. Nå har jeg gått på pillene i 1,5 mnd og ting begynner å plage meg.Jeg har fått plagsom apetitt. Spiser sjokolde hver dag. vet det ikke er vits i å slanke seg når jeg går med dem. Han har tydeligvis ingen planer om og møtes med det første heller. Lyst å kaste pillene i søpla. lite vits når man har sex så sjelden. Lei av at jeg må ofre meg hver gang. Menn er så egoistiske. Jeg kunne gjerne hatt sex uten noe som helst, da jeg er 34 år. Men jeg frykter fyren forsvinner i jorda om jeg blir gravid og fraskriver seg alt ansvar. men han ville gjerne ha sex uten kondom når jeg ikke gikk på noe... vil han ha barn ??tror egentlig ikke det. Er så lei !! Anonymkode: 7395f...dae 5
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 7. februar 2018 #2 Skrevet 7. februar 2018 Bare si enten kondom eller ingen sex.
Skorstein Skrevet 7. februar 2018 #3 Skrevet 7. februar 2018 Han tenker bare på sin egen nytelse og kommer til å kreve at du tar abort. Han kommer til å drite i deg og ungen. Det virker ikke som om det er så mye følelser og respekt dere imellom. Da tror jeg det er lurt å droppe han om du ikke vil bli alene mor da. Eller spør om han vil ha familie og du er den rette før dere hopper til sengs. 3
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #4 Skrevet 7. februar 2018 Kast pillene og kast fyren. Anonymkode: b2e3c...e41 8
Gjest Athleisure Skrevet 7. februar 2018 #5 Skrevet 7. februar 2018 Fjerne ungen dersom uhellet skulle være ute
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #6 Skrevet 7. februar 2018 Akkurat nå, Athleisure skrev: Fjerne ungen dersom uhellet skulle være ute Heller fjerne mannen dersom han vil ha sex uten prevensjon uten å ønske ansvaret som følger med Anonymkode: 035b2...f20 19
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #7 Skrevet 7. februar 2018 Men hvorfor vil du ikke prøve spiral? De fungerer varen lokalt. Anonymkode: 035b2...f20 5
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #8 Skrevet 7. februar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men hvorfor vil du ikke prøve spiral? De fungerer varen lokalt. Anonymkode: 035b2...f20 Varen-bare 😂 Anonymkode: 035b2...f20
Gjest Athleisure Skrevet 7. februar 2018 #9 Skrevet 7. februar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Heller fjerne mannen dersom han vil ha sex uten prevensjon uten å ønske ansvaret som følger med Anonymkode: 035b2...f20 Det eneste ansvaret som følger med når man har sex er at man tar ansvar for egen orgasme/nytelse
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #10 Skrevet 7. februar 2018 No glove, no love Jeg krever faktisk kondom i tilleg til p-piller. Har ei venninne som akkueat fikk en liten baby, var langt i fra planlagt da hun gikk på p piller så jeg kjører dobbelt opp frem til det ikke vil være krise å få en baby. Godtar ikke fyren det, er han ikke verdt å ta vare på altså! Anonymkode: a38c3...aa9 7
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #11 Skrevet 7. februar 2018 For meg er det også helt uaktuelt å bruke p piller , så her er kondom et must inntil vi blir klare for å få barn! Du bør si det samme til han "Du er klar over at graviditet er en naturlig følge av å droppe kondom? Er du klar for å bli pappa og ta ansvar for et barn om det skulle skje, noe det gjør før eller senere, sammen med en kvinne du knapt kjenner?" Om han da maser om at du jo "bare" kan ta p piller, så informer han om at p piller IKKE er noe "bare-bare" nei! I tillegg til mange fysiske negative bivirkninger kan de psykiske negative bivirkningene være kraftige og svært reduserende for livet og livskvalitet, pluss at mange mister sexlyst og evnen til å oppnå orgasme og da er det jo ikke en gang noe poeng i å ha sex, og det å utsette seg for 7 ganger så høy sjanse for kreft, blodpropp eller andre potensielt dødelige sykdommer er ikke "bare" nei - så sender du han ut døra om han fortsatt bare tenker egoistisk! Anonymkode: 1efb9...99c 7
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #12 Skrevet 7. februar 2018 Prøv kobberspiral. Har det, gjorde ikke vondt, funker fett Anonymkode: 13ba6...614 7
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #13 Skrevet 7. februar 2018 Hvorfor ikke spiral? Slet også med bivirkning på p-piller, fikk ingen på hormonspiralen. Har kobberspiral nå, veldig fornøyd med den også. Bruker kondom frem til vi er eksklusive og har testet oss. Men er ikke sikkert nok for meg som eneste prevensjon ettersom jeg ikke vil ha barn på en stund. Anonymkode: a0720...5d3 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #14 Skrevet 7. februar 2018 Dropp pillene og bare si at at det er opp til han om han vil bli far eller ikke. Men at prevensjon: hans ansvar. Anonymkode: 07817...f27 4
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #15 Skrevet 7. februar 2018 6 minutter siden, Athleisure skrev: Det eneste ansvaret som følger med når man har sex er at man tar ansvar for egen orgasme/nytelse Eh, det der er like dumt å skrive som at eneste ansvaret man har når man setter seg inn og skal kjøre bil er å komme fra A til B, nei hovedansvaret er å kjøre trygt og forsvarlig så det ikke får uønskede konsekvenser for deg eller andre i trafikken. Hvis man driter i de andre i trafikken og sikkerheten så mister man førerkortet, på samme måte bør man isåfall avstå fra sex eller øke fokuset på sikkerheten om man ikke kan ta ansvaret som potensielt kan følge med Anonymkode: 1efb9...99c 4
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #16 Skrevet 7. februar 2018 Stå på ditt i hvert fall. Ikke ta p-piller og tilføy kroppen hormoner for at en mann du knapt nok kjenner skal slippe å bruke kondom. Enten kondom eller null sex. Jeg hadde aldri i verden satt inn spiral, jeg har lest for mye og hatt venninner og bekjente som har hatt kjempeproblemer med vanlig spiral. Jeg steriliserte meg i stedet. Anonymkode: d45bb...b34 2
letanglia Skrevet 7. februar 2018 #17 Skrevet 7. februar 2018 (endret) Ja sånne menn tenker bare på seg selv! Virker som de ikke har den minste anelse hva p piller egentlig gjør med kroppen og helsen... Ganske ironisk at etter den mannlige p pillen ble produsert så kom den ikke ut i salg pga av at menn syntes bivirknigene var for drøye, og p piller for kvinner har jo enda flere og mer alvorlige bivirkninger... Syntes det sier mye om holdningen hans om han ikke vil bruke kondom, liksom om han driter i alle bivirknigene og helseskadende det kan medføre for deg så lenge han får seg sex liksom. Jeg hadde ikke giddet å fortsatt å treffe en sånn gutt! Men det er forskjell på å nekte å bruke kondom, og å forsiktig lure på om dere skal droppe den. Men han børjo greie å legge sammen 1+1 da. Menn bør ikke ta det som en selvfølge at kvinner bruker p piller, heller ikke spiral for det kan være smertefullt å ha noe gnagende der inne og man blir jo anbefalt å ikke bruke spiral før etter man har født fordi det kan ødelegge sjansen for å få barn selvom man tar den ut i fremtiden. Bare kast p pillene ts og si til han at dere må bruke kondom hvis dere skal fortsette å ligge sammen(ikke lurt å ta risken uten og risikere å få barn så tidlig i en relasjon uansett) , du skal ikke måtte få livskvaliteten din så mye redusert bare for at han er egoist! Ikke riktig å utsette seg for noe sånt eller forvente/kreve at den andre skal utsette seg for noe sånt når kondom er helt bivirkningfritt og enkelt å bruke! Endret 7. februar 2018 av letanglia 2
Gjest Athleisure Skrevet 7. februar 2018 #18 Skrevet 7. februar 2018 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eh, det der er like dumt å skrive som at eneste ansvaret man har når man setter seg inn og skal kjøre bil er å komme fra A til B, nei hovedansvaret er å kjøre trygt og forsvarlig så det ikke får uønskede konsekvenser for deg eller andre i trafikken. Hvis man driter i de andre i trafikken og sikkerheten så mister man førerkortet, på samme måte bør man isåfall avstå fra sex eller øke fokuset på sikkerheten om man ikke kan ta ansvaret som potensielt kan følge med Anonymkode: 1efb9...99c En bestemmer ikke selv om en blir utsatt for en trafikkulykke eller ei. En kan derimot bestemme om en ønsker barn eller ei - en haug med muligheter dersom uhellet skulle være ute
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #19 Skrevet 7. februar 2018 2 minutter siden, Athleisure skrev: En bestemmer ikke selv om en blir utsatt for en trafikkulykke eller ei. En kan derimot bestemme om en ønsker barn eller ei - en haug med muligheter dersom uhellet skulle være ute Jepp, og den ene muligheten er å bruke kondom. Når dama først blir gravid, har mannen ikke lenger noe valg. Anonymkode: 27395...02f
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #20 Skrevet 7. februar 2018 21 minutter siden, letanglia skrev: forskjell på å nekte å bruke kondom, og å forsiktig lure på om dere skal droppe den. Men han børjo greie å legge sammen 1+1 da. Menn bør ikke ta det som en selvfølge at kvinner bruker p piller, heller ikke spiral for det kan være smertefullt å ha noe gnagende der inne og man blir jo anbefalt å ikke bruke spiral før etter man har født fordi det kan ødelegge sjansen for å få barn selvom man tar den ut i fremtiden. Har du kilde på dette? Anonymkode: a0720...5d3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå