AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #1 Del Skrevet 7. februar 2018 I helgen var vi på høyfjellet, det var 30 kuldegrader. Hele denne uken så langt har bilen min ikke blitt varm like fort som den pleier, med vanlig vintertemperatur ute. Normalt sett kjører jeg bare tre kilometer til det kommer varm luft. Nå må jeg kjøre halvannen mil. Kan noe ha gått i stykker? Er en ca 15-20 år gammel bil med "H" på rattet. Anonymkode: 6bbcc...fab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #2 Del Skrevet 7. februar 2018 Det er vel en Honda, antar jeg. Eller en Hyundai. Det kan være noe galt med termostaten. Sjekk også at du har nok kjølevæske og at det ikke er lekkasjer noe sted. Anonymkode: 5f415...09d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 7. februar 2018 #3 Del Skrevet 7. februar 2018 Kulde ødelegger ikke varmeapparatet. Men er termostaten gåen, tar det laaaang tid før kjølevæska blir varm. For da sirkulere den helt fra du starter motoren 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2018 #4 Del Skrevet 8. februar 2018 Det er ikke kulden, men dårlig vedlikehold som har ødelagt varmeapparatet. Bytt termostat og kjøleveske. Anonymkode: 838d6...48e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2018 #5 Del Skrevet 8. februar 2018 Takk for gode råd! Så det er kanskje bare tilfeldig at termostaten gikk i stykker denne helgen? Anonymkode: 6bbcc...fab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TMB Skrevet 8. februar 2018 #6 Del Skrevet 8. februar 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Er en ca 15-20 år gammel bil med "H" på rattet. Anonymkode: 6bbcc...fab 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 8. februar 2018 #7 Del Skrevet 8. februar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Takk for gode råd! Så det er kanskje bare tilfeldig at termostaten gikk i stykker denne helgen? Anonymkode: 6bbcc...fab Ja, den kan ryke når som helst. Har du sett om temperaturnåla legger seg på normal? Ligger den veldig mot den kalde delen på skalen kan det nok være nevnte termostat 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2018 #8 Del Skrevet 8. februar 2018 Skal følge med! Anonymkode: 6bbcc...fab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2018 #9 Del Skrevet 8. februar 2018 8 timer siden, tdm900 skrev: Ja, den kan ryke når som helst. Har du sett om temperaturnåla legger seg på normal? Ligger den veldig mot den kalde delen på skalen kan det nok være nevnte termostat Det viser seg at temperaturnåla er på midten etter ca 3 km, slik som da varmen pleide å komme. Men det blåser kaldt. Etter 10 minutter på tomgang utenfor barnehagen, var den nesten på "H" - hot/varm, tenker jeg? Det er heller ikke normalt. Trenger den bilen, har ikke råd til å skifte nå. Anonymkode: 6bbcc...fab 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2018 #10 Del Skrevet 8. februar 2018 Sprekt topp/toppakning eller defekt vannpumpe høres det ut som. Kjørte du bilen hardt (mye turtall) når det var såpass kaldt, før motoren var varm? Anonymkode: 6651a...26d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2018 #11 Del Skrevet 8. februar 2018 Ikke mens den var kald, men bilen trenger ofte litt turtall for å komme opp noen bakker her...det høres ut som et større problem? Bilen virker jo. Anonymkode: 6bbcc...fab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mons Skrevet 11. februar 2018 #12 Del Skrevet 11. februar 2018 Jeg vil tro det kan være en sammenheng mellom sprengkulde og de problemene du beskriver. I motsetning til de andre her mener jeg registeret i varmeapparatet kan ha tatt skade og lekker. Kjølevannet går i en krets gjennom radiator, motorblokk og varmeapparat. Hvis kjølevannet ikke har nok frostveske kan registeret frostsprenge. Da vil jeg tro det er naturlig at motoren blir varmere enn ellers. Sjekk nivået på kjølevannet og hvor lav temperatur det tåler. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå