Gå til innhold

Livet er ferdig etter VGs for meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er februar og jeg går siste(3)året på VGs.  Føler livet mitt er så jævlig bra akkurat nå, men klarer ikke å nyte det fordi jeg gruer meg til jeg er ferdig på skolen.  Har heller ikke peiling på hva jeg skal studere og kommer heller ikke inn på mange studier med snittet mitt som ligger på 4. Ca.  Mange snakker om at de har lyst til å flytte langt for å studere(gjerne til utlandet). Selv har jeg bare lyst til å bo Hjemme med de vennene jeg har.  

Kommer til å savne VGs så jævlig, alle skolefestene, de gode vennene, fotballaget osv.  

 

 

Anonymkode: 194bf...e4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner deg godt. Forandringer er skummelt, men det må skje. Livet kan ikke være likt for alltid.

Jobb målrettet nå mot sommeren så kan du øke snittet ditt. Snakk med rådgiveren på skolen så får du kanskje noen tips om hvilken utdanning som vil passe for deg. Ønsker du å ta et friår og jobbe så er det også greit. 

Tenk på alt som ligger foran deg i livet. Dette er en spennende periode. Ta vare på vennene du har nå, og vær flink å ta kontakt og møtes når dere er i samme by.

Lykke til i livet! Dette fikser du!

Anonymkode: 6bcf5...e46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er februar og jeg går siste(3)året på VGs.  Føler livet mitt er så jævlig bra akkurat nå, men klarer ikke å nyte det fordi jeg gruer meg til jeg er ferdig på skolen.  Har heller ikke peiling på hva jeg skal studere og kommer heller ikke inn på mange studier med snittet mitt som ligger på 4. Ca.  Mange snakker om at de har lyst til å flytte langt for å studere(gjerne til utlandet). Selv har jeg bare lyst til å bo Hjemme med de vennene jeg har.  

Kommer til å savne VGs så jævlig, alle skolefestene, de gode vennene, fotballaget osv.  

Livet er jo ofte slik, iallefall når man er så ung som deg, alle endringer virker skumle og skremmende. Alle har det slik en eller annen gang, selv de som har lang livserfaring kan oppleve dette. Man vet hva man har, men ikke hva man får. Snittet ditt er da ikke så ille, mange må kjempe hardt for et snitt på rundt 4. Det er uendelige muligheter i Norge, du må ikke ta en akademisk utdannelse videre fordi du har gått på vidergående skole(gymnas)  Du kan lett ta en helt annen retning om du selv ønsker dette.

Mange av de gode vennene vil du uansett ha god kontakt med, og bo på samme sted som du gjør idag er jo helt opp til deg selv og ditt yrkesvalg, men da må du også jobbe for det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med et snitt på 4 kommer du inn på mange studier. Og tro meg, livet ditt har så vidt begynt. Du skal inn i ett nytt kapittel i ditt liv.

Det er kanskje en dør som lukkes, men guri malla så mange dører som åpner seg etter vgs.

Anonymkode: f20df...a99

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...