Gå til innhold

Skal være tekstleser i bryllup......trenger synspunker/råd


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Lille meg bare

Håper på noen inspill og kanskje noen har noen erfaringer/råd og komme med.

Saken er den at jeg skal være tekstleser i en veninnes bryllup, og min samboer skal ta bilder. Vi har en sønn, som vil være drøyt 7.mnd når bryllupet står..og jeg ønsker at han skal være med i kirken (skal ha barnevakt resten av dagen)

Er det noen som har erfaringer med og ha med så små barn i kirken, blir det lett for mye bråk/styr? Jeg vil ikke ha med barnevakten i kirken (jeg liker ikke barnevakten...rett og slett), og jeg kjenner ikke noen av gjesten slik at jeg kan avtale at dem tar og passe gutten vår mens jeg leser teksten.

Siden dette er min veninne, så ønsker jeg og være til stede under hele vielsen, problemet mitt er vel mest det at....hvist det skulle bli sutring før jeg har gjort min oppgave, jeg må jo nesten være tilsede når jeg skal lese.... Vi kommer jo til og sitte relativt langt fremme i kirken, så det er jo ikke noe særlig og drive og gå i midtgangen så mye heller...

Dette er jo uten tvil en dag, som er for brudeparet. Ikke mine ønsker, men jeg vet at brudeparet hadde satt pris på at vi hadde vært der alle 3.

Håper det er noen som har noen råd, erfaringer eller innspill.

Bare for og understreke det, så ønsker jeg og være tekstleser, og ser på det som en ære og ha blitt forespurt. Så jeg har ikke tenkt og si fra meg oppgaven.

mvh

"Llille meg bare"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Når du da allerede har fått barnevakt, så er det vel greit å bruke henne? og dersom du ikke liker henne, så skjønner jeg vel egentlig ikke hvorfor du i det hele tatt bruker henne som barnevakt? Jeg skal gifte meg i høst, og vi ønsker faktisk ikke at det er så små barn i kirken. Årsaken er at det fort kan bli sutring og uro av det, og da kan det være vanskelig for alle å høre det som blir sagt. Vi har selv en liten datter på 7 måneder, og ønsker ikke å ha henne med i kirken den dagen. Vi bruker barnepiker som kan trille henne utenfor mens vielsen pågår. Jeg tror absolutt også at hun ville blitt skremt av orgelmusikken, noe som jeg slett ikke ønsker. I tillegg har hun jo ikke noe glede av å være med... Mulig jeg virker litt krass, men dette er min mening. Du sier at bruden ønsker at dere skal være til stede, så da stiller jo saken seg litt annerledes. Uansett bør du være vel forberedt på at barnet i den alderen trolig vil bli urolig og kanskje engstelig når musikken begynner, og kanskje ønsker å komme til mamma når du skal være tekstleser, noe som kan bli plagsomt. Uansett ønsker jeg deg lykke til med oppgaven den dagen, og håper at det løser seg. :wink:

Klem fra Vekten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skrev jo selv at brudeparet gjerne ville ha dere alle tre tilstede under vielsen. Pappaen skulle ta bilder og kan da ikke passe ungen mens du er tekstleser. Sånn som det høres ut for meg, blir du vel nesten nødt til å alliere deg med noen som kan passe gutten. Jeg er enig i at det blir litt dumt å overlate jobben til en annen gjest (selv om de sikkert ikke har så mye imot det). Hvis jeg var deg, hadde jeg nok forsøkt å glemme at jeg ikke liker barnevakten og tatt henne med i kirken. Da kan hun jo også ta sønnen din med seg ut hvis han blir for urolig. Vielsen tar jo tross alt 25-35 minutter og det kan jo bli litt lenge for en liten krabat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille meg bare

Takk for svar damer :)

Vekten: Synest ikke svaret ditt var kvast, det var rett på sak ærlig og sakelig. Takk for det!

Grunnen til at vi bruker denne barnevaken (barnets farmor) er fordi det er eneste mulighet for barnevakt, vi reiser lang for og komme i dette bryllupet, og også barnevakten er "flydd inn" for anledningen. Vi snakker om stooore avstander her.

Det du skriver, med orgenmusikk, tror jeg ikke kommer til og bli noe problem, sønnen min er vant til relativt høy musikk, og rask skifte i lyd niva, musikk og prating. Vanligvis er jo ikke dette noe problem, for da kan jo enten jeg eller pappaen gå ut. Noe som blir vanskelig nå.

Jeg vet at det kommer til og bli minst et par barn til i kirken, tantebarn av brudeparet. De er noe større.

Meta: Det og alliere seg med andre gjester, vil jeg ikke, enkelt og greit fordi jeg ikke kjenner noen av dem. Utenom brudens nørmeste famile...og dem vil jeg ikke bry.

Kan jo selvsakt ta med barnevakt (barnets farmor) men det vil jeg ikke...da drar jeg heller uten sønnen min.

Liker ikke helt tanken på og dra uten sønnen min, men det er vel den veien det heller.... :-?

Dersom det er flere som har innspill, råd eller erfaringer så kom gjerne med dem. Synest det er veldig intressant og lese hva dere som skal gifte der mener.[/i

]

Tusen takk!

mvh

Lille meg bare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Imax ikke pålogget

Ærlig talt -hvorfor skal du ha med deg barnet ditt i kirken? Han skjønner ikke bæret og barnevakt skal du jo uansett ha. Du må kunne klare deg en halv time lenger uten sønnen din. jeg synes du skal la både deg selv, sønnen din og brudeparet få slippe det potensielle styret/bråket det vil være å ha han med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har akkurat giftet oss, og har selv fire barn.

Disse er så store nå at de kan være med i kirken les: 6,8,9,11, men jeg vet at jeg ALDRI i livet hadde tatt med meg en syv mnd gammel baby i et bryllup, og ihvertfall ikke hvis jeg hadde en oppgave å gjøre der.

Mye kan skje der inne som gjør at babyen blir skremt, evt begynner å gråte, å det er ikke moro.

Ikke for dere som foreldre, og ikke for brudeparet.

Men jeg leste lenger her oppe at du ikke likte barnevakten, og at barnevakten var barnets farmor.

Vel jeg er ikke alltid like gald i min svigermor jeg heller av ulike grunner, men barna våre får da være så mye sammen med henne som både hun og de ønsker, de er tross alt familie, og trenger ikke bli et mellom ledd i voksnes krangler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Imax: Tror ikke jeg kommenterer ditt innlegg :(

Scorpion73: Siterer deg: "Vel jeg er ikke alltid like gald i min svigermor jeg heller av ulike grunner, men barna våre får da være så mye sammen med henne som både hun og de ønsker, de er tross alt familie, og trenger ikke bli et mellom ledd i voksnes krangler."

Hva har det med saken og gjøre...? Denne problemstillingen har da ikke noe med vår uenighet og gjøre.

Som jeg skrev lenger oppe, så blir det nok mest sannsynelig slik at vi drar aleine, og at barnevakten passer gutten var. Trenger nok litt tid til og fordøye den løsningen...men alt går :)

Skal legge oss i hardtrenig med barnevakt...noe som vi aldri har hatt før.

mvh

Lille meg bare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...