AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #1 Skrevet 7. februar 2018 Kom på telefonen med sykepleien som hadde ansvaret ovenfor lille broren min idag. Hun ringte for å informere om at han ble skrevet ut osv. Jeg sa jo veldig enkelt og greit at han har en mor, og det er hun som har ansvaret ovenfor han, (ikke meg), jeg er store broren da. I forhold til regelverket så skal sykehuset informere foreldre ikke brødre! Hun skjønte det ikke! Og da sa jeg igjen at jeg ikke er hans mor. Hun svarte med at hun "skjønner det og at hun ikke er født i går da". Det eneste jeg lurer på er om det er vanlig at sykepleierne snakker sånn med pasienter og pårørende på telefonen, jeg synes at det var litt upassende språk arbeidsmiljømessig. Tyder på at vedkommende ikke har gjort leksa si på skolen. Obs. Dette gjelder kun den situasjonen og kun vedkommende ikke alle sykepleier. Anonymkode: 8e689...ff5
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #2 Skrevet 7. februar 2018 Helsepersonell har ikke lov til å svare på forumet eller å utgi seg for å være helsepersonell enten de er det elelr ikke. Les reglene for kropp og helse. Hvem din bror har opplyst som sin nætmeste pårøreende og gitt beskjed om at han ønsker skal ringes opp og hvem som er tilgjengelig er avgjørende for hvem de ringer ved utskrivning. Snakk med din bror. Og mor. Anonymkode: 26bbf...fd7
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #3 Skrevet 7. februar 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helsepersonell har ikke lov til å svare på forumet eller å utgi seg for å være helsepersonell enten de er det elelr ikke. Les reglene for kropp og helse. Hvem din bror har opplyst som sin nætmeste pårøreende og gitt beskjed om at han ønsker skal ringes opp og hvem som er tilgjengelig er avgjørende for hvem de ringer ved utskrivning. Snakk med din bror. Og mor. Anonymkode: 26bbf...fd7 Hei. Takk for info. Du svarer ikke på det eg spør om. 😊 Anonymkode: 8e689...ff5
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #4 Skrevet 7. februar 2018 Er broren din mindreårig? Da er foreldre nærmeste pårørende. Er han myndig kan han ha satt deg som nærmeste pårørende og ytret ønske om at du skal informeres. Om du ikke ønsker dette så må du si i fra til han eller til sykepleier og/eller deres foreldre, så hadde jo hele situasjonen vært unngått. At sykepleier svarer slik han/hun gjorde kan jo også ha litt sammenheng med hvordan du svarte. Si at du ikke er eller ønsker å være nærmeste pårørende. Der kunne du sagt punktum og lagt på. Du fornærmer jo intelligensen hennes med å si at du ikke er mor når hun snakker med en mannsstemme. Når det er sagt så burde hun vært mer profesjonell i sine svar uansett, men mtp. at jeg selv er helsepersonell så tar jeg dessverre det du sier her met en liten klype salt... Anonymkode: 55e39...580 3
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #5 Skrevet 7. februar 2018 Det kan hende han har navngitt deg som nærmeste pårørende. Det er ingen automatikk i hvem som er nærmeste pårørende, og det kan hende han har valgt deg. Selvfølgelig visste hun at du ikke var moren, så du var frekk når du gjentok det hele tiden - derav svaret tipper jeg. Sier ikke at det er riktig svart, hun burde vært mer profesjonell, men det kan ligge mye bak her vi ikke vet. Det er ingen på sykehus som driver å googler hvem som er noens familie, man ringer dem som pasienten selv oppgir som nærmeste pårørende. Anonymkode: 6e85d...a5f 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #6 Skrevet 7. februar 2018 Dette er kanskje en slik sverte og slenge dritt om sykepleiere igjen. Anonymkode: c1d09...1fa 2
WubWub Skrevet 7. februar 2018 #7 Skrevet 7. februar 2018 Det er nok ganske normalt og vanlig at folk reiser bust/skyter ut piggene når folk er frekke mot de, uavhengig av yrke. "Jeg er ikke født igår" er et greit tilsvar til en frekk kommentar og dette er selvsagt helt innenfor, ikke noe uprofesjonelt med det. Syntes du burde vært litt hyggeligere i denne samtalen, hun gjorde bare jobben sin. 1
Nerine_ Skrevet 7. februar 2018 #8 Skrevet 7. februar 2018 Hvis det var mobilen din hun rinte til betyr jo det at du står oppført som kontakt, evnt har hun fått beskjed om å ringe deg.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #9 Skrevet 7. februar 2018 5 minutter siden, WubWub skrev: Det er nok ganske normalt og vanlig at folk reiser bust/skyter ut piggene når folk er frekke mot de, uavhengig av yrke. "Jeg er ikke født igår" er et greit tilsvar til en frekk kommentar og dette er selvsagt helt innenfor, ikke noe uprofesjonelt med det. Syntes du burde vært litt hyggeligere i denne samtalen, hun gjorde bare jobben sin. Pff 😂😂. Om jeg hadde sagt det hun sa der til en kunde på jobben min, uansett hvor frekk vedkommende var, også tok kunden det opp så hadde jeg fått advarsel og mer opplæring. Og jobben min er ikke likevektig som sykepleier. Betyr det at sykepleierne kan si det de vil? Hvorfor kan vi ikke det? Hvorfor må vi forholde oss heletiden profesjonelle og ikke de? Nei, det er ikke innafor, jeg er ikke hennes kompis som spør om hun kan være med på fest! Jeg er alltid hyggelig. Anonymkode: 8e689...ff5
WubWub Skrevet 7. februar 2018 #10 Skrevet 7. februar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Pff 😂😂. Om jeg hadde sagt det hun sa der til en kunde på jobben min, uansett hvor frekk vedkommende var, også tok kunden det opp så hadde jeg fått advarsel og mer opplæring. Og jobben min er ikke likevektig som sykepleier. Betyr det at sykepleierne kan si det de vil? Hvorfor kan vi ikke det? Hvorfor må vi forholde oss heletiden profesjonelle og ikke de? Nei, det er ikke innafor, jeg er ikke hennes kompis som spør om hun kan være med på fest! Jeg er alltid hyggelig. Anonymkode: 8e689...ff5 "jeg er ikke født igår" er ikke frekt. og nei du var ikke hyggelig. om du føler deg så krenket av en liten harmløs kommentar så får du sende klage til fylkeslegen å se hvor langt du kommer da
Forundret.. Skrevet 7. februar 2018 #11 Skrevet 7. februar 2018 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er kanskje en slik sverte og slenge dritt om sykepleiere igjen. Anonymkode: c1d09...1fa Les hovedinnlegget da. Det er snakk om en person ikke alle sykepleiere. Og Ts lurer på om det er normalt å prate slik til folk når man er på jobb som profesjonell sykepleier. Svaret på spørsmålet til TS er at nei, det er ikke vanlig at en blir pratet til på det viset av en i helsevesenet.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #12 Skrevet 7. februar 2018 7 minutter siden, Forundret.. skrev: Les hovedinnlegget da. Det er snakk om en person ikke alle sykepleiere. Og Ts lurer på om det er normalt å prate slik til folk når man er på jobb som profesjonell sykepleier. Svaret på spørsmålet til TS er at nei, det er ikke vanlig at en blir pratet til på det viset av en i helsevesenet. 13 minutter siden, WubWub skrev: "jeg er ikke født igår" er ikke frekt. og nei du var ikke hyggelig. om du føler deg så krenket av en liten harmløs kommentar så får du sende klage til fylkeslegen å se hvor langt du kommer da Ok. Takk for svar ☺ Anonymkode: 8e689...ff5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå