Gå til innhold

Litt hjelp :D

Fremhevede innlegg

Skrevet

For en stund siden kom jeg ut fra et forhold som har vart 1 år.

For en uke siden ble jeg kontaktet av en mann jeg hadde nær kontakt med i en periode før jeg traff eksen. Vi var veldig interresert i hverandre, men en jobb i utlandet for hans del stoppet oss fra å ta ting videre på det tidspunktet. Han her sier nå at han ikke orker et forhold og det er en ærlig sak. Samtidig sier han at han ønsker å tilbringe tid med meg og ha det "gøy". Da skjønner de fleste, inkludert meg, at han er ute etter noe med no strings attached. 

Jeg kommer absolutt ikke til å forvente noe mer fra han enn det han sier. Er bare redd jeg skal få følelser :(

Er det noen her inne som har hatt en slik relasjon? Hvordan gikk det? Ble noen såret? Følte du det var en tabbe?

Anonymkode: 5c1e5...8d0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Liker du han så go go

Livet er for kort til å se opp for alt mulig hele tiden

Bare pass på deg selv underveis. Er det useriøst så er det useriøst

Anonymkode: 8a529...12b

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Liker du han så go go

Livet er for kort til å se opp for alt mulig hele tiden

Bare pass på deg selv underveis. Er det useriøst så er det useriøst

Anonymkode: 8a529...12b

Utfordringen min er at om jeg ikke vet om jeg klarer å være komfortabel i en slik relasjon 🤔 Jeg synes godt om han og vet at han synes godt om meg også. Står ikke på det. 

Er bare redd det skal utvikle seg mer følelser for min del og ønske om et forhold skulle komme. Dette ville jo vært helt useriøst og uten forpliktelser for begge parter. 

Skrevet

Dette er dømt til å faile. Du blir såret. Det blir til at dere har sex og du bekymrer fletta av deg når han blir avvisende og ikke kan , fordi han prioriterer noen andre, sitter å smiler foran deg av sms han flørter med andre samme kveld dere skal ha sex og slapper av sammen , og at du blir knust den dagen han avslutter med deg fordi han har funnet kvinnen i sitt liv.

Anonymkode: df81a...80b

Skrevet

Dersom du tenker at det er mulig å utvikle følelser for han er det best å styre unna. Da kan du risikere at alt blir ødelagt mellom dere. Det går an å ha det fint som fwb, men dette høres ikke ut som riktig utgangspunkt. 

Anonymkode: f4131...adf

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dette er dømt til å faile. Du blir såret. Det blir til at dere har sex og du bekymrer fletta av deg når han blir avvisende og ikke kan , fordi han prioriterer noen andre, sitter å smiler foran deg av sms han flørter med andre samme kveld dere skal ha sex og slapper av sammen , og at du blir knust den dagen han avslutter med deg fordi han har funnet kvinnen i sitt liv.

Er vel nettopp dette jeg er redd for. Prøver å være i forkant her fremfor å være naiv og tro at jeg klarer det for så å finne ut nedi løypa at jeg ikke takler det. Hjelper fint lite å være etterpåklok når man evt har utviklet følelser. 

Jeg har aldri før involvert meg med noen på den måten før for jeg har alltid tenkt at jeg ikke takler det. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dersom du tenker at det er mulig å utvikle følelser for han er det best å styre unna. Da kan du risikere at alt blir ødelagt mellom dere. Det går an å ha det fint som fwb, men dette høres ikke ut som riktig utgangspunkt. 

Anonymkode: f4131...adf

Jeg vet at han liker meg veldig godt, og jeg synes godt om han også. Vi har omtrent alt til felles og snakker godt sammen. Men, jeg mener også at nettopp derfor er dette litt dømt til å feile. Jeg har ikke lyst å "ta sjansen" heller og så risikere å bli såret. Hadde vi ikke syntes så godt om hverandre hadde saken kanskje stått seg annerledes. Ingen har liksom lyst å såre noen her :( Er allikevel redd for at sannsynligheten er ganske stor for at det kan skje.

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet at han liker meg veldig godt, og jeg synes godt om han også. Vi har omtrent alt til felles og snakker godt sammen. Men, jeg mener også at nettopp derfor er dette litt dømt til å feile. Jeg har ikke lyst å "ta sjansen" heller og så risikere å bli såret. Hadde vi ikke syntes så godt om hverandre hadde saken kanskje stått seg annerledes. Ingen har liksom lyst å såre noen her :( Er allikevel redd for at sannsynligheten er ganske stor for at det kan skje.

Ja jeg tenker at siden dere syntes så godt om hverandre som personer og har masse til felles og prater godt så er det 100% sjanse for å utvikle følelser når man har sex og tilbringer mye tid sammen.
Hadde dere vært to helt ulike personer og langt fra noen man likte eller så som bra menneske eller kjæresteemne på noe som helst tidspunkt så kan det gå lettere å bare ha sex men ikkenår man prater sammen og kommer bra overens sammen utenom sex også.

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg tenker at siden dere syntes så godt om hverandre som personer og har masse til felles og prater godt så er det 100% sjanse for å utvikle følelser når man har sex og tilbringer mye tid sammen.
Hadde dere vært to helt ulike personer og langt fra noen man likte eller så som bra menneske eller kjæresteemne på noe som helst tidspunkt så kan det gå lettere å bare ha sex men ikkenår man prater sammen og kommer bra overens sammen utenom sex også.

Er veldig enig med deg her. På et tidspunkt, før denne jobben dukket opp, så var det like før vi ble kjærester. Jobbtilbudet var så bra så jeg støttet han i at han reiste. Allikevel viste det seg at denne jobben ikke funket for han og han kom hjem etter noen måneder. Da hadde jeg gått videre og vel akkurat møtt eksen. Han har ofte sendt meldinger på ulike sosiale medier samt Skype mens jeg var i et forhold, uten at jeg har svart selvfølgelig. Men, når jeg da fikk melding igjen for kort tid siden så jeg ingen grunn til å ikke svare da det har vært slutt med eksen en stund.

Vi kommer veldig godt overens, kommuniserer bra og har utrolig mye til felles :( Er ikke sikkert jeg er klar for et nytt forhold jeg nå heller, men er et forhold jeg ønsker på sikt. Derfor tror jeg kanskje også det ikke er så lurt å involvere seg i noe som kan bli "komplisert". 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...