AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #1 Skrevet 7. februar 2018 I begynnelsen av Mai 2017, fikk jeg min første halsbetennelse noensinne. Jeg hadde opplevd noe ganske psykisk utmattende rett før dette, og har fått hørt av mange at mye stress kan påvirke helsen, med blant annet å svekke immunsystemet. Så det er jo en ganske grei forklaring på det. Jeg gikk å hanglet med den halsbetennelsen i ca. 2 mnd, før det ga seg. Hadde alt fra virus, til bakterier, til virus igjen. Det var det verste jeg noen sinne har opplevd, var så utrolig deprimert. For det første klarte jeg ikke å snakke på to måneder, jeg gikk glipp av så utrolig skole og sosialt. Var helt isolert hjemme mens alle andre var ute å hadde det gøy. Så rett etter sommeren hadde jeg en periode hvor jeg var ute på livet en del, og drakk. Ca. 3-4 ganger fikk jeg halsbettenelse og sår hals etter jeg hadde vært ute. Så jeg bare antok at immunforsvaret mitt fortsatt var ganske dårlig, og at jeg burde unngå å gå ut. nå har det da gått ca. Et halvt år, og har drukket flere ganger etter dette, ikke vært syk en eneste gang, frem til nå. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Er helt fra meg for jeg klarer virkelig ikke gå gjennom dette igjen. Vet jeg høres veldig dramatisk ut, men det det er virkelig helt forjævlig. Har konstante smerter, og det å føle at kroppen kjemper imot deg, og at det ødelegger for såå mye, er helt forferdelig. Men det aller verste er å ikke vite hva dette skyldes og hva jeg skal gjøre for å unngå det. Så spørsmålet er jo egentlig om jeg burde fjerne mandlene, for det er jo tross alt de som blir betent. Jeg har absolutt ikke lyst, men hvis det gjør at jeg blir kvitt disse satans halsbetennelsene så gjør jeg det uten å nøle. Eneste jeg er litt skeptisk på, er at jeg vet om en som har fjernet dem for lenge siden, og h*n er fortsatt plaget med halsbetennelser til tider.. Noen som har slitt mye med halsbetennelser som kan gi noen råd? Hilsen en veldig fortvilt jente Anonymkode: 04071...06a
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #2 Skrevet 7. februar 2018 Det er legene som gir deg den muligheten, og så må du bestemme deg for om du ønsker det. Med mindre legen har gitt deg alternativet så er det ikke et alternativ å tenke på. Anonymkode: 9b5a5...99e
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #3 Skrevet 7. februar 2018 Dette er det legen som bestemmer. Jeg fjernet mandlene i voksen alder og det er det beste jeg har gjort hele livet tror jeg. Er omtrent aldri syk mer. Anonymkode: c6f71...75a
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #4 Skrevet 7. februar 2018 So flere sier så er ikke dette noe du kan bestemme selv,og de det på langt nær så ofte som før. Anonymkode: eb15d...e0b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå