Gå til innhold

Hvorfor stinker det av hunder, men ikke av katter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet? Begynte bare plutselig å lure så fælt. 

Anonymkode: ba8e4...e6a

• Liker 1
Skrevet

Fordi hunder svetter? 

Anonymkode: 54374...20e

Skrevet

Stinker av hunder? Jeg har både hund og katt, men ingen av de stinker.. Våt katt lukter forøvrig ikke noe bedre enn våt hund.

Anonymkode: 46ea8...2ff

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Stinker av hunder? Jeg har både hund og katt, men ingen av de stinker.. Våt katt lukter forøvrig ikke noe bedre enn våt hund.

Jeg har også begge deler. Men jeg synes at alle hunder stinker, mens katter lukter som regel ingenting eller så lukter de godt. 

• Liker 7
Skrevet

Hørt om kattevask?

Katter vasker og steller seg selv. Slikker og står på. Det gjør ikke bikkjer. De må eieren vaske. 
Noe man slipper med katter. 

• Liker 9
Skrevet

Mange hunderaser har et fettlag i pelsen/huden. Det er dette som lukter.

• Liker 1
Skrevet

Vasker du hunden innimellom da? Hunder får jo et fettlag i pelsen som kan lukte litt, i tillegg til at det setter seg mye shit i pelsen. Min hund elsket vann så tar hun i badekaret en gang innimellom, selvfølgelig ikke når det er på det kaldeste. Hun lukter egentlig ingenting. 

• Liker 2
Skrevet

Vet ikke hvorfor endel hunder stinker, men det har vel noe med pelsen å gjøre, pluss at de ikke vasker seg slik som katter gjør. Min puddel stinker derimot aldri, men pudler har jo hår og ikke pels.

Anonymkode: 38484...579

• Liker 2
Skrevet

Har to katter og hvis begge har vært inne i noen dager, begynner det å lukte en sånn innestengt kattelukt. Og jeg er normalt renslig, vasker, støvsuger og lufter som alle andre. Litt usikker på hva som egentlig gjør det, det lukter jo hverken direkte av pelsen deres eller fra doen. En hund lukter det jo våt hund av når den er våt.

Anonymkode: af03e...f1d

Skrevet

Katter stinker. Kjenner lukta med en gang jeg kommer inn i et hus der de har katt.

• Liker 5
Skrevet

Fordi katter vasker seg selv. Hvor mye tid og energi hvert enkelt individ legger ned i pelsstell varierer litt. Noen katter vasker seg mer enn andre. Men generelt er katter svært renslige dyr. 

Anonymkode: c3681...2b2

• Liker 1
Skrevet

Katten min lukter alltid friskt og godt. Men han kommer inn bare for å sove. Har en skog rett ved huset. Om somrene er han bare hjemme for å spise litt og kose.

Anonymkode: 7aa50...f7b

Skrevet

Katter steller pelsen sin selv. Pusen min luktet noen ganger vondt, men som regel luktet hun ganske så godt.

Anonymkode: cb784...ea0

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Katten min lukter alltid friskt og godt. Men han kommer inn bare for å sove. Har en skog rett ved huset. Om somrene er han bare hjemme for å spise litt og kose.

Anonymkode: 7aa50...f7b

Lukter så godt av "utepelsen" til katter!

Anonymkode: af03e...f1d

• Liker 4
Annonse
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har også begge deler. Men jeg synes at alle hunder stinker, mens katter lukter som regel ingenting eller så lukter de godt. 

Sorry,  da vasker,  dusjer du ikke hundene dine.  Det stinker kun av de hundene  som eier ikke gidder å vaske,  som ikke bruker jakke på de i regn eller tørker de ordentlig. Eller pusser tennene deres. 

Begynner du med det så skal du se det ikke stinker. 

Anonymkode: fd82b...359

• Liker 2
Skrevet

Jeg syns hunder stinker selv om de blir vasket. Jeg er vokst opp med hund å man skulle tro jeg var vandt til det, men den gang ei. Så derfor har jeg katter. 

Anonymkode: 8f16d...aab

• Liker 2
Skrevet

Katter sin ånde lukter sterkt av fisk og reker. Kult når pus alltid må gjespe meg i trynet... 

Anonymkode: ad24b...c1a

Skrevet

Mine hunder sinker ikke. Har spurt både familie og venner om å være ærlig, da jeg vet andre hunder kan lukte og det kan sette et spesiell lukt i hjemmet. 

Jeg dusjer de innimellom om de er skitten, men kun med vann. Det skjer ikke så ofte, de holder seg jo ren selv. Men de er korthåret da, kanskje det kan ha noe å si? Sørger også for å ikke gi de mat som lukter mye før besøk osv, som f.eks fisk. 

• Liker 1
Skrevet

Katter lukter nydelig til enhver tid. Spesielt når de er våte/har vært ute. Utrolig rart. Aldri tenkt på dette før😊

Anonymkode: 46d7d...99e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...