Tiara07 Skrevet 7. februar 2018 #21 Skrevet 7. februar 2018 10 timer siden, VET skrev: Siden Pepsi Max gjør at man legger på seg, så drikker jeg alltid masse av det når jeg skal opp i vekt. Faktisk er den eneste forskjellen mellom bulk og cut for meg hvorvidt jeg drikker Pepsi Max. Du kan ikke legge på deg av Pepsi Max.... Da er det i såfall kun luft fordi du tåler det dårlig...
Tiara07 Skrevet 7. februar 2018 #22 Skrevet 7. februar 2018 42 minutter siden, Shopgirl2014 skrev: Jeg opplever at jeg blir sulten av pepsi max (det samme med fun light), men har ikke hørt om andre har det slik ;P Noen sier at det trigger søtbehovet. Jeg er stordrikker av Pepsi Max, og er overvektig. Jeg ser likevel at overvekten min ikke har NOE med pepsien å gjøre. Det har med min livsstil generelt. Jeg tror at de som drikker mye pepsi max, gjør dette fordi de hele tiden MÅ ha noe å putte i munnen
VET Skrevet 7. februar 2018 #23 Skrevet 7. februar 2018 16 minutter siden, Tiara07 skrev: Du kan ikke legge på deg av Pepsi Max.... Da er det i såfall kun luft fordi du tåler det dårlig... Kjære deg. Den kunstige søtningen i Pepsi Max gjør at kroppen tror den får sukker, så kroppen produserer insulin som er et fettlagringshormon. Ergo man legger på seg av Pepsi Max. 2
tirben Skrevet 7. februar 2018 #24 Skrevet 7. februar 2018 3 minutter siden, VET skrev: Kjære deg. Den kunstige søtningen i Pepsi Max gjør at kroppen tror den får sukker, så kroppen produserer insulin som er et fettlagringshormon. Ergo man legger på seg av Pepsi Max. Dette er en myte! Det er forsket mye på dette, og det viser seg at man ikke legger på seg av pepsi max. 3
Tiara07 Skrevet 7. februar 2018 #25 Skrevet 7. februar 2018 6 minutter siden, VET skrev: Kjære deg. Den kunstige søtningen i Pepsi Max gjør at kroppen tror den får sukker, så kroppen produserer insulin som er et fettlagringshormon. Ergo man legger på seg av Pepsi Max. Helt feil. Mange tror det. Jeg ligger kun på meg rundt magen, og kunne brukt dette som unnskyldning herfra til himmelen!! Samtidig vet jeg at det ikke har noe med saken å gjøre. Jeg drikker 1,5-2 liter Pepsi max HVER eneste dag. Dette har jeg gjort i over 22 år (første pepsi light, så tab extra og til slutt pepsi max) Jeg spiser i tillegg minst 1 pakke tyggis med samme søtningsmiddel i, hver dag. Jeg brukte dette som unnskyldning lenge, og spesielt etter at jeg fikk beskjed om at jeg holdt på å utvikle sukkersyke. Jeg tok meg sammen, og begynte på diett. Kiloene raser ned - og jeg drikker like mye pepsi max som før. Så nei - man legger IKKE på seg av pepsi. Det er en myte. Kjenner så mange som drikker pepsi - de er både tynne og tjukke. Men som overvektig selv - det er lett å skylde på andre ting 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #26 Skrevet 7. februar 2018 3 minutter siden, VET skrev: Kjære deg. Den kunstige søtningen i Pepsi Max gjør at kroppen tror den får sukker, så kroppen produserer insulin som er et fettlagringshormon. Ergo man legger på seg av Pepsi Max. Milde himmel til sludder. Kan du da forklare hvorfor kroppen produserer insulin når sukkerinnholdet i blodet ikke øker. Det er økning i blodsukker som frigir insulin, som igjen er nøkkelen som låser opp cellene slik at de kan ta opp energien (blodsukkeret)som bringes med blodet. Du bør lese noe mer fysiologi enn du har gjort, for de du påstår her er det rene sludder. Anonymkode: 18ede...0e1 5
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2018 #27 Skrevet 8. februar 2018 23 timer siden, bobleplast_ skrev: Det fyller opp magen uten å gi kalorier. Det der er er seigliva myte.Har selv anoreksi og har møtt veldig mange andre og jeg drikker pepsi max fordi det smaker godt og kan dekke et søtbehov. Anonymkode: 60039...f85
bobleplast_ Skrevet 8. februar 2018 #28 Skrevet 8. februar 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det der er er seigliva myte.Har selv anoreksi og har møtt veldig mange andre og jeg drikker pepsi max fordi det smaker godt og kan dekke et søtbehov. Anonymkode: 60039...f85 Ok? Poenget mitt var uansett å understreke at pepsi max ikke inneholder kalorier (<4 kcal/100 mL regnes som kalorifritt) eller gir vektøkning.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2018 #29 Skrevet 8. februar 2018 Over gjennomsnittet avhengig av Pepsi Max og det var aldri aktuelt å kutte det selv om jeg skulle ned i vekt. Gikk ned 20 kg på ca 6 måneder. Drakk i hvert fall en liter Pepsi Max daglig, men holdt meg ellers til 1700 kalorier og syklet 30 minutter daglig. Anonymkode: 1c3ae...a3a
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2018 #30 Skrevet 8. februar 2018 Min erfaring er at det var lettere å gå ned uten pepsi max. Jeg var ganske avhengig, drakk 1,5 til 3 liter om dagen. Kullsyra gjorde meg oppblåst, jeg rapte og prompa mye, men følte meg tom i magen likevel. Følte at kullsyra komprimerte maten i magen og frigjorde plass til mer... Gikk cold turkey og over til vann, en vond uke først, men så ble jeg veldig motivert. Vann "metter" mer enn brusen, magen ser mindre ut (motiverende i seg selv), og jeg følte ikke lenger på skammen ved å handle og pante så mange brusflasker. Slik var det for meg. Hvis du er litt i tvil, må du bare prøve deg frem. Kutt en uke og se davel? Hvis det ikke er noen forskjell kan du jo kose deg med god samvittighet. Anonymkode: c62cc...54a
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #31 Skrevet 9. februar 2018 På 8.2.2018 den 11.11, bobleplast_ skrev: Ok? Poenget mitt var uansett å understreke at pepsi max ikke inneholder kalorier (<4 kcal/100 mL regnes som kalorifritt) eller gir vektøkning. Jeg kan ikke se hvordan det å trekke frem noe du har hørt om de som har anoreksi for å understerke poenget.Hadde vært nok å skrive at pepsi max er så og si kalorifritt Anonymkode: 60039...f85
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå