Gå til innhold

Hvordan har det seg at noen blir avhengig av pepsi max?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Først etter jeg ble gravid merket jeg koffeinet i pepsi max. Gravide har lavere toleranse for koffein, faktisk har koffein dobbelt så lang halveringstid hos gravide. 

Når jeg i tillegg kuttet ut kaffe (gikk fra 3 kopper til 0), og da altså kun inntok koffein i helgene, da i form av pepsi max, hadde pepsien en voldsom virkning. 

Pepsi til filmen om lørdagskvelden = glemme å sove. Nå drikker jeg bare en halv liter til lørdagsmiddagen, og holder meg til vann senere på lørdagskvelden, og da sover jeg litt bedre. 

Men det er faktisk bare 20 mg pr dl i pepsi max, mot 60 mg pr dl i vanlig filterkaffe. 

Anonymkode: 7864d...bd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 hours ago, Morpheus said:

Selvfølgelig. Tar ikke tallene ut i fra bare lufta. 

Koffeininnhold i Pepsi Max,  69mg:

https://www.caffeineinformer.com/caffeine-content/pepsi-max

Koffeininnhold i tilsvarende brus, Coca Cola Zero 34mg:

https://www.caffeineinformer.com/caffeine-content/coke-zero

Der står det jo at vår hjemlige Pepsi Max inneholder 42,6 mg, altså 8 mg mer enn Cola Zero.

Jeg tror ikke det er koffeinet som er synderen her, av to grunner:

1. Jeg er mye mer avhengig av Cola Zero enn jeg var av Pepsi Max, og kan uansett fint drikke Solo om jeg ikke har cola.

2. Jeg har en kollega som drikker kaffe hele dagen (som vel inneholder seks ganger så mye koffein som Pepsi Max) men som likevel MÅ ha cola når han ser på TV om kvelden.

Anonymkode: f8496...bba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge livstilseksperter er det kullsyren i Pepsi Maxen som gjør det.  Det er mer kullsyre i denne enn andre lettcolaer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Peonjenta skrev:

Ifølge livstilseksperter er det kullsyren i Pepsi Maxen som gjør det.  Det er mer kullsyre i denne enn andre lettcolaer. 

Tja, er det det? Den er jo dau en time etter åpning ...

Anonymkode: 7da04...55c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper ofte FP sin pga pris og kjenner ikke stor forskjell fra lettcol til lettcola.  Drikker ca en halvliter om dagen, er småavhengig men prøver å kutte ned pga aspartammidje.   Men er ikke spes begeistret for colazero, annerledes søtsmak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.2.2018 den 22.41, stf skrev:

Hva er problemet med avhengighet? Pepsi max har null kalorier og aspartam er bevist å ikke ha noen helsemessig risiko. 

Drikker ikke pepsi max selv, syns Cola Zero er mye bedre. Spesielt den nye med sitronsmak.

For å svare på spørsmålet ditt :

Dyrt

Dårlig for miljøet 

Dårlig for tennene 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 6.2.2018 den 22.41, stf skrev:

Hva er problemet med avhengighet? Pepsi max har null kalorier og aspartam er bevist å ikke ha noen helsemessig risiko.

Drikker ikke pepsi max selv, syns Cola Zero er mye bedre. Spesielt den nye med sitronsmak.

Den med sitronsmak smaker jo myggspray 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...