AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #1 Skrevet 6. februar 2018 Under en prøve kommer en elev 2 minutter for seint. Eleven blir da skreket til forran klassen at h*n ikke er velkommen til å gjennomføre prøven. Men at h*n må passe på og møte opp på de to neste vurderingene slik at vedkommende kan få vurdering i faget. Vedkommende elev blir med andre ord låst ute av klassrommet, og nektet å fullføre prøven. + ugyldig fravær. er dette en okey ting å gjøre? Anonymkode: 60a0e...a02
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #4 Skrevet 6. februar 2018 absolutt ikke! Anonymkode: 5160f...afa 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #5 Skrevet 6. februar 2018 Det hadde vært greit dersom læreren ikke skrek foran hele klassen. Kunne godt disiplinert eleven på samme måte uten forsamling. Anonymkode: de506...8d3 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #6 Skrevet 6. februar 2018 Høres ut som om det ikke er første gang det skjer at denne eleven er for sein til timen. Og regel om at man ikke får ta prøven hvis man kommer for seint uten gyldig grunn eksisterte på begge de videregående skolene jeg gikk på. Anonymkode: c70ac...fb0 5
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #7 Skrevet 6. februar 2018 4 minutter siden, Bottega skrev: Nei, det synes jeg ikke. Det synes ikke jeg heller! Anonymkode: 60a0e...a02
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #8 Skrevet 6. februar 2018 Var det regelen fremfor unntaket at eleven kom for sent til timen? Og er heeeeeeeelt sikker på at det ikke var gått mer enn to minutter av timen? Sjelden man har kommet i gang med prøver etter såpass kort tid. Høres merkelig ut. Hilsen lærer. Anonymkode: ac36f...b40 8
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #9 Skrevet 6. februar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Var det regelen fremfor unntaket at eleven kom for sent til timen? Og er heeeeeeeelt sikker på at det ikke var gått mer enn to minutter av timen? Sjelden man har kommet i gang med prøver etter såpass kort tid. Høres merkelig ut. Hilsen lærer. Anonymkode: ac36f...b40 Ja, det blir alltid rigget i stand før prøven starter i dette faget. Anonymkode: 60a0e...a02
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #10 Skrevet 6. februar 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Høres ut som om det ikke er første gang det skjer at denne eleven er for sein til timen. Og regel om at man ikke får ta prøven hvis man kommer for seint uten gyldig grunn eksisterte på begge de videregående skolene jeg gikk på. Anonymkode: c70ac...fb0 Vedkommende er ikke ofte for sein, nei. Anonymkode: 60a0e...a02
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #11 Skrevet 6. februar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det hadde vært greit dersom læreren ikke skrek foran hele klassen. Kunne godt disiplinert eleven på samme måte uten forsamling. Anonymkode: de506...8d3 Helt enig dersom vi skal stole på at læreren faktisk SKREK. Litt tvilsomt i mine ører. Irettesetting av forståelige årsaker kan godt refereres til som skriking i plenum - spesielt av eleven selv ;-) Anonymkode: ac36f...b40 4
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #12 Skrevet 6. februar 2018 Nei det synes jeg ikke. Alltid noen som kommer for sent til prøvene her, og de får prøvene og tar den når de kommer. Eneste det går utover er jo eleven selv som får dårligere tid. Men ellers burde det gå greit. Med mindre det snakk om mange minutter.. Anonymkode: a63af...9da 3
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #13 Skrevet 6. februar 2018 Helt greit at eleven ikke får tatt prøven når h*n er sent ute. Det var iallefall normalt på skolen mine, og noe hele klassen ble informert i starten av året. Men syns ikke det er akseptabelt å kjefte på eleven, og iallefall ikke foran hele klassen. En ting er at man ikke skal kjefte på elevene, en annen ting er at de begge forstyrret alle elevene som skulle konsentrere seg om prøven. Anonymkode: 4443a...792 4
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #14 Skrevet 6. februar 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt greit at eleven ikke får tatt prøven når h*n er sent ute. Det var iallefall normalt på skolen mine, og noe hele klassen ble informert i starten av året. Men syns ikke det er akseptabelt å kjefte på eleven, og iallefall ikke foran hele klassen. En ting er at man ikke skal kjefte på elevene, en annen ting er at de begge forstyrret alle elevene som skulle konsentrere seg om prøven. Anonymkode: 4443a...792 Ja, det er jo egentlig bare mer forstyrrende når det forekommer skriking. Anonymkode: 60a0e...a02
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #15 Skrevet 6. februar 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Var det regelen fremfor unntaket at eleven kom for sent til timen? Og er heeeeeeeelt sikker på at det ikke var gått mer enn to minutter av timen? Sjelden man har kommet i gang med prøver etter såpass kort tid. Høres merkelig ut. Hilsen lærer. Anonymkode: ac36f...b40 Akkurat noe lignende skulle jeg kommentere. Som lærer selv vet jeg at det skal la seg godt gjøres at en hel klasse på 20-28 elever er klare og begynt innen 2 min etter timen har startet SELV OM det er rigget opp på forhånd. Jeg har hatt elev som klagde skriftlig på meg gjennom foreldre til rektor for anmerkning pga forsenkomming. Mente det var 3 min, ikke 25 min som jeg hadde skrevet. Medelev visste frem da SMS fra vedkommende 22min etter timen hadde startet som lød «går fra bussen nå». Ta det med en klype salt Hvs eleven sier ang tiden. Skriking er derimot ikke greit foran en hel klssse. Anonymkode: 3841f...51f 7
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #16 Skrevet 6. februar 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Akkurat noe lignende skulle jeg kommentere. Som lærer selv vet jeg at det skal la seg godt gjøres at en hel klasse på 20-28 elever er klare og begynt innen 2 min etter timen har startet SELV OM det er rigget opp på forhånd. Jeg har hatt elev som klagde skriftlig på meg gjennom foreldre til rektor for anmerkning pga forsenkomming. Mente det var 3 min, ikke 25 min som jeg hadde skrevet. Medelev visste frem da SMS fra vedkommende 22min etter timen hadde startet som lød «går fra bussen nå». Ta det med en klype salt Hvs eleven sier ang tiden. Skriking er derimot ikke greit foran en hel klssse. Anonymkode: 3841f...51f Prøven var i gang Anonymkode: 60a0e...a02
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #17 Skrevet 6. februar 2018 Du får lære ungen din å komme presis, ellers er det helt greit at vedkommende ikke får tatt prøven. Anonymkode: c43e7...1dd 3
Lill3My Skrevet 6. februar 2018 #18 Skrevet 6. februar 2018 Ufint og unødvendig å skrike eller snakke høyt til eleven foran klassen. MEN kan faktisk skjønne at eleven ikke fikk ta prøven - slik er det på universitetet (og i flere andre situasjoner senere i livet) også; kommer man etter at prøven har startet så får man ikke ta den. Uansett om det er bussen skyld eller sin egen. Urettferdig og kjedelig og kjipt, ja, absolutt men sånn er det visst. Regler er regler og skal være likt for alle... Synes imidlertid ta det jeg såfall skal være informert om dette til elevene slik at de vet konsekvensen av å være den. Om det ikke er avklart på forhånd så er det litt drøyt.. 1
minister-mio Skrevet 6. februar 2018 #19 Skrevet 6. februar 2018 skulle gjerne hørt lærerens versjon av denne saken 3
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #20 Skrevet 6. februar 2018 Absolutt ikke greit. Skriking og uthenging skal ikke skje. Og hvis det virkelig var snakk om 3 min for sent synes jeg han/hun burde fått tatt prøven. Anonymkode: d3a16...3d5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå