Gå til innhold

Gaver i barnebursdag


sajk

Anbefalte innlegg

Hei!

Barna har ikke värt så mye i bursdager för. Men nå blir det oftere :) eldste blir 6 år nå.

Hva gir man i gave? Hva er ca sum for gaven? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

50-100kr virker å være vanlig her på KG iallefall. Man kan gi alt fra Lego til bamse i den alderen. Har barnet noen interesser? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her gir vi som regel for en hundrelapp hvis vi gir gave og 50 kr hvis det er penger vi gir. Nå i skolen pleier det å bli penger, er enklest slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleiet å kjøpe Lego på tilbud, og ha liggende til bursdagene kommer :) 

Blafre.no og sprell.no har også ofte tilbud/salg hvor fine gaver kan kjøpes rimelig :) 

50,- på skolen og 100,- i bhg hos oss. 

Anonymkode: 7053c...2ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme som over, regel i skolen om ca 50 kr i gave, det var ca 100 kr i barnehagen. 

Anonymkode: bb481...275

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi gir ofte bøker. Veldig ofte gode tilbud hos Ark og Norli, bl.a har de av og til barnebøkene til Jørn Lier Horst til 79kr, og de fenger ofte (de som heter Operasjon et eller annet). Jeg har også gått mer og mer over til å kjøpe klær. På HM har de fine t-skjorter, gensre og sommerkjoler til 50-100kr, og det er veldig fint å få, synes jeg. På noen lekebutikker (og Panduro) har de sånne enkle hobbysett som pleier å være populære, f.x lag dine egne armbånd. Passer kanskje best til jenter da. Min erfaring er at guttene gjerne får enormt mye lego, men mange liker jo det godt altså. 

Anonymkode: 7dbdf...46e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50-100 kr ja (i eldstes klasse har det alltid vært vanlig med 100, mens i yngstes har alle blitt enige om å gi en 50-lapp og så kan bursdagsbarnet heller kjøpe en stor ting framfor å få mange små). Jeg benytter meg ofte av tilbud, f.eks. 3 for 2 på Lego eller bøker og kjøper opp slik at vi har liggende hjemme. Det kommer jo bursdager rett som det er så greit å ha gaver liggende klart (særlig når man rett som det er får invitasjoner med 2-3 dagers frist).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaver ca 100kr i bhg og 50kr i konvolutt på skolen. Det gjør alle her.

Anonymkode: 0ee5e...4a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper opp lager. Til 3. klasse guttene har jeg nå sikkert 1 sett med fotball dusjsåpe/deo til alle sammen! 😂 Kjøpt på tilbud -70% til 30,-. Samme gjør jeg med andre ting jeg kommer over, hamstrer og har klart i skapet.

Anonymkode: 01192...9c2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanlig med 50-100 her også, men jeg skulle nok ønske det var helt greit med en femtilapp i konvolutt. Når det gis penger, er det ofte 100 kroner. Har familie annet sted i landet, der er det vanlig med 50,- når det gis penger. 

Det er ikke alltid så lett å finne rimelige gaver heller. Jeg prøver å kjøpe ting når det er tilbud, f.eks. bøker og tegnesaker/plastilina når det er 50% på ARK. Søstrene grene har mye fint til en rimelig penge (om enn litt stusslig kvalitet). 

Jeg har også kjøpt litt på lekeavd. på IKEA. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50-100 kr. Når de begynner på skolen så avtaler man ofte nivå på gavene på foreldremøte sammen med reglene for hvordan det er greit å invitere slik at ingen blir holdt utenfor. Men ja det er dyrt. 3 barn på en stor skole med store klasser, det går flere tusen i året til bursdagsgaver.

Anonymkode: 030a5...62d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 7.2.2018 den 8.52, AnonymBruker skrev:

Gaver ca 100kr i bhg og 50kr i konvolutt på skolen. Det gjør alle her.

Anonymkode: 0ee5e...4a9

De kjøper jo godteri og får hull i tenner

Anonymkode: 853da...a42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kjøper mange kinogavekort. Hvis to stk går sammen så kjøper de kinogavekort for 100 kr f.eks. 50 kr i gave holder i massevis.

Jeg synes det meste er OK at gutten min får, mye lego, noe penger (fikk over 500 kr sist!) kinogavekort, bøker, tegne/skrivesaker, reflekser. Jeg er mer skeptisk til praktiske ting, jeg synes det er uheldig at han fikk f.eks penal - han har allerede penal han gikk jo i 2.trinn, hva skal vi med det? Da hadde det vært bedre med ingen gave. Vi tar med gavene hjem og åpner etter bursdagsfesten, og lager ikke lister så det merkes ikke om noen barn ikke har med gave. Det er også vanlig og veldig greit at barn hiver seg med på andres gave til 50 kr. Det viktigste er å få en gøy feiring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

De kjøper jo godteri og får hull i tenner

Anonymkode: 853da...a42

Hvis foreldrene tillater dem å blåse pengene på godteri... pengene våre får i bursdagsgave går rett i sparegrisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, ViljaH skrev:

Her kjøper mange kinogavekort. Hvis to stk går sammen så kjøper de kinogavekort for 100 kr f.eks. 50 kr i gave holder i massevis.

Jeg synes det meste er OK at gutten min får, mye lego, noe penger (fikk over 500 kr sist!) kinogavekort, bøker, tegne/skrivesaker, reflekser. Jeg er mer skeptisk til praktiske ting, jeg synes det er uheldig at han fikk f.eks penal - han har allerede penal han gikk jo i 2.trinn, hva skal vi med det? Da hadde det vært bedre med ingen gave. Vi tar med gavene hjem og åpner etter bursdagsfesten, og lager ikke lister så det merkes ikke om noen barn ikke har med gave. Det er også vanlig og veldig greit at barn hiver seg med på andres gave til 50 kr. Det viktigste er å få en gøy feiring.

Litt kjedelig at barna ikke får se at gaven blir åpnet da, særlig når de blir litt større. Og så har det noe med å vise takknemlighet å gjøre....

Anonymkode: b7c71...769

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, ViljaH skrev:

Hvis foreldrene tillater dem å blåse pengene på godteri... pengene våre får i bursdagsgave går rett i sparegrisen.

Vårt barn får kjøpe seg noe fint for bursdagspengene fra klassekameraten, slipper altså å spare akkurat disse pengene. Det er jo tross alt penger som folk vil gi i gave, i stedet for småtteri og dilldall. Jeg synes det er rett og rimelig at h*n får ta med seg pengene fra vennene i en lekebutikk og velge seg en fin gave.

Anonymkode: 51f9b...ef9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vårt barn får kjøpe seg noe fint for bursdagspengene fra klassekameraten, slipper altså å spare akkurat disse pengene. Det er jo tross alt penger som folk vil gi i gave, i stedet for småtteri og dilldall. Jeg synes det er rett og rimelig at h*n får ta med seg pengene fra vennene i en lekebutikk og velge seg en fin gave.

Anonymkode: 51f9b...ef9

Enig. Det er en selvfølge at de får kjøpe seg noe for pengene fra vennene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...