Gå til innhold

Hadde dere dumpa?

Fremhevede innlegg

Skrevet
8 minutter siden, katten88 skrev:

blir litt frustrert av alle fordommene her og ts sin prippne oppførsel.

jeg har brukt alt under solen da jeg var ungdom, altså prøvd alt, fra kokain, til hasj, lsd osv

som noen sier her, " det blir ingenting av dem som bruker narkotika" 

jeg eier min egen bedrift, har 4 ansatte, slipper selv å jobbe og tjener over 1.4 millioner i året. jeg har også familie og ser på meg selv som en som greide seg bra. jeg bruker forsatt kokain på fest i ny og ne sånn ca 3 ganger i året. jeg er forresten forsatt ikke rundet 30 enda

en annen ting

alkohol og tobakk er både farligere og mer helseskadelig enn ecstasy og hasj. eneste forskjellen er at det er lovlig pga kulturen våres med alkohol og tobakk som går langt tilbake. Alkohol har tidligere vært ulovlig, men pga press fra folket har dette blitt lovlig igjen

at du skal ha en " dumpegrunn" fordi han bruker ecstasy et par ganger i året med kompiser, som ikke har noe med deg å gjøre eller påvirker forholdet i det hele tatt at han har 4-5 slike kvelder i året er for meg meget patetisk. senk skuldrene, du har ingen grunn til å gå med hodet hevet, kom ned fra prinsesseskyen din. vist du liker han, så dumper du ikke pga bagateller. er ikke akkurat som han skal bruke ecstasy hver dag og være ruset mens han er med deg. folk som tar ecstasy tar lange pauser imellom slik at hormonene i hjernen kan normalisere seg igjen . hadde heller vært bekymret om han hadde drukket hver helg, da det er mye mer helsaeskadelig

Jøss, du gikk rett virkelig inn i en forsvarsposisjon, tok du tråden så personlig? Det handler vel ikke om å sitte på en «prinsessesky», men å velge hva man aksepterer hos en partner, og hva slags livsstil man selv har. Du som selv bruker narkotika vil jo akseptere en partner som også gjør det, det er vel naturlig. Men å kalle andre for «meget patetiske» når de ikke ønsker en partner som bruker narkotika blir for dumt. Det er kanskje en bagatell for deg, men for de fleste oppegående mennesker er ikke bruk av narkotika en bagatell. Det er tvert i mot en deal-breaker. Voksne mennesker kan heldigvis selv bestemme hvilke andre voksne de vil slippe inn i livet sitt, uavhengig av grunn.

Og: Uavhengig av at «alkohol er så mye verre» og blabla, vil det alltid være mer skadelig å bruke narkotika enn å ikke bruke narkotika. Alltid. Whataboutism er dårlig argumentbruk i en slik diskusjon.

Anonymkode: cff3c...ee8

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Narkomane styrer jeg unna

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jøss, du gikk rett virkelig inn i en forsvarsposisjon, tok du tråden så personlig? Det handler vel ikke om å sitte på en «prinsessesky», men å velge hva man aksepterer hos en partner, og hva slags livsstil man selv har. Du som selv bruker narkotika vil jo akseptere en partner som også gjør det, det er vel naturlig. Men å kalle andre for «meget patetiske» når de ikke ønsker en partner som bruker narkotika blir for dumt. Det er kanskje en bagatell for deg, men for de fleste oppegående mennesker er ikke bruk av narkotika en bagatell. Det er tvert i mot en deal-breaker. Voksne mennesker kan heldigvis selv bestemme hvilke andre voksne de vil slippe inn i livet sitt, uavhengig av grunn.

Og: Uavhengig av at «alkohol er så mye verre» og blabla, vil det alltid være mer skadelig å bruke narkotika enn å ikke bruke narkotika. Alltid. Whataboutism er dårlig argumentbruk i en slik diskusjon.

haha her bommet du fælt.

det er stor forskjell på å akseptere at partner bruker narkotika eller at det er en " dumpegrunn" 

jeg dumper ikke dama selv om jeg ikke aksepterer at hun går ut lørdag kveld og lar meg passe barna alene når jeg er syk, men å dumpe henne gjør jeg ikke

det er jevla patetisk hvordan dere er, hele kg er det utallige artikkler og " dumpegrunn" " dealbreakere " og alle trådene er det de minste bagateller. Kjærester vokser ikke på trær . har du funnet en du liker veldig godt og har det fint med , så skal ikke ecstasy bruk 4 ganger i året være noe dumpegrunn, da må du gå i deg selv og ned fra hesten din og få bakkekontakt

Skrevet

For meg er det dealbreaker, jeg hadde aldri hatt en sunn og god fremtid med en sånn mann. Tenk når man får barn også.
Jeg har tatt litt av hvert i mine tidlige 20 år men så en etter en utvikle psykiske problemer og flere som tok selvmord pga det de anså som trygt rusbruk, altså bare en helg en gang i blandt, men en helg i måneden er faktisk mer enn nok til å ødelegge hjernens naturlige serotonin produksjon og man ender opp med å føle seg flat og meningsløs tilværelse uten rusen. Det gjelder spesielt mdma disse selvmordene, men psykiske problemer hos de som jevnlig røyker hasj eller tar kokain også.

Jeg syns ikke det er noe god forbilde når man begynner å bli voksen og i et seriøst parforhold skal man jo tenke på at man skal være en god forelder i sin karakter og handlinger og livsstil også. Og tar man mdma er det veeeeeeeeldig lett å la seg rive med av rusen å være utro også for man blir så kosete og kåt og oppspilt og berøring og nærhet føles så fantastisk.

Syntes dette er noe man slutter med når man nærmer seg midten av tyve årene, og hvertfall når man finner en man vil ha et seriøst og stabilt langvarig og etablert forhold med.

• Liker 2
Skrevet

Hadde absolutt ikke involvert meg med en som bruker, og har planer om å tviholde på bruken sin videre fremover også. Det er så mange grunner til at det ikke er greit, det er bare enkelt nei... 

• Liker 1
Skrevet
59 minutter siden, katten88 skrev:

haha her bommet du fælt.

det er stor forskjell på å akseptere at partner bruker narkotika eller at det er en " dumpegrunn" 

jeg dumper ikke dama selv om jeg ikke aksepterer at hun går ut lørdag kveld og lar meg passe barna alene når jeg er syk, men å dumpe henne gjør jeg ikke

det er jevla patetisk hvordan dere er, hele kg er det utallige artikkler og " dumpegrunn" " dealbreakere " og alle trådene er det de minste bagateller. Kjærester vokser ikke på trær . har du funnet en du liker veldig godt og har det fint med , så skal ikke ecstasy bruk 4 ganger i året være noe dumpegrunn, da må du gå i deg selv og ned fra hesten din og få bakkekontakt

Jeg har ingen hest, men har en kjæreste som ikke driver/noen gang har drevet med narkotika. 😊 Kjærester vokser ikke på trær? Så da skal/må man bli sammen med noen som har holdninger man ikke aksepterer for å unngå å *gisp* være singel? Det finnes grenser for hva man skal finne seg i. At du finner deg i både det ene og det andre får du ta på din kappe. Jeg har både selvrespekt og standarder, og er jeg misfornøyd i et forhold går jeg rett og slett ut av det. En mann som hadde drevet med narkotika hadde gått på huet og rævva ut før han kunne sagt «tjall».

For min del kan jeg ikke leve med noen som har holdninger/utfører handlinger som strider veldig med mitt eget verdigrunnlag, og som både bryter loven og gambler med sin egen helse på jevnlig basis. Men jeg er ikke akkurat redd for å være singel heller da. Og hva med barn? Å bringe barn til verden når en eller begge foreldrene er narkomane er .. vel, toppen av egoisme og idioti. Og ikke minst barnevernsmat.

Artig at du nevner bakkekontakt, for det ser ut til at du mistet din for lenge siden. Lurer på hvordan det skjedde.. :fnise:

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, letanglia said:

For meg er det dealbreaker, jeg hadde aldri hatt en sunn og god fremtid med en sånn mann. Tenk når man får barn også.
Jeg har tatt litt av hvert i mine tidlige 20 år men så en etter en utvikle psykiske problemer og flere som tok selvmord pga det de anså som trygt rusbruk, altså bare en helg en gang i blandt, men en helg i måneden er faktisk mer enn nok til å ødelegge hjernens naturlige serotonin produksjon og man ender opp med å føle seg flat og meningsløs tilværelse uten rusen. Det gjelder spesielt mdma disse selvmordene, men psykiske problemer hos de som jevnlig røyker hasj eller tar kokain også.

Jeg syns ikke det er noe god forbilde når man begynner å bli voksen og i et seriøst parforhold skal man jo tenke på at man skal være en god forelder i sin karakter og handlinger og livsstil også. Og tar man mdma er det veeeeeeeeldig lett å la seg rive med av rusen å være utro også for man blir så kosete og kåt og oppspilt og berøring og nærhet føles så fantastisk.

Syntes dette er noe man slutter med når man nærmer seg midten av tyve årene, og hvertfall når man finner en man vil ha et seriøst og stabilt langvarig og etablert forhold med.

Dette er symptomatisk for kvinnementalitet. Når hun har er ferdig med noe så setter hun standarden for alle andre. Når hun vil ha barn, da må han begynne å bli voksen også. Ironisk nok er denne mentaliteten ekstremt umoden og ekstremt plagsomt å forholde seg til, og mange jenter forstår vel heller ikke det at sånn resonnering også gjør at mange menn ikke vil noe mer med kvinner utover et ligg.

Skrevet (endret)
35 minutter siden, Jens Even skrev:

Dette er symptomatisk for kvinnementalitet. Når hun har er ferdig med noe så setter hun standarden for alle andre. Når hun vil ha barn, da må han begynne å bli voksen også. Ironisk nok er denne mentaliteten ekstremt umoden og ekstremt plagsomt å forholde seg til, og mange jenter forstår vel heller ikke det at sånn resonnering også gjør at mange menn ikke vil noe mer med kvinner utover et ligg.

Nei men det er da en selvfølge at når man er voksne så skal man oppføre seg fornuftig og ikke utsette seg for sånne potensielle farer og skadelige ting , man bør tenke litt lenger og ikke risikere å foreksempel dø fra en man elsker.

Er det noe som er ekstremt umoden mentalitet og plagsomt å forholde seg til så er det folk som vil ha seriøse forhold , og barn er jo som oftest en naturlig del av et seriøst forhold, men som ikke vil oppføre seg som godt forbilde,ansvarsfull kjæreste og forelder. Det mange menn desverre ikke forstår er at da er de faktisk ikke gode kjæresteemner uansett hvor snille og fornuftige de mener de er når de ikke ruser seg og fester. Det er åpenbart ikke fornuftig å drive å feste og ta dop som en ansvarsløs, risikosøkende tenåring når man vil etablere seg i et stabilt forhold og potensielt bli forelder. Sånne menn får sjeldent noe særlig mer enn kortvarige ligg relasjoner og flings, for de er rett og slett ikke kjæresteemner. Er nemlig ikke noe særlig å dø eller havne på legevakta fordi man har fått i seg noe man ikke kan være sikker på hva er men trodde var mdma og gi kjæresten sin traumer fordi hun er så redd for deg, potensielt ende opp i alvorlig ulykke pga rusen (kjenner en som tok mdma og ghb og falt ned et stilas 8 meter og havnet i koma og kom ut igjen hjerneskadet) , eller får abstinenser foran babyen fordi hjernen er vant til å få kokain hver helg, eller bli aggresive eller depressive foran kjæresten man skal ha oppløftende tid sammen med fordi hasjen har ødelagt hjernens naturlige serotoninproduksjon. Man tror man har kontroll, men det har man aldri når man tilfører hjernen rusmidler på den måten.

Endret av letanglia
  • Liker 1
Skrevet

Narkotikabruk er langt mer utbredt enn de fleste tror, og forekommer i alle kretser. Synet av pregede og belastede folk i gatebildet gir en skjev forestilling om konsekvensene av rusbruk, og den demografiske sammensetningen av brukerene, men sannheten er at det er ikke spesielt usannsynlig at fastlegen din var, eller er, glad i sporadisk omgang med kola eller knips.

Anonymkode: 39068...137

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...