Grooo Skrevet 10. februar 2005 #21 Skrevet 10. februar 2005 Låser alltid uansett, med mindre det kommer noen innom som bare skal være en liten stund. Ble vant til å alltid låse da vi bodde i Oslo, og det har vært en god del innbrudd i nabolaget her også...
Gjest Anonymous Skrevet 10. februar 2005 #22 Skrevet 10. februar 2005 Vi er flinke til å låse når vi er hjemme. Verre er det når vi går ut. Ganske irriterende når ungene låser når de vet jeg kommer tilbake om 5 minutter eller så. Og nå siden naboen over har "glemt" at de bor i 2. etg og tråkker inn til meg titt og ofte så er det greit nok å låse...
Arkana Skrevet 10. februar 2005 #23 Skrevet 10. februar 2005 Selvsagt låser jeg døren. Synes det er uansvarlig å ikke gjøre det. Nå bor vi i Oslo da, men jeg gjorde det også i vår lille hjemby. Om noe skulle skje hadde man nok fått problemer med forsikringen hvis døren var ulåst, selv om man var hjemme. Og som en annen sa, jeg ser ingen grunn til å la være heller. Det er ikke akkurat et stort problem å åpne døra for gjester heller.
Gjest Alette Skrevet 10. februar 2005 #24 Skrevet 10. februar 2005 Bor på en liten plass, men jeg låser døra likevel for enkelte folk her går bare rett inn og tror visst de er velkommen. Har mange rare naboer, derfor er jeg forsiktig.
Leviin Skrevet 11. februar 2005 #26 Skrevet 11. februar 2005 Jeg låser alltid døra når jeg drar bort, og som oftest når jeg sover (noen ganger har jeg glemt det). Ellers når jeg er hjemme er døra åpen. Nå bor jeg på landsbygda, men jeg gjorde det samme da jeg bodde i blokk i Oslo-området også. Der var forresten døra nede åpen fra tidlig morgen til sent på kveld, og noen ganger på natta også. Folk var litt sløve med å sette på låsen om kvelden.
Loolaa Skrevet 11. februar 2005 #27 Skrevet 11. februar 2005 Jeg bor i byen og låser alltid, både når jeg er hjemme alene og når mannen er her. Jeg er oppvokst med å ha låst dør (vanlig lås og sikkerhetslås ble brukt når vi var hjemme!). Hos mannen låser de kun når de går ut, og da henger de nøkkelen ved siden av døra Så vi har litt ulik praksis der, men han vet at jeg blir urolig når døra ikke er låst og prøver å huske på det.
Gjest Anonymous Skrevet 11. februar 2005 #28 Skrevet 11. februar 2005 Vi låser døra, bestandig. Ytterdøra SKAL være låst, men den er det somregel ikke. Vi deler oppgang med mange folk vi ikke kjenner (det byttes folk i leilighetene stadig vekk også) og de som skal på fest husker ikke alltid hvilken etasje de skal på fest i bestandig heller (eller vet det ikke? Om døra ytterst mot formodning er låst ringer de på alle ringeklokkene og håper NOEN slipper dem inn) Det bodde et "tvilsomt element" i en av leilighetene også, vi hadde politiet på besøk et par ganger på en kveld. Uansett, vi låser. Hjemmefra er jeg ikke vant til å låse om vi er hjemme, med mindre vi er alene hjemme og skal i badet eller sover, men der var inngangsdøra mer "privat plassert" enn her vi bor nå, der inngangen er rett fra fortauet langs en innfartsvei til Bergen.
Gjest Leola Skrevet 11. februar 2005 #29 Skrevet 11. februar 2005 Låser alltid døren - enten jeg går inn eller ut.
Gjest Melk Skrevet 11. februar 2005 #32 Skrevet 11. februar 2005 Her låses,det, har flere ganger opplevd at noen går inn feil dør i blokka og prøver å åpne vår dør. Man kan forøvrig lett få problemer mht forsikirngsselskapet om ting blir stjålet og døren ikke er låst, selv om man er hjemme.
innocenta Skrevet 11. februar 2005 #33 Skrevet 11. februar 2005 Låser alltid døren ja. For det første sklir den bare opp hvis den ikke er låst, og for det andre vil jeg ikke at folk skal komme busende inn til meg.
Malou Skrevet 11. februar 2005 #34 Skrevet 11. februar 2005 Låser ofte døra om kvelden etter at det har blitt mørkt, spesielt om jeg er alene hjemme.
maiia Skrevet 11. februar 2005 #35 Skrevet 11. februar 2005 Jeg låser alltid døra selv om jeg er hjemme. Samboeren derimot.... Et evig diskusjonstema her i huset!
Caramba Skrevet 11. februar 2005 #36 Skrevet 11. februar 2005 Låser alltid døra når jeg er hjemme. Jeg bor i blokk i Oslo, og det siste jeg vil oppleve er at det plutselig står en villt fremmed person i leiligheten...
Gjest 1111 Skrevet 11. februar 2005 #37 Skrevet 11. februar 2005 Jeg pleide ikke å låse døren der vi bodde før, men etter å ha flyttet og kommet i en familie hvor alle låser døren uansett om de bare er inne i to minutter, så har det blitt en vane å låse døren når jeg går inn i huset, hvis jeg ikke skal ut igjen med en gang da.
Gjest Hel Skrevet 11. februar 2005 #39 Skrevet 11. februar 2005 Jeg låser alltid døra, enten jeg er hjemme alene eller ikke. Det er av vane for moren min har alltid vært litt hysterisk når det kommer til det og har bedt meg og søster'n min gjøre det siden vi var små.
LilleBille Skrevet 11. februar 2005 #40 Skrevet 11. februar 2005 Låser stort sett alltid døren - om vi ikke går "ut og inn"
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå