Gjest Anonymous Skrevet 10. februar 2005 #1 Skrevet 10. februar 2005 Altså: Låser du døra når du er hjemme ? Er det obliagorisk for deg å låse ytterdøra når du er hjemme, enten du er sammen med andre eller alene, eller låser du ytterdøra kun når du er alene ? Eller låser du ikke ytterdøra når du er hjemme i det hele tatt, uansett om du er alene eller ikke ? Selv så låser jeg døra når jeg er hjemme alene, har vel fått den vanen etter en forhenværende samboer da vi bodde i blokk,som var så nøye på at dørene skulle låses så det ikke plutselig stod noen der. Jeg lurer på hva som er "vanlig".
*nora* Skrevet 10. februar 2005 #2 Skrevet 10. februar 2005 Nei, jeg låser ikke når jeg er inne, hvis jeg da ikke skal gjøre noe jeg ikke vil folk skal overraske meg i da... Her går nemlig folk rett inn, sjelden de ringer på. Låser ikke døra når jeg går ut heller, men må understreke at jeg bor på bygda...
Gjest Gjesta Skrevet 10. februar 2005 #3 Skrevet 10. februar 2005 Ja, jeg låser døra straks jeg kommer hjem. (Vi bor i en kjeller, og de som bor over har vaskerom her nede. Om vi ikke låser, så låser de,...)
Samantha Skrevet 10. februar 2005 #4 Skrevet 10. februar 2005 Eg låste nesten alltid døra då eg budde i Oslo. Her på Vestlandet, så låser eg kun om natta. Og avogtil viss det er mørkt ute og eg er aleine heime og småredd
Gjest Lea Skrevet 10. februar 2005 #5 Skrevet 10. februar 2005 Jeg/vi låser døra uansett. Mest pga hunden, som har funnet ut hvordan hun skal åpne ulåste dører, men også fordi vi kjenner folk som går rett inn om de kommer til ulåst dør.
*M* Skrevet 10. februar 2005 #6 Skrevet 10. februar 2005 Låser døra uansett. Hadde en litt ubehagelig opplevelse da de fra festen i leiligheten over plutselig stod i stua når jeg og eksen satt å så film.
LilleMy Skrevet 10. februar 2005 #7 Skrevet 10. februar 2005 Låser kun døren når jeg skal legge meg, og det spiller ingen rolle om det er i Oslo, Bærum, i nord Norge eller Manhattan.
Gjest gjesta Skrevet 10. februar 2005 #8 Skrevet 10. februar 2005 Låser kun når vi legger oss. Og hvis jeg er alene hjemme og skal dusje - da låser jeg.
Væren Skrevet 10. februar 2005 #10 Skrevet 10. februar 2005 Etter et par innbrudd i nabolaget midt på lyse dagen, pleier jeg å låse ytterdøra når jeg har en stund! Av og til oppholder vi oss dessuten på loftet eller i underetasjen, og da har vi ikke så mye kontroll med hva som skjer i hovedetasjen/yttergangen. Penger og nøkler og mobiltelefoner ligger rundt omkring i jakker og på hyller, så det er like greit å vri om låsen! Om sommeren er det liksom litt annerledes; det er mer "reking i dørene" og vi er mye utenfor huset på terrasse og plen. Så da står nok ytterdøra mer ulåst.
Gjest Gulltopp Skrevet 10. februar 2005 #11 Skrevet 10. februar 2005 Jeg låser alltid, tør ikke annet. Dessuten ser jeg ingen grunn til å la være heller.
koldbruna Skrevet 10. februar 2005 #12 Skrevet 10. februar 2005 Jeg låser alltid døra hvis jeg er hjemme alene. Er mannen hjemme er døren ulåst. Vi deler trappeoppgang med en ungkar og der er det alltid trafikk opp og ned trappene.Så i det siste har jeg begynt å låse ytterdøra,men han låser den opp igjen.Noe som irriterer meg i grunn,for som regel har jeg 10-15 par sko som ikke tilhører meg utenfor døra. Koldbruna
Gjest Gjesta Skrevet 10. februar 2005 #13 Skrevet 10. februar 2005 Da jeg bodde i Oslo hadde jeg smekklås på døra, men hadde alltid et øye bak skuldra når jeg var utendørs. Men det er først nå når jeg har flytta tilbake til hjembyen min, med knappe 6000 innbyggere, at noen har begynt å følge etter meg så nå er låsing av dører obligatorisk, desverre :-?
Linsi Skrevet 10. februar 2005 #14 Skrevet 10. februar 2005 Vi låser alltid døra, fordi hundene er noen flinke døråpnere...
-Fisken- Skrevet 10. februar 2005 #16 Skrevet 10. februar 2005 Låser alltid døra uansett. Meg som skrev dette.
Tusenfryd Skrevet 10. februar 2005 #17 Skrevet 10. februar 2005 Vi låser alltid døren. Vi har oppholdsrommene i annen etasje og hører ikke hvis noen går inn nede. Er vi nede selv, sover vi eller er i bad, og da er det greit å ha låst dør.
pusla Skrevet 10. februar 2005 #18 Skrevet 10. februar 2005 Å ja, jeg låser. Er oppvokst med en mor som skulle låse ALT og helst svelge nøkkelen, så det sitter i. Bor i høyblokk i byen da, og da er det liksom ikke noe alternativ for meg å la døra stå oppe.
Shoegal Skrevet 10. februar 2005 #19 Skrevet 10. februar 2005 låser alltid. men tenker ikke over det, det skjer automatisk
Arwen Skrevet 10. februar 2005 #20 Skrevet 10. februar 2005 Bor i blokk i Oslo og låser ikke når vi eller jeg er hjemme. Eneste gangen jeg vil ha det låst er når sambo drar på jobb og jeg ligger og sover.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå