AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #21 Skrevet 6. februar 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: En kombinasjon i at jeg er så vanvittig glad i dem, og at vi bor i tettbygd strøk der jeg vet det har vært tilfeller av dyreplageri. Derfor har jeg to - de har så mye selskap i hverandre. De har også mange leker og klatretre, og jeg prioriterer lek og kos hver dag. Og de har luftegård som brukes i sommerhalvåret. De er lykkelige, lekne og kjælne. De viser ikke interesse for å gå ut, og har aldri sneket seg av gårde om en dør eller et vindu er glemt. Anonymkode: e214b...40f Luftegård er genialt. Det har virkelig gjort livet til mine innekatter perfekt Anonymkode: 13463...8f2 1
Gjest N-Nøff Skrevet 6. februar 2018 #22 Skrevet 6. februar 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg syns ikke innekatt bør være et alternativ. Det er dyreplageri. Dersom en bor såpass ulemplig til så burde en ikke skaffe seg katt! Anonymkode: e604f...d67 Ja, akkurat som hunder. Slepp dem løs ute! La dem gå rundt og drite i hagen til naboen. Dyremishandling med dyr i bur, et hus er også et bur.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #23 Skrevet 6. februar 2018 3 timer siden, Macaroni skrev: Jeg har en katt som er ute på tur hver dag hele året, og en katt som er inne hele den ni måneder lange vinteren for så tilbringe sommeren på gelenderet på verandaen. Begge har valgt helt selv. Jeg har prøvd å jage innekatta ut av og til fordi hunblir tjukk av å ligge hjemme hele dagen, men til ingen nytte. :fnis: Hvor i alle dager bor du hvor vinteren er 9 mnd lang? 😳 Anonymkode: 20115...016 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #24 Skrevet 6. februar 2018 For mange år siden hadde jeg en perser som var innekatt. Jeg bodde i leilighet den gang. Han hadde det godt han og fikk lov å lufte seg på altanen ofte. Så flyttet jeg til en hageleilighet og katten fikk lov å gå ut litt. Han elsket det! Etter det så var det ikke annet han ville. Mjauet dagen lang! Det fikk meg til å tenke at å holde katte inne er ikke det beste for katten med mindre den ønsker det selv! Men samtidig så er det såååå mange katter hos dyrebeskyttelsen som trenger hjem. Skal en ha innekatt, så anbefaler jeg at folk skaffer seg katt derfra som trenger et godt hjem som innedørskatt. Anonymkode: 5ea92...716
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #25 Skrevet 6. februar 2018 Vil tilføye at vi i dag er eiere av 2 katter. Den ene er for liten til å gå ut alene nå, men skal få gå ut senere så mye han vil. Den andre er 2 år og elsker utelivet, særlig vår og sommer. Går på lange skogsturer og er vekke gjerne en uke av gangen. Så han savner vi mye på den tiden! Anonymkode: 5ea92...716
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #26 Skrevet 6. februar 2018 Bor i blokk. Har en huskatt jeg lufter når det er fint vær. (Katten går rundt og snuser og jeg følger med til den vil inn. Uten bånd) Har også en rasekatt. For nervøs til å luftes ute. Har prøvd men han vræler så fælt hver gang at jeg har gitt opp. Anonymkode: b1037...109
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #27 Skrevet 6. februar 2018 Fordi hun er funksjonshemmet. Anonymkode: 924c3...91a
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #28 Skrevet 6. februar 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vil tilføye at vi i dag er eiere av 2 katter. Den ene er for liten til å gå ut alene nå, men skal få gå ut senere så mye han vil. Den andre er 2 år og elsker utelivet, særlig vår og sommer. Går på lange skogsturer og er vekke gjerne en uke av gangen. Så han savner vi mye på den tiden! Anonymkode: 5ea92...716 En i familien bor langt på landet og hadde en slik katt som forsvant i dagevis og ukevis om gangen. En dag kom den aldri er tilbake. Man kan jo bare fundere på hva som skjedde med den.. Anonymkode: 13463...8f2 3
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #29 Skrevet 6. februar 2018 Trodde det bare var dyre rasekatter som ble holdt inne Men vanlige huskatter?? Anonymkode: 4b7c6...d11
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #30 Skrevet 6. februar 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Trodde det bare var dyre rasekatter som ble holdt inne Men vanlige huskatter?? Anonymkode: 4b7c6...d11 Vanlige huskatter kan vel bli påkjørt de òg. Anonymkode: 13463...8f2
Minya Skrevet 6. februar 2018 #31 Skrevet 6. februar 2018 Fordi hun har bestemt det selv. Vi tilbyr henne å gå ut, og noen ganger er hun utenfor og snuser litt, men som oftest vil hun ikke ut døra engang, og er hun utenfor er det maks ti minutter, og det bør være strålende sol, minimum 18 grader og vindstille. Noe det ikke akkurat er så ofte i Norges land Så gamlepus holder seg innendørs, selv om hun har muligheten til å gå ut og vi har ganske kattevennlige omgivelser. Minstemann trives veldig godt ute da, så han er ute nesten hele dagen såfremt temperaturene tilsier det. Er det minusgrader får han klare seg med korte turer.
moho Skrevet 6. februar 2018 #32 Skrevet 6. februar 2018 2 hours ago, AnonymBruker said: Hvor i alle dager bor du hvor vinteren er 9 mnd lang? 😳 Anonymkode: 20115...016 Nordpå. Snøen pleier å være borte på plenen før st.hans og så kommer den som regel igjen i slutten av september.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #33 Skrevet 6. februar 2018 Har fertile rasekatter, derfor. Anonymkode: 16b40...14e 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #34 Skrevet 6. februar 2018 Jeg har innekatt på ren trass for å irritere visse trangsynte folk her på forumet! Nei seriøst, jeg har flere grunner til at ene katten min er innekatt, og jeg har også såpass peiling på katters adferd og behov at jeg vet at innekatten min har det helt utmerket. Folk som kaller andre katteeiere for dyreplagere fordi de har katter som ikke går fritt ute, er ikke mennesker jeg lytter til. Jeg ler av uvitenheten og trangsynheten deres. Og så ler jeg litt av folk som seriøst mener at katter må få gå fritt ute mens hunder er skapt for å gå i bånd når de er ute. Selv om hunder er flokkdyr og lettere lar seg trene til å gå i bånd, betyr det ikke at det er det beste for hunden. Grunnen til at man velger å ha hunder i bånd er jo at man skal unngå skade eller ulempe for husdyr, ville dyr og til dels mennesker. Men katter som dreper fugler og andre smådyr, bæsjer i naboenes blomsterbed og sandkasser og i noen tilfeller biter folk så de får stivkrampe og blodforgiftning, nei de slipper vi fritt ut. Fordi katter pines av å være innekatt som luftes i bånd og luftegård, mens hunder er født til å gå i bånd og stå i hundegård. Logikk altså, det er folk gode på Anonymkode: f5b73...a65 7
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #35 Skrevet 7. februar 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har innekatt på ren trass for å irritere visse trangsynte folk her på forumet! Nei seriøst, jeg har flere grunner til at ene katten min er innekatt, og jeg har også såpass peiling på katters adferd og behov at jeg vet at innekatten min har det helt utmerket. Folk som kaller andre katteeiere for dyreplagere fordi de har katter som ikke går fritt ute, er ikke mennesker jeg lytter til. Jeg ler av uvitenheten og trangsynheten deres. Og så ler jeg litt av folk som seriøst mener at katter må få gå fritt ute mens hunder er skapt for å gå i bånd når de er ute. Selv om hunder er flokkdyr og lettere lar seg trene til å gå i bånd, betyr det ikke at det er det beste for hunden. Grunnen til at man velger å ha hunder i bånd er jo at man skal unngå skade eller ulempe for husdyr, ville dyr og til dels mennesker. Men katter som dreper fugler og andre smådyr, bæsjer i naboenes blomsterbed og sandkasser og i noen tilfeller biter folk så de får stivkrampe og blodforgiftning, nei de slipper vi fritt ut. Fordi katter pines av å være innekatt som luftes i bånd og luftegård, mens hunder er født til å gå i bånd og stå i hundegård. Logikk altså, det er folk gode på Anonymkode: f5b73...a65 Ofte er de som er imot innekatter direkte kunnskapsløse. De har ikke satt seg inn i arten katt sine behov. Jeg har diskutert med folk som har mistet 2 katter til trafikken, men på tross av dette fremdeles slipper de kattene ut samme sted de andre ble drept... Det er sinnsykt. Anonymkode: 13463...8f2 4
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #36 Skrevet 9. februar 2018 Katten min er fra dyrebeskyttelsen og har vært hos de stort sett hele livet sitt, hun ble nettopp 9 år. Hun er veldig usikker og sosialiserte ikke med folk eller andre katter hos dyrebeskyttelsen så hadde hun blitt sluppet ut nå så hadde hun neppe komt inn igjen fordi hun hadde blitt redd. Hun er mest trygg på meg, men om hun ser meg eller samboer ute på vei inn i blokka så går hun å gjømmer seg. Av og til blir hun skeptisk av å bare høre at folk går i gangen ute, og ringer det på går hun å gjømmer seg. Liker dårlig om vi har besøk også. Hun har komt seg en god del på de 4 mnd vi har hatt henne, men er langt igjen enda i forhold til å få henne helt trygg. Er jo forsåvidt ikke sikkert hun kommer til å bli det heller. Men om/hvis/når hun blir helt trygg så er det absolutt mulighet for å la henne gå ut, selvom det er litt kronglete her. Anonymkode: 4ee47...e6c
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2018 #37 Skrevet 10. februar 2018 På 6.2.2018 den 22.07, AnonymBruker skrev: For mange år siden hadde jeg en perser som var innekatt. Jeg bodde i leilighet den gang. Han hadde det godt han og fikk lov å lufte seg på altanen ofte. Så flyttet jeg til en hageleilighet og katten fikk lov å gå ut litt. Han elsket det! Etter det så var det ikke annet han ville. Mjauet dagen lang! Det fikk meg til å tenke at å holde katte inne er ikke det beste for katten med mindre den ønsker det selv! Men samtidig så er det såååå mange katter hos dyrebeskyttelsen som trenger hjem. Skal en ha innekatt, så anbefaler jeg at folk skaffer seg katt derfra som trenger et godt hjem som innedørskatt. Anonymkode: 5ea92...716 I byen vår er det et krav at katten skal være ute dersom man ønsker en omplasseringskatt. Anonymkode: fc7e4...fa8
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2018 #38 Skrevet 10. februar 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: I byen vår er det et krav at katten skal være ute dersom man ønsker en omplasseringskatt. Anonymkode: fc7e4...fa8 I min by er det faktisk omvendt. Det blir drept så mange katter i trafikken her at de foretrekker at kattene de omplasserer blir innekatter. Anonymkode: 13463...8f2 2
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2018 #39 Skrevet 10. februar 2018 Fordi den nekter å gå ut Anonymkode: 7339e...477
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2018 #40 Skrevet 10. februar 2018 Har den som innekatt etter anbefaling fra veterinær. Anonymkode: 6eeaa...ba2 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå