AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #1 Skrevet 6. februar 2018 Hei. Ser at det har vært flere (eldre) tråder om dette, men jeg jakter på litt nytt. Noen som vil dele erfaringer? satt på 150 mg i går for depresjon og lurer litt på dette med virkning/bivirkning. Hvor fort merker man evt virkning/bivirkning? Ser det står at man skal merke effekt etter ca 14 dager men kvier meg nok litt for om evt de voldsomme bivirkningene dukker opp... den eneste som er kjærkommen er evt vektnedgang. Fått det fordi jeg har en moderat depresjon og er livredd for vektoppgang. Gikk opp MYE av cipralex for mange år siden og skal aldri ha SSRI igjen. håper dette gir en god effekt og at jeg kan få litt energi til livet igjen. Anonymkode: cd9e4...cae
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2018 #3 Skrevet 8. februar 2018 Jeg bruker det og er veldig fornøyd! Ingen bivirkninger foruten om noe forhøyet blodtrykk. Virket faktisk fra første tablett. Merket at apetitten var litt laber det første døgnet, men det rettet fort på seg 😬 Og jeg har hverken gått opp eller ned. Lykke til! Anonymkode: 71d29...a96
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2018 #4 Skrevet 8. februar 2018 Jeg går på Wellbutrin og Lamictal og har hatt litt vanlige bivirkninger. Litt surrete og forvirret, munntørrhet og blir likegyldig. Går fortsatt i kjelleren et par ganger i året, så skal snart øke dosen. Går på 150/200 mg nå. Virket etter et par uker tror jeg det var. Har gått på mye annet som Cipralex, Tolvon og Fluoxetin som ga verre bivirkninger. Konklusjonen er: Jeg er heller likegyldig til tider enn under jorden til Kina-deprimert. Anonymkode: a4d58...35e 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2018 #5 Skrevet 8. februar 2018 Jeg har ikke merket noe til store bivirkninger. Hadde litt hodepine i starte og kjenner litt munntørrhet innimellom. Matlysten har faktisk blitt mindre, for økt matlyst og vektoppgang er totalt uaktuelt for meg. Så jeg ble veldig glad for at det er motsatt. Skal gå opp til 300 mg snart. Har heller ikke blitt flat i humøret. Alt i alt er jeg veldig fornøyd. Har fra før gått på Cipralex og Remeron og fikk matlyst fra helvete, la på meg en god del. Anonymkode: 0c39b...8ce 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2018 #6 Skrevet 8. februar 2018 Gikk på Zoloft noen år før jeg byttet over til Wellbutrin. Hadde voldsomme drømmer i et par uker etter byttet ellers har jeg ikke hatt noen bivirkninger. Veldig fornøyd. Jeg gikk opp over 20 kg da jeg gikk på Zoloft. Har gått ned igjen etter jeg byttet. Anonymkode: 154d0...d68
aiba Skrevet 9. februar 2018 #7 Skrevet 9. februar 2018 Jeg ble psykotisk. kjentes ut som jeg hadde masse mark i hjernen og jeg så demoner i ansiktene på folk
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2018 #8 Skrevet 10. februar 2018 Jeg går på 300mg og jeg fungerer absolutt ikke uten wellbutrin. Jeg har ikke hatt noen bivirkninger heller! Den kan jo gi søvnvansker, men ta den på morgenen så er ikke det et problem Anonymkode: 5e0e5...265
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2018 #9 Skrevet 10. februar 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg går på 300mg og jeg fungerer absolutt ikke uten wellbutrin. Jeg har ikke hatt noen bivirkninger heller! Den kan jo gi søvnvansker, men ta den på morgenen så er ikke det et problem Anonymkode: 5e0e5...265 Samme her. Har prøvd å gå fra 300 til 150 og ingenting et par ganger. Da gikk jeg rett i kjelleren. Ellers hadde jeg dårlig matlyst i oppstarten og det jevnet seg ut etter å ha brukt de en stund. Har prøvd Cipralex og Remeron, men føler at bare Wellbutrin funker. Anonymkode: 70810...9a2
jaeols Skrevet 20. februar 2018 #10 Skrevet 20. februar 2018 Jeg går på 20mg cipralex. Gått på det et år nå. En bivirkning som er ille er vektøkning. Gått opp fem kilo. Blir større matlyst. Wellbutrin var ikke mye bedre. De fleste har vektoppgang som bivirkning, dessverre. Noen som har bedre erfaringer med Cipralex?
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #11 Skrevet 20. februar 2018 2 minutter siden, jaeols skrev: Jeg går på 20mg cipralex. Gått på det et år nå. En bivirkning som er ille er vektøkning. Gått opp fem kilo. Blir større matlyst. Wellbutrin var ikke mye bedre. De fleste har vektoppgang som bivirkning, dessverre. Noen som har bedre erfaringer med Cipralex? Cipralex gjorde ikke noe positivt for min del. Hjalp ikke på depresjonen, men mye på matlysten. Wellbutrin har ikke økt matlysten min, er veldig fornøyd. Anonymkode: 0c39b...8ce
jaeols Skrevet 20. februar 2018 #12 Skrevet 20. februar 2018 Cipralex har gjort underverker med min depresjon, men økt matlysten. Så noe er positivt.
aiba Skrevet 20. februar 2018 #13 Skrevet 20. februar 2018 5 kg er ingenting jeg la på meg 40 av psyk meds
jaeols Skrevet 20. februar 2018 #14 Skrevet 20. februar 2018 Jeg er tung nok fra før. Har en BMI på over 30. Det er ikke bra. Alle kilo er en katastrofe.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #15 Skrevet 20. februar 2018 Jeg tror man skal si Wellbutrin utviklingshemmet, det er ikke pent å si retard. Anonymkode: 98293...555
jaeols Skrevet 20. februar 2018 #16 Skrevet 20. februar 2018 Antideppresiva gir nesten uten unntak, vektoppgang. Noen er vel "snillere" Cipralex er en av de verste.
aiba Skrevet 20. februar 2018 #17 Skrevet 20. februar 2018 Jeg gikk aldri opp av antidepressiva, men antipsykotika derimot grøss
Kragebein Skrevet 20. februar 2018 #18 Skrevet 20. februar 2018 Tråden er ryddet for selvmordstanker. Husk at selv om man kanskje ikke beskriver tanker som gjelder akkurat nå, kan dette virke triggende på andre som også sliter. Vi anbefaler dere som ønsker å diskutere dette å ta kontakt med Mental helse på 116 123 eller benytte nettsiden deres Sidetmedord.no, eller kontakte Rådgivning Om Spiseforstyrrelser. Er du under 18 kan du også kontakte Kors På Halsen. Kragebein, mod 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #19 Skrevet 20. februar 2018 9 timer siden, jaeols skrev: Antideppresiva gir nesten uten unntak, vektoppgang. Noen er vel "snillere" Cipralex er en av de verste. Fluoxetin gir skjelden vektoppgang. Anonymkode: f14a7...81a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå