AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #1 Skrevet 6. februar 2018 Begynte sent i går kveld å kjenne litt symptomer på en soppinfeksjon da det klødde litt. Jeg hadde også litt "cottage cheese" lignende utflod, så jeg smurte meg med canesten kremen i natt og i dag tidlig. Kjenner nå at kløen har trekt seg tilbake, men det er kanskje bare fordi kremen ligger på nå. Har heller ikke merket noe mer til den typiske typen utfloden ved sopp. Så er det mulig at jeg kan ta knekken på soppen før den bryter ut for fult? Burde jeg likevel bruke en 500mg vagitorie for å være sikker? Spør egentlig fordi jeg i kveld skal besøke kjæresten i noen dager og skulle gjerne ikke hatt sopp akkurat nå ;( Har hatt sopp en gang før for ca 2 år siden. Noen som har kjent symptomer og bare brukt kremen også har alt forsvunnet? Tar også probiotika og drikker biola, og ellers bare sunn mat (ikke noe sukker osv), bare for å prøve å ikke gjøre det verre... MEN jeg har også en tannkjøttsbetennelse på gang, så jeg har brukt en corsodyl "tannkrem/gel" som er bakteriedrepende, det skal man jo ikke svelge, så kan det være mulig at jeg har fått soppen pga. at jeg har svelget litt av denne corsodylen (at dette kan ha gjort noe med bakteriemiljøet nedentil? Takker for svar :D Anonymkode: 83875...448
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #2 Skrevet 6. februar 2018 Så vidt jeg vet kan ikke sopp som kommer fra skjeden behandles kun med krem utvendig. Det sier seg egentlig selv. Vanskelig å vite om det er sopp eller ikke, men jeg ville behandlet med vagiatorie. Det er ikke farlig å bruke det selv om det skulle vise seg å ikke være sopp. Ta en vagitorie i kveld, og bruk kondom mens du er med kjæresten. Både for å ikke få soppen tilbake og fordi det faktisk kan være smittsomt. Du får ikke sopp av å svelge corsodyl Anonymkode: 8f532...f91
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå