Gå til innhold

Glattbarbert. Brasilianskvoks eller barbering?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei :)

Dere som er i fast forhold og ønsker å være glattbarberte nedentil:

Bruker dere jevnlig brasiliansk voks eller bruker dere barberhøvel?

Jeg tenker at med voksing er jo ulempen at man må spare litt lengde på håret der nede (men da blir det iallefall helt glatt ei ukes tid) Ellers barbere med hårene (for å unngå blodige sår) og konstant gå med sånn "stubbete" følelse og aldri være glattbarbert 100%, men slipper å spare lengde på håret nedentil.

Jeg er ikke i noen forhold men ønsker å finne ut av dette før jeg blir i et fast forhold. Er kanskje bare smak og behag. Hva gjør dere andre jenter der ute som er i fast forhold? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barberer. Ja, det blir litt stubber, men heller det enn å bruke masse penger på å ligge og skreve foran fremmede for en smertefull og ydmykende behandling. 

Jeg klarer meg med å barbere 2-3 ganger i uken, har aldri opplevd nupper eller inngrodde hår av noe slag. Ei heller fått klage fra noen ;) Og hadde mannen klaget, hadde han fått beskjed om at neivel, da kunne han jo bare holde seg unna, da. 

Anonymkode: 315b6...22d

Skrevet

Barberer hver 3.dag. Får ikke nupper og sår selv om jeg barberer mot hårene. Må jo det for å få det glatt. Voksing er uaktuelt, for det første takler jeg ikke lengde på hårene, for det andre er det vondt, og for det tredje er det dyrt, og sist men ikke minst: jeg skræver kun for mannen min og en gang for legen hvert 3.år. Ikke snakk om at jeg ydmyker meg til å gå i en salong og la en fremmed røske der nede.

Anonymkode: b7b89...86e

Skrevet

Dama kjører brasiliansk hver gang. Det koster litt, men hun vet at jeg elsker det og det tenner derfor henne samtidig. Hun synes også dette er veldig praktisk ved bikinibruk, slipper å stresse med det liksom..

Vokset gir jo en fantastisk slikkeopplevelse. Jeg opplever stor forskjell på litt hår/stubber og helt glatt. Ved litt hår kan man likesgodt ha mye hår, for du får det i munnen uansett liksom når man slikker. 

Jeg tør påstå at å slikke med hår/stubber er helt Ok. Å slikke glattvokset er en opplevelse og en nytelse som man kan gjøre lenge lenge før man vil slutte!😃

• Liker 1
Skrevet

Nå har jeg begynt å bare trimme med maskin, men dersom du ønsker det glatt hadde jeg valgt voksing. Gjorde det en periode, og det var klart det beste alternativet for meg. 

Skrevet

Suggaring <3

gjør ikke noe om håret må bli lengre, kjenner ikke at det vokser ut, og det er så mykt <3 
Med barbering så klødde det noe veldig når håret vokste ut igjen.. 

• Liker 1
Skrevet
25 minutter siden, Ansagt skrev:

Dama kjører brasiliansk hver gang. Det koster litt, men hun vet at jeg elsker det og det tenner derfor henne samtidig. Hun synes også dette er veldig praktisk ved bikinibruk, slipper å stresse med det liksom..

Vokset gir jo en fantastisk slikkeopplevelse. Jeg opplever stor forskjell på litt hår/stubber og helt glatt. Ved litt hår kan man likesgodt ha mye hår, for du får det i munnen uansett liksom når man slikker. 

Jeg tør påstå at å slikke med hår/stubber er helt Ok. Å slikke glattvokset er en opplevelse og en nytelse som man kan gjøre lenge lenge før man vil slutte!😃

Hei, tusen takk for svar! 

Men sånn jeg opplever brasiliansk voks er det kun glattbarbert ei uke, så er det liksom stubbete følelse etter dette, altså i 3-4 uker, pluss at den siste uka vil det jo bli lengde på håret. Ser for meg at det kan bli problematisk for meg i et forhold når jeg alltid vil ha det slikteglatt :P

Er det slik at kjæresten din så og si er nesten 100% glatt av voksing hele månenden? 

Skrevet
Akkurat nå, Fjelljenta skrev:

Men sånn jeg opplever brasiliansk voks er det kun glattbarbert ei uke, så er det liksom stubbete følelse etter dette, altså i 3-4 uker, pluss at den siste uka vil det jo bli lengde på håret. Ser for meg at det kan bli problematisk for meg i et forhold når jeg alltid vil ha det slikteglatt :P

Er det slik at kjæresten din så og si er nesten 100% glatt av voksing hele månenden? 

Det er som du sier, det er jo litt stubbete en liten stund før ny voksing, men synes det holder seg bedre på en måte enn ved barbering..og er definitivt verdt det totalt sett i forhold til sex her ihvertfall! Over tid blir også enkelte hårsekker ødelagt ved voksing og dermed mindre behåring, hårene oppleves som mindre stikkete enn når hårene er barbert over pga måten det vokser ut. Smertene ved voksing er mye mindre etter 3-4 ganger. Hvis du overrasker typen din så vil han elske det! (Om det ikke allerede er gjort😉)

Skrevet
21 minutter siden, Ansagt skrev:

Det er som du sier, det er jo litt stubbete en liten stund før ny voksing, men synes det holder seg bedre på en måte enn ved barbering..og er definitivt verdt det totalt sett i forhold til sex her ihvertfall! Over tid blir også enkelte hårsekker ødelagt ved voksing og dermed mindre behåring, hårene oppleves som mindre stikkete enn når hårene er barbert over pga måten det vokser ut. Smertene ved voksing er mye mindre etter 3-4 ganger. Hvis du overrasker typen din så vil han elske det! (Om det ikke allerede er gjort😉)

Hehe, OK! Tusen takk for svar :)

• Liker 1
Skrevet

jeg vokser! er veldig fornøyd!

• Liker 1
Skrevet

Jeg har alltid barbert meg. fikk stubbete hårvekster fort og sår hud. Inntil for 2 år siden så begynte jeg å nappe hår med pinsett. Det gjøres hver dag. Nå er underlivet mykere i huden. Kjenner ikke sår og stubbete hår. Noen inngrodde hår har det blitt. Men det tror jeg jeg hadde når jeg barberte også. Jeg bare skuret dem vekk med høvelen. Har lyst å prøve voksing men har ikke helt tatt skrittet ut og tordt.

Anonymkode: 72f1c...10f

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har alltid barbert meg. fikk stubbete hårvekster fort og sår hud. Inntil for 2 år siden så begynte jeg å nappe hår med pinsett. Det gjøres hver dag. Nå er underlivet mykere i huden. Kjenner ikke sår og stubbete hår. Noen inngrodde hår har det blitt. Men det tror jeg jeg hadde når jeg barberte også. Jeg bare skuret dem vekk med høvelen. Har lyst å prøve voksing men har ikke helt tatt skrittet ut og tordt.

Anonymkode: 72f1c...10f

Du må kjøpe deg epilator! Jeg har brukt det i mange år, og er alltid silkemyk, selv når de (få) hårene vokser ut igjen. Hårmengden har minsket betraktelig etter at jeg begynte med det, og det holder at jeg gjør det ca annenhvert uke.

At ikke flere gjør det er for meg et mysterium!

Anonymkode: 15082...8f4

Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må kjøpe deg epilator! Jeg har brukt det i mange år, og er alltid silkemyk, selv når de (få) hårene vokser ut igjen. Hårmengden har minsket betraktelig etter at jeg begynte med det, og det holder at jeg gjør det ca annenhvert uke.

Jeg prøvde epilator én gang, synets det var VELDIG mye vondere enn å vokse. Hvordan holdt du det ut i starten? Kunne tenkt meg å gjort det i stedet for voksing, men ble helt fraskremt etter den ene gangen..

Jeg vokser meg i salong ca hver 4-5 uke. Er da helt glatt i 2 uker før noen hår vokser fram. MEN hårene er mye mykere etter voksing enn barbering. Med barbering fikk i vertfall jeg skikkelig stikkete stubber, men etter voksing er hårene bare myke og gode. 

Jeg ble positivt overrasket over voksing, trodde det skulle være mye vondere enn det er! 

Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en dyr epilator, men ikke bruker jeg den lengre. I en periode forsøkte jeg å bruke den fast på legger og attpåtil bikinilinjen, fyf så vondt :( Synes selv at voksing (sukkervoks/sugaring) er mye mindre vondt enn epilator 

Anonymkode: e642a...56d

Skrevet

Ble kåt av å lese, elsker glattbarbert/vokset....:tunge1:

Anonymkode: 06145...63a

• Liker 1
Skrevet

Profesjonell voksing og intimfrisering har tydeligvis blitt ganske så utbredt etterhvert! :fnise:

Intimfrisering.jpg.caef108a0701580733c69ddd1b60298e.jpg

• Liker 4
Skrevet
7 timer siden, Fjelljenta skrev:

Jeg vokser regelmessig, og det blir ikke stubbete i det hele tatt. Det er helt glatt i 1-2 uker, så vokser det ut som myke dun. Etter 4-6 uker har jeg akkurat nok hår til at det kan vokses på nytt. Vokser du regelmessig vil etterhvert hårsekkene bli ødelagt, og da kommer det ikke nye hår, så det vil også bli mindre og mindre av det over tid. Jeg synes heller ikke det er krise å ha en uke eller to med dusk, kjæresten er fleksibel og liker hår også. 

Anonymkode: e5c18...212

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ble kåt av å lese, elsker glattbarbert/vokset....:tunge1:

Anonymkode: 06145...63a

Det er like deilig hver gang😁. Myk slikking all night😋

Skrevet
9 hours ago, Fjelljenta said:

Når du vokser regelmessig over tid blir hårsekkene svekket og hårene blir mykere og mykere, samt endel av hårsekkene blir såpass skadet at de ikke produserer hår etter en stund. I tillegg kan du finne en salong som bruker lyconvoks eller lignende, den type voks kan få av mye kortere hår (ergo behøver man da ikke få skikkelig lengde på før det er klart til å gå av, så får den også med mest mulig hver gang) 

Jeg vokser meg en gang i mnd. Jeg hadde veldig tykk og sort hårvekst, men nå er de veldig mye tynnere og kjennes mykt og deilig ut selv dagen før voksing! 

Anonymkode: 97486...66a

Skrevet

Tar brasiliansk jevnlig, det blir mye bedre resultat. I følge hun som vokser meg blir veksten nedentil mindre tettere jo mer man vokser seg, siden man ødelegger hårsekkene. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...