Gå til innhold

Hvordan sjekker man kassadama?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har så lyst til å prøve!

Ja, vet at hun sikkert smiler like lurt til alle.

Ja, vet at det vil være ubehagelig for henne 9 av 10 ganger.

Men er det noen som har jobbet i butikk som kan komme på én måte å bli sjekket opp på som de ville satt pris på?

Anonymkode: dd805...9d1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gi henne en lapp hvor det står "Hei, jeg synes du er utrolig sjarmerende. Lyst til å ta en kakao sammen? Hvis ja så slår du inn posen neste gang jeg handler, hvis nei så slår du ikke inn posen"

Kalles fallskjermtaktikken.  Om du får nei til date så ender du uansett opp med en gratis handlepose. :P

Anonymkode: 12265...8ff

• Liker 1
Skrevet

Smil, len deg frem, hvisk i øret hennes, "pule?".

Anonymkode: 08826...d26

• Liker 7
Skrevet

Uff, ikke gjør det. Jeg er lei av kunder som tror at mitt gode humør betyr at jeg vil ligge med dem. Ugh.

Anonymkode: 4364a...7df

• Liker 6
Skrevet

Ja vi smiler like lurt til "alle" det vil si de kundene dom er hyggelig og smiler til oss. For all del, ikke spør hun rett utvi kassen. Det vil bare bli flaut, spesielt om hun ikke har lyst til å treffe deg utenfor butikken. Du kan gi hun en lapp hvor det står "gi en lyd om du har lyst til å treffes for en kaffe" men sannsynligheten for at det ligger noe bak smilet og vennligheten er vell heller liten. Jeg smiler og blunker til de fleste kundene, små prater osv. Men jeg kan vel telle på en hånd hvem jeg kunne ha gått på date med de 10 årene jeg har jobbet i butikk. Det er endel av jobben min å være ekstremt hyggelig, det kalles service. Å få kunden til å føle seg spesiell å gå ut med en god følelse, gjør så han kommer tilbake. Men det er mange som har mistolket det, å det værste er når de begynner å flørte "tilbake" for de trodde jeg flørtet med dem.

Anonymkode: 924a1...828

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja vi smiler like lurt til "alle" det vil si de kundene dom er hyggelig og smiler til oss. For all del, ikke spør hun rett utvi kassen. Det vil bare bli flaut, spesielt om hun ikke har lyst til å treffe deg utenfor butikken. Du kan gi hun en lapp hvor det står "gi en lyd om du har lyst til å treffes for en kaffe" men sannsynligheten for at det ligger noe bak smilet og vennligheten er vell heller liten. Jeg smiler og blunker til de fleste kundene, små prater osv. Men jeg kan vel telle på en hånd hvem jeg kunne ha gått på date med de 10 årene jeg har jobbet i butikk. Det er endel av jobben min å være ekstremt hyggelig, det kalles service. Å få kunden til å føle seg spesiell å gå ut med en god følelse, gjør så han kommer tilbake. Men det er mange som har mistolket det, å det værste er når de begynner å flørte "tilbake" for de trodde jeg flørtet med dem.

Anonymkode: 924a1...828

Ja, jeg er fullt klar over det her. Tror heller ikke at det ligger noe mer bak smilet, det skrev jeg vel. Men tror at jeg kan sjarmere henne, så fremt jeg finner rett fremgangsmåte. Takk for et konkret råd tross skepsisen din. 

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uff, ikke gjør det. Jeg er lei av kunder som tror at mitt gode humør betyr at jeg vil ligge med dem. Ugh.

Anonymkode: 4364a...7df

Men det tror jeg ikke. Hadde jeg trodd det, hadde jeg ikke spurt om råd her 😎

Skrevet

Du bør jo snakke henne opp litt, når det er lite å gjøre. Da merker du fort om det er noe kjemi der. Så kan du spørre om en kopp kaffe når tida er inne, men si at du skjønner at du setter henne i en vanskelig situasjon og at det er fullstendig lov å si nei. Marerittet for alle i kassa er menn som prøver å sjekke deg opp, og så blir ufine/trakasserende når de får nei. 

Anonymkode: 4f6e3...509

• Liker 1
Skrevet

Vil anbefale deg å ta kontakt med henne utenfor jobb heller. :) det er så kleint å bli sjekka opp i butikken der man jobber. For det første så kan butikkdama ikke rømme. Hun kan ikke unnskylde seg bort. Hun MÅ stå i kassa. I tillegg er det kunder som får med seg situasjonen, som også er litt flaut. 

Det beste er nok å prøve å bli kjent med henne, småskravle litt over en lengre periode. Så kan du prøve å be henne ut. Hva slags butikk jobber hun i? 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Hypnosee skrev:

Vil anbefale deg å ta kontakt med henne utenfor jobb heller. :) det er så kleint å bli sjekka opp i butikken der man jobber. For det første så kan butikkdama ikke rømme. Hun kan ikke unnskylde seg bort. Hun MÅ stå i kassa. I tillegg er det kunder som får med seg situasjonen, som også er litt flaut. 

Det beste er nok å prøve å bli kjent med henne, småskravle litt over en lengre periode. Så kan du prøve å be henne ut. Hva slags butikk jobber hun i? 

Stor sportsbutikk. Men hun står alltid i kassa, hadde vært så mye enklere å treffe henne rundt om i butikken der det stort sett er lite folk. I kassa er det kø og fullt kjør.

Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gi henne en lapp hvor det står "Hei, jeg synes du er utrolig sjarmerende. Lyst til å ta en kakao sammen? Hvis ja så slår du inn posen neste gang jeg handler, hvis nei så slår du ikke inn posen"

Kalles fallskjermtaktikken.  Om du får nei til date så ender du uansett opp med en gratis handlepose. :P

En sånn lapp hadde jeg likt å fått;) 

Her ble jeg sjekket opp på fest av en som innrømte at han kom og handla flere ganger om dagen pga meg :D Det er slutt nå da :P

Anonymkode: ac7f4...21b

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her ble jeg sjekket opp på fest av en som innrømte at han kom og handla flere ganger om dagen pga meg :D Det er slutt nå da :P

Anonymkode: ac7f4...21b

Han fant et bedre tilbud et annet sted?

Anonymkode: 08826...d26

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Eh, nå har vi ikke poseavgift i butikken jeg jobber i, men hvis noen hadde gjort det der så skulle de jammen fått bært alt ut selv.

Det er en del av jobben våres å stå å smile og å være hyggelige. Prøv å snakke med henne om hverdagslige ting. Gjerne over flere ganger. Kanskje spørre om hun kunne tenkt seg å sett en film på kino med deg. Ubehagelig det og, men ikke så veldig personlig. Ikke bli sint hvis hun sier nei.

Ikke gå for nært henne. Av de edru kundene som sjekker meg opp, så er det absolutt det verste jeg vet.

Anonymkode: 9e707...628

Skrevet

Jeg ble sjekket opp noen ganger i kassa, den hyggeligste måten var han som med selvtillitt bare sa det rett ut. Han smilte alltid og spurte etterhvert korte ting som "Hei , alt bra? " eller "hei, ja måtte ned å ha kylling igjen vet du" (han kjøpte alltid grillet kylling sånn at det var umulig å ikke legge merke til) og en dag ikke så lenge etter han hadde begynt å "slå av en prat"(korte setninger og ukleine ukrevende ordutvekslinger) så sa han bare rett ut "Du, jeg må bare få spørre, du er så innmari søt, er du singel?"
Jeg var singel men var ikke interessert i han, men tok det hele med et smil og sa takk for at han spurte og syntes alltid det var hyggelig å se han i etterkant også fordi han tok det så fint når jeg nølte og han skjønte jeg ikke var interessert. Han bare smilte og fleipa litt å sa noe som "hehe søren, uflaks for meg da! ;) ha en fin dag, vi ses" . Hadde han vært min type hadde jeg sagt ja.

Andre som har sjekket meg opp har bare stirret og til slutt gitt meg en lapp med nr dems på uten å si noe når de betalte, og det blir bare ubehagelig og creepy og enda mer creepy neste gang de kommer i butikken igjen.

Anonymkode: 357cb...f4c

• Liker 1
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Har så lyst til å prøve!

Ja, vet at hun sikkert smiler like lurt til alle.

Ja, vet at det vil være ubehagelig for henne 9 av 10 ganger.

Men er det noen som har jobbet i butikk som kan komme på én måte å bli sjekket opp på som de ville satt pris på?

Trinn ett: Start med å være attraktiv. Det hjelper noe helt utrolig.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble sjekket opp noen ganger i kassa, den hyggeligste måten var han som med selvtillitt bare sa det rett ut. Han smilte alltid og spurte etterhvert korte ting som "Hei , alt bra? " eller "hei, ja måtte ned å ha kylling igjen vet du" (han kjøpte alltid grillet kylling sånn at det var umulig å ikke legge merke til) og en dag ikke så lenge etter han hadde begynt å "slå av en prat"(korte setninger og ukleine ukrevende ordutvekslinger) så sa han bare rett ut "Du, jeg må bare få spørre, du er så innmari søt, er du singel?"
Jeg var singel men var ikke interessert i han, men tok det hele med et smil og sa takk for at han spurte og syntes alltid det var hyggelig å se han i etterkant også fordi han tok det så fint når jeg nølte og han skjønte jeg ikke var interessert. Han bare smilte og fleipa litt å sa noe som "hehe søren, uflaks for meg da! ;) ha en fin dag, vi ses" . Hadde han vært min type hadde jeg sagt ja.

Andre som har sjekket meg opp har bare stirret og til slutt gitt meg en lapp med nr dems på uten å si noe når de betalte, og det blir bare ubehagelig og creepy og enda mer creepy neste gang de kommer i butikken igjen.

Anonymkode: 357cb...f4c

Wow, bra svar! Jeg er allerede i gang med denne tilnærmingen. Har en slags running joke med henne om at jeg er der unaturlig ofte, men sånn blir det midt i skisesongen. Problemet med å ta det siste steget er at det alltid er andre der. Folk bak i køen og gjerne en i kassa ved siden av. Ikke noe problem for meg, men skjønner at det da kan bli ubehagelig for henne, og jeg vil ikke brenne denne sjansen med å bomme på timingen.

Har tenkt mitt om forslagene om lapper, og er helt enig med deg. Veldig creepy.

Håper jeg får muligheten til å gjøre omtrent som du sier, uten at hun må svare med åtte par store øyne rettet mot seg.

4 minutter siden, T-Rex skrev:

Trinn ett: Start med å være attraktiv. Det hjelper noe helt utrolig.

Fint med noen som kan slå fast det åpenbare :) Jeg har ingen problemer med å dra bra damer. Men jeg har problemer med å dra denne dama. På grunn av konteksten jeg treffer henne i. Derav tråden.

Skrevet

Beste måten å sjekke opp kassadama på, er vel å ikke sjekke henne opp, men bare være blid og omgjengelig rundt henne. Snakke med henne litt utover det vanlige «hei,(pose?) ja, (kvittering?) nei, hadet», og se hvordan hun responderer på det. 

Har du litt antenner så vil du nok etter en stund merke om hun genuint trives med å se deg igjen, eller om det bare er kunde-smilet hennes.

Og min erfaring er i hvertfall at når begge er glade for å få se hverandre igjen, så merker man at det ligger noe i luften. Da kan det jo være på sin plass å finne ut av om hun er ledig og interessert osv :)

Men jeg er litt feig, da. Funker kanskje å hviske «pule?» i øret hennes også, som foreslått over.

• Liker 1
Skrevet

Hvis dere har felles venner kan du jo finne henne på fb og skrive noe sjarmerende; som at du syns det er koselig å handle hos henne og at hun har et fint smil. Hun vil kanskje se på deg som tidenes creep og ikke svare/svare kort og avvisende. Men kanskje finner du et emne som interesser henne likevel og plutselig har dere snakket nok til å finne ut at dere er naboer! Da vil hun kanskje invitere deg hjem på en kaffe og voilà.

ikke helt urealistisk med tanke på at dette var slik jeg møtte min nåværende samboer😂

Anonymkode: e9de1...baf

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har ingen problemer med å dra bra damer. Men jeg har problemer med å dra denne dama. På grunn av konteksten jeg treffer henne i. Derav tråden.

Det sier de alle.

Skrevet
54 minutter siden, T-Rex skrev:

Det sier de alle.

Tøff ved tastaturet, haha. Jesus..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...