AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #1 Skrevet 5. februar 2018 Hei! Tok silikon i dag og ser nå at jeg har tape-merker rundt om på overkroppen - sikkert der de har tapet sånn papir når de opererer eller lignende? Uansett, er plutselig helt rød der! Hva gjør jeg? Det betyr vel ikke at jeg reagerer på tapen på arret? Det er vel ikke samme type tape? Noen son vet? Anonymkode: b9c3e...ba1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #2 Skrevet 5. februar 2018 Du kan reagere på tapen. Klør det eller svir det mye? Anonymkode: 2a79f...34d
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #3 Skrevet 5. februar 2018 Du reagerer på limet på teipen. Mange som gjør det. Du kan kjøpe ny teip på apoteket og forklare problemet. Pass på å hold området tørt og luft når legen gir klarsignal. Anonymkode: 18b84...ce1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #4 Skrevet 5. februar 2018 Du kan reagere på tapen ja! Er noen plaster jeg reagerer på og blir helt rød av de... Anonymkode: 3bf02...5d5
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #5 Skrevet 5. februar 2018 Takk! Det verken svir eller klør. Merker ingenting. Jeg vet at man kan reagere på arr-tapen, og bør da bytte merke. Men, jeg vet ikke om jeg er rød der enda! Kan ikke se enda! 😅 Jeg er rød der det er limrester fra tape de har hatt på meg kun inder selve operasjonen. Har det på overkroppen. Tipper de har tapet sånn papir på meg? Ts Anonymkode: b9c3e...ba1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #6 Skrevet 5. februar 2018 Jeg får nærmest brannsårlignende greier av tape, så de går fort av etter jeg har tatt blodprøver/sprøyter ol. Anonymkode: bdaa0...c48
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #7 Skrevet 6. februar 2018 Ring klinikken og spør. Hvis du ikke tåler tapen kan det føre til infeksjoner og arr. Anonymkode: 08fa4...e42
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #8 Skrevet 6. februar 2018 Limet i operasjonsdekningen er mye sterkere enn limet i en bandasje/sårtape, og har også andre innholdsstoffer. Så lenge du bare er rød går det nok over. Anonymkode: f6f6f...3a9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå