Gå til innhold

Hva hjelper magen?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har tenkt å orøve lectinect mage. Har noeb prøvd dette? Blir man avhengig slik at man må ta det hver dag ellers kommer plagene tilbake?

Jeg sliter med hard mage i 10år+. Det går egentlig greit jeg tar avføringsmiddel flytende 2 ggr i uken og gpr på do da. Det er blitt vanlig,men om det løser opp,så er det bonus.

Men det største problemet er egentlig oppblåsheten. Har alltid hatt større mage enn resten av kroppen. Det er vel pp grunn av at maten blir der. Men siden jeg fødte mitt siste barn har den nådd ny høyde.  Ca 1mnd etter jeg fødte, sp gikk magen nesten tilbake slik det var. Men så gradvis begynte den å blåse seg opp. Jeg har gått opp et par kilo siden da men nå ser det ut som om jeg snart skal føde. Alle reagerer pp det.  Dessuten så holder ikke maten seg i magen føles det som. Jeg tat alltid drikke etter maten for å skylle dem ned. Men den kommee opp igjen i munnen. Uansett om jeg har spist meg full eller bare noen biter.

Så jeg tenker å prøve lectinect mage,men vil ikke bli avhengig av enda et annet "legemiddel". Nå tar jeg dulcolax 2 ggr i uka samt D vitamin og jern om hverandre , i samråd med legen. Sp hele uken hver dag tar jeg noe.

Anonymkode: 23213...ba1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så utrolig surt at du har det slik! Og har hatt det slik så lenge. Jeg husker selv etter graviditeten så slet jeg med hard mage i ett år, men ingen legemidler virket. Det som fungerte var å gå lange turer, drikke mye vann og "få systemet igang igjen". Litt etter litt slapp det tak. 

Er du mye i bevegelse? Spiser du riktig? 

Anonymkode: a6917...0d3

Skrevet

Fikk hard mage etter en episode som liten. Det kan jeg ikke gjøre noe med lenger og må leve med det. Men har prøvd det meste i samråd med legen.

Det som plager meg er all den oppblåsheten og at magen kommer opp igjen hele tiden. Disse problemene hadde jeg etter at jeg fødte barn. Nå er magen nesten like stor som da jeg hadde termin med førstemann.

Skrevet

Har fu prøvd dulcosoft. Det er ikke avføringsmiddel, men det mykgjør. 

Og du burde få utredning for dette!! 

Anonymkode: 5e194...c95

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har fu prøvd dulcosoft. Det er ikke avføringsmiddel, men det mykgjør. 

Og du burde få utredning for dette!! 

Anonymkode: 5e194...c95

Prøvd.

Legen har ikke annet tips enn: fibermat. Aktivitet.vann.

Ja jeg gjør jo alt det. Men nei det funker ikke her. Har slptt meg til ro meg det. Sp kan vi glemme det? Heller disnutere lectinect eller annet som kan hjelpe mot oppblåsheten og maten som stadig kommer opp i munne  igjen?

Skrevet

Jeg bruker Lectinect mage , og er mektig imponert. Jeg er i utgangspunktet ikke positiv til alternativ/natur-medisin, men etter at jeg fikk sjekket mage/tarm-systemet uten at de fant noe galt valgte jeg å prøve.

Jeg er superfornøyd, og bruker en tablett om dagen fast... Tok bare et par dager før jeg merket bedring, men mange må bruke fast i en måned eller to før virkningen kommer.

Skrevet

Prøvd Vi-Siblin?

Anonymkode: 2d147...fee

Skrevet
26 minutter siden, TheGirlWhoWaited skrev:

Jeg bruker Lectinect mage , og er mektig imponert. Jeg er i utgangspunktet ikke positiv til alternativ/natur-medisin, men etter at jeg fikk sjekket mage/tarm-systemet uten at de fant noe galt valgte jeg å prøve.

Jeg er superfornøyd, og bruker en tablett om dagen fast... Tok bare et par dager før jeg merket bedring, men mange må bruke fast i en måned eller to før virkningen kommer.

Men bruker du det fortsatt? Hvis du har sluttet: virkningen tok av?

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Prøvd Vi-Siblin?

Anonymkode: 2d147...fee

Ja. Rene oppkast 

Skrevet

Ta, har samme problem som deg. Fikk det etter graviditeten... 

Anonymkode: 96925...f7f

Skrevet
On ‎05‎.‎02‎.‎2018 at 11:11 PM, AnonymBruker said:

Men bruker du det fortsatt? Hvis du har sluttet: virkningen tok av?

Siden jeg skrev at jeg "bruker en tablett om dagen fast" så betyr jo det at jeg fortsatt bruker det ja - regner med at det er et must for å holde magen i lage....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...