AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #1 Skrevet 5. februar 2018 Begge ungene mine hadde i forrige uke svineinfluensa. Minste ble syk for 8 dager siden og største ble syk for 6 dager siden. De hadde feber fram til i går. Minste har ligget om natten og hostet meg i fjeset, likevel har jeg ennå ikke blitt syk. Er ikke det litt merkelig..? Var sikker på at jeg var neste, men føler meg helt fin. Anonymkode: 28563...8ac
Gjest making.a.mess Skrevet 5. februar 2018 #2 Skrevet 5. februar 2018 Da var du vel heldig. Selv har jeg aldri i mitt liv vært så syk som denne gangen
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #3 Skrevet 5. februar 2018 Hvordan vet du at det var svineinfluensa? Var dere hos legen? Anonymkode: 1114c...b60 3
Djungelvrål Skrevet 5. februar 2018 #4 Skrevet 5. februar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvordan vet du at det var svineinfluensa? Var dere hos legen? Anonymkode: 1114c...b60 Samme lurte jeg på.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #5 Skrevet 5. februar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvordan vet du at det var svineinfluensa? Var dere hos legen? Anonymkode: 1114c...b60 Jepp. Fikk vite det i dag, men tenkte ikke på å spørre om meg. Anonymkode: 28563...8ac
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #6 Skrevet 5. februar 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Begge ungene mine hadde i forrige uke svineinfluensa. Minste ble syk for 8 dager siden og største ble syk for 6 dager siden. De hadde feber fram til i går. Minste har ligget om natten og hostet meg i fjeset, likevel har jeg ennå ikke blitt syk. Er ikke det litt merkelig..? Var sikker på at jeg var neste, men føler meg helt fin. Anonymkode: 28563...8ac Hvordan bet du at de hadde Svineinfluensa? Barn får ikke lett influensa. Hvor gamle er barna? De kan like gjerne ha hatt en vinterforkjølelse. Der viruset de hadde ikke "biter" på deg. Anonymkode: f5a0b...8d4
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #7 Skrevet 5. februar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvordan bet du at de hadde Svineinfluensa? Barn får ikke lett influensa. Hvor gamle er barna? De kan like gjerne ha hatt en vinterforkjølelse. Der viruset de hadde ikke "biter" på deg. Anonymkode: f5a0b...8d4 Fikk beskjed fra legen i dag at det var svineinfluensa, det er ikke noe jeg bare gjetter på altså😂 men trodde det var supersmittsomt. Anonymkode: 28563...8ac 1
Djungelvrål Skrevet 5. februar 2018 #8 Skrevet 5. februar 2018 Det finnes ingen sykdom som heter svineinfluensa lengre. 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #9 Skrevet 5. februar 2018 Akkurat nå, Peonjenta skrev: Det finnes ingen sykdom som heter svineinfluensa lengre. Så du mener at sykdommen er utryddet? Wow. Anonymkode: ec749...76e 4
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #10 Skrevet 5. februar 2018 Er det ingen som vet noe mer om denne influensatypen? Lurer så fælt på om vi er trygge nå eller om jeg kan ligge flat i morgen. Og er redd for å smitte andre igjen. Anonymkode: 28563...8ac
Djungelvrål Skrevet 5. februar 2018 #11 Skrevet 5. februar 2018 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så du mener at sykdommen er utryddet? Wow. Anonymkode: ec749...76e https://nhi.no/sykdommer/infeksjoner/virusinfeksjoner/svineinfluensa/
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #12 Skrevet 5. februar 2018 26 minutter siden, Peonjenta skrev: https://nhi.no/sykdommer/infeksjoner/virusinfeksjoner/svineinfluensa/ Snakk om å kverrulere. Det heter influensa A ja, men det kalles svineinfluensa hos folk flest. På samme måte som at helsepersonell ellers kaller sykdommer andre ting på fagspråk. Er ganske slitsomt med kverrulante mennesker. Anonymkode: a61e2...281 3
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #13 Skrevet 5. februar 2018 Noen får det, noen får det ikke. Jeg vil jo si at sjansen er alltid større når man er så tett på personer, men det er heldigvis ingen automatik i det. Jeg ville holdt meg og barna hjemme til de var feberfri i 2 døgn eller hva enn legen anbefaler. Pass hodt på håndhygienen og ikke utsett deg for unødvendig kulde. Lykke til, og god bedring til dine små! Anonymkode: 50143...c0e
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #14 Skrevet 5. februar 2018 Inkubasjonstiden er 1-8 dager, vanligst er 1-3 dager. Normalt så kan en person smitte andre så lenge hen har influensasymptomer og inntil 7 dager etter at sykdommen startet. Så du er ikke helt sikker enda, selv om sjansene blir mindre og mindre for hver dag. Anonymkode: 5b195...7d8
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #15 Skrevet 5. februar 2018 Det kan tenkes du har fått den typen før. Svineinfluensa var jo veldig smittsomt når det først kom, og siden mange fikk det da (eller ble vaksinert) er det ikke like mange som får den senere. OT: Infuensa er noe som vanligvis rammer eldre verst, men med 40-50 års mellomrom kommer det en veldig smittsom influensa som dreper unge mennesker. Dette skyldes muligens at disse ligner på hverandre, og de over 60 som vanligvis ville dødd har allerede hatt en lignende variant. Mye av panikken rundt svineinfluensa skyldes nettopp at det var unge som døde, og det samme var tilfelle ved spanskesyken og den mindre kjente kinasyken. Anonymkode: 28cc1...217 2
Minlillesky Skrevet 5. februar 2018 #16 Skrevet 5. februar 2018 Vi er to i huset. Vi ble begge syke samtidig fra første dag i juleferien, frem til skolestart i januar 2018. Det var influensa. Føltes ut som vi aldri ble friske..Så var vi friske et par uker, og så ble vi syke IGJEN med omgangssyken. Begge to, på samme tid. Eller, jeg fikk det en dag tidligere. Men da hun ble dårlig og begynte å kaste opp, var jeg heldigvis ferdig med oppkast. Men vi var begge i elendig form. Veldig mye klesvask og jeg hadde jo et ansvar å ta vare på barnet mitt samtidig som jeg følte meg helt dritt selv.. Grøss...vi er nå helt friske, og vi håper vi holder oss friske frem til jul igjen.. Bestemor hennes kom innom en tur for å ta med klesvask å vaske for oss. Vi har ikke stor nok maskin til å vaske dyner. Og vi måtte låne et par dyner og puter. Så det var virkelig snilt gjort av henne å gjøre. Da vi ble friske, ble bestemor syk med det samme. 3-4 dager senere. Så dette gikk på rundgang Noen får virus lett, andre ikke Du er heldig. Hold deg frisk
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #17 Skrevet 5. februar 2018 Takk for svar, da må jeg vente og se noen dager til - kanskje jeg har jernhelse💪 Anonymkode: 28563...8ac
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #18 Skrevet 5. februar 2018 Det var vel en helt normal influensa og ikke svineinfluensa Anonymkode: 3cd5c...376
Gjest Axl Rose Skrevet 5. februar 2018 #19 Skrevet 5. februar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var vel en helt normal influensa og ikke svineinfluensa Anonymkode: 3cd5c...376 Svineinfluensa er vel en helt vanlig influensa? Den har vært i mange år den. Ikke alle blir syke selv om det er smitte i hus.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #20 Skrevet 5. februar 2018 19 minutter siden, Axl Rose skrev: Svineinfluensa er vel en helt vanlig influensa? Den har vært i mange år den. Ikke alle blir syke selv om det er smitte i hus. Da bør vel myndighetene få beskjed Anonymkode: 3cd5c...376
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå