Gå til innhold

Zyprexa, noen som har prøvd dette?

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Har noen her erfaring med et legemiddel som heter "Zyprexa olanzapin"? Jeg har nå fått dette skrevet ut for å sove bedre. Det kunne i små doser hjelpe på fredelig søvn, og er i større doser et antidepressiva, og vanlig ved psykoser. Dette kunne fint kombineres med Efexor som jeg tar fra før. Efexor har den bivirkningen at jeg får mareritt, og aldri får fred om natten, så søvnen er ikke bra. Dette skal Zyprexa hjelpe mot. Men når jeg leser i pakkevedlegget nå, så har det en god del bivirkninger. Det skremmer meg litt.

Har noen erfaringer med dette middelet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har brukt Zyprexa en stund mot depresjon, men jeg syns ikke det hjalp så mye på søvnen egentlig.

Jeg kan ikke si så mye om bivirkninger siden jeg brukte tre andre legemidler samtidig. Men jeg begynte å produsere melk, og det er visst en vanlig bivirkning av Zyprexa. Det var ikke direkte plagsomt, merket ikke noe selv før mannen min oppdaget det.

Hvilke bivirkninger man får er veldig individuelt, så jeg syns du skal prøve og se hva som skjer. Blir det for ille kan du heller be legen justere doseringen.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvis du vil opp i vekt er Zyprexa det rette å bruke. De fleste får en enorm matlyst og går mye opp i vekt.

Men du får garantert sove godt. Skikkelig søvndyssende.

Ellers er det ikke et antidepressivt middel men et antipsykotikum.

Skrevet

vektøkning er veldig vanlig ja. og om jeg ikke husker feil er det VELDIG dyrt

Gjest Anonymous
Skrevet

Neida, dyrt er det iaffal ikke. Man får det på blå resept.

Skrevet

hvis man ikke gjør det da:) koster mange tusen for en pakke...

• 1 år senere...
Skrevet

Dyrt ? Tror ikke Zyprexa skrives ut på annet enn blå resept. Kjekt å få noe igjen for skattepengene.

Min kone har gått fast på Zyprexa siden i vår og har gått sakte men sikkert ned i vekt fordi hun holder seg friskere og er bedre i stand til å styre hva hun spiser. Hittil har hun gått ned 5 kg.

Vedr. bivirkninger er det viktig å huske at produsentene er forpliktet til å opplyse om alle mulige bivirkninger av medikamentet enten om det er 1 av 10 eller 1 av 100.000 som merker det. Bivirkningen er som regel minimal i forhold til fordelen av å ta medikamentet.

Hadde melk vært et legemiddel ville det blant annet stått følgende bivikninger:

Vektøkning, kalkansamling, allergisk reaksjon, kvalme, oppkast, diare .....

Hilsen positiv.

Skrevet

Jeg har brukt Zyprexa og husker at de var skikkelig søvndyssende. Men måtte slutte på dem pga stor vektoppgang (30 kilo på 6 mnd). Noen andre bivirkninger enn vektøkning og trøtthet merket jeg ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...