Gå til innhold

Dagens lille innrømmelse...


Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Uglesjel skrev:

Hahahaha😂

Så gøy og se at noen satt pris på de komiske profilbildene jeg hadde. Følte for å finne noe som matchet nicke mitt bedre. Så det var igrunn midletidige uglebilder jeg hadde😅

Å, hei :) Var du pålogget. 

Javel, var det sånn å forstå. Du har funnet et veldig fint bilde nå, også. :Nikke:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Tøytigern skrev:

Å, hei :) Var du pålogget. 

Javel, var det sånn å forstå. Du har funnet et veldig fint bilde nå, også. :Nikke:

Takk for det😄

Deg har jeg ikke sett på noen dager nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Uglesjel skrev:

Takk for det😄

Deg har jeg ikke sett på noen dager nå.

Nei, men jeg svirrer omkring i forumet når jeg har tid. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Tøytigern skrev:

Nei, men jeg svirrer omkring i forumet når jeg har tid. 

Sånn skal det igrunn være🙂

Endret av Uglesjel
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var med "hele" slekta i går. Meningen var at vi alle skulle overnatte i samme hus( en gammel vingård). Jeg innrømmer at jeg er litt for norsk for dette spetakkelet nå. Så jeg ba om å få det ene lille annekset på stedet. Jez. Elsker hele gjengen veldig mye, men har nok bodd i Norge for lenge.... trenger alenetid, men kommende brud "rømte" bort til meg. Så der satt vi og jeg fikk tid med mitt store ideal og <3-venn da. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg begynt å plukke rabarbra, må finne ut hva jeg skal gjøre med den så den ikke blir liggende i fryseren sånn som den bruker 😄. Må antakelig lære meg å koke rabarbragrøt eller noe. Rabarbrapai kanskje? Har aldri prøvd før så er vel på høy tid nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Jegerikkeminskyld skrev:

Nå har jeg begynt å plukke rabarbra, må finne ut hva jeg skal gjøre med den så den ikke blir liggende i fryseren sånn som den bruker 😄. Må antakelig lære meg å koke rabarbragrøt eller noe. Rabarbrapai kanskje? Har aldri prøvd før så er vel på høy tid nå.

Eller syltetøy :jepp:

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Rumle skrev:

Eller syltetøy :jepp:

 

Ja kanskje det :). Mine foreldre, særlig min far, var svært glad i rabarbrasyltetøy men av en eller annen grunn har jeg aldri spist det. Hvis jeg lager syltetøy så kan jeg bruke det som fyll i kake også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Jegerikkeminskyld skrev:

Ja kanskje det :). Mine foreldre, særlig min far, var svært glad i rabarbrasyltetøy men av en eller annen grunn har jeg aldri spist det. Hvis jeg lager syltetøy så kan jeg bruke det som fyll i kake også.

God ide :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Jegerikkeminskyld skrev:

Nå har jeg begynt å plukke rabarbra, må finne ut hva jeg skal gjøre med den så den ikke blir liggende i fryseren sånn som den bruker 😄. Må antakelig lære meg å koke rabarbragrøt eller noe. Rabarbrapai kanskje? Har aldri prøvd før så er vel på høy tid nå.

Kan brukes til så mye.

Men det enkleste jeg vet er å koke rabarbrabiter, sukker og vann..og jevne med litt potetmel rørt i kaldt vann og tilsette i tynn forsiktig stråle. Rør om og sett til kjøling.

Rabarbrasuppe dette, altså.  😊

Rabarbragrøt er sikkert like enkelt.

Endret av Jerry Lee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Kan brukes til så mye.

Men det enkleste jeg vet er å koke rabarbrabiter, sukker og vann..og jevne med litt potetmel rørt i kaldt vann og tilsette i tynn forsiktig stråle. Rør om og sett til kjøling.

Rabarbrasuppe dette, altså.  😊

Rabarbragrøt er sikkert like enkelt.

Rabarbragrøt blir vel akkurat det samme, bare mindre vann :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎13‎.‎06‎.‎2019 den 11.25, SoWhat? skrev:

Jeg var med "hele" slekta i går. Meningen var at vi alle skulle overnatte i samme hus( en gammel vingård). Jeg innrømmer at jeg er litt for norsk for dette spetakkelet nå. Så jeg ba om å få det ene lille annekset på stedet. Jez. Elsker hele gjengen veldig mye, men har nok bodd i Norge for lenge.... trenger alenetid, men kommende brud "rømte" bort til meg. Så der satt vi og jeg fikk tid med mitt store ideal og <3-venn da. 

Det høres så utrolig koselig ut å være på en gammel vingård. Det hende jeg sitter på nettet og ser på sånne til salgs når jeg ønsker meg vekk fra mørket og uvær om vinteren :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Jegerikkeminskyld skrev:

Rabarbragrøt blir vel akkurat det samme, bare mindre vann :) 

Mulig det.   :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg ta en liten pause og kose meg med kaffe og sjokolade, fingrene mine begynner å bli rosinaktig av all rabarbraen 😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En ting som er helt sikkert er at jeg er veldig glad i hjemmelaget syltetøy hvor en har brukt litt av hvert
av det man har. Jeg ønsker meg en syltetøylager til jul. :rodmer: Min egen private...som tilfeldigvis også er
en habil hobbykokk. Til gjengjeld kan jeg bidra med å vaske opp veldig masse og sette frem rene ting til bruk.
Oversikt og orden i sysakene har Hoppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Jegerikkeminskyld skrev:

Det høres så utrolig koselig ut å være på en gammel vingård. Det hende jeg sitter på nettet og ser på sånne til salgs når jeg ønsker meg vekk fra mørket og uvær om vinteren :sol:

Det er mange vingårder her. Ikke alle like vedlikeholdt, men det er litt av romantikken for meg. Nå har det vært festligheter her siden i går, og det går i ett 😄 nå har det vært middag siden kl. 13 i dag. Nå er det leggetid for flere barn og pause fram til midnatt. Da er det fullt party igjen før en møtes til lunsj i morgen. Puh sier jeg bare! 

Her går det unna. Veldig hyggelig, men nå har flere en veldig sen siesta før det braker løs igjen. Milde Gud. 

Fikk holdt talen, men husker knapt ett ord av hva jeg sa. Har øvd på denne talen i uker, og sverget på at jeg holde den uten "huskelapp". Og så bare bablet jeg i vei, men det morsomme var at en franskmann så at talen min var den eneste han forsto hvert ord av! Ler! Må være født under en lykkestjerne jeg altså! Og bruden var så glad. Finn deg en vingård som er nedlagt. Det er mange av dem og de koster ikke all verden. Om du vil ha idylliske omgivelser og kan se litt mellom fingrene med komfort  😉

Nå sitter jeg under trærne og puster ut. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, SoWhat? skrev:

Det er mange vingårder her. Ikke alle like vedlikeholdt, men det er litt av romantikken for meg. Nå har det vært festligheter her siden i går, og det går i ett 😄 nå har det vært middag siden kl. 13 i dag. Nå er det leggetid for flere barn og pause fram til midnatt. Da er det fullt party igjen før en møtes til lunsj i morgen. Puh sier jeg bare! 

Her går det unna. Veldig hyggelig, men nå har flere en veldig sen siesta før det braker løs igjen. Milde Gud. 

Fikk holdt talen, men husker knapt ett ord av hva jeg sa. Har øvd på denne talen i uker, og sverget på at jeg holde den uten "huskelapp". Og så bare bablet jeg i vei, men det morsomme var at en franskmann så at talen min var den eneste han forsto hvert ord av! Ler! Må være født under en lykkestjerne jeg altså! Og bruden var så glad. Finn deg en vingård som er nedlagt. Det er mange av dem og de koster ikke all verden. Om du vil ha idylliske omgivelser og kan se litt mellom fingrene med komfort  😉

Nå sitter jeg under trærne og puster ut. 

Høres fantastisk ut! 😍 Jeg vil også flytte på vingård! :hoppe:

Kos deg videre @SoWhat? :blomst: Men, vær forsiktig med vinen! 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Rumle skrev:

Høres fantastisk ut! 😍 Jeg vil også flytte på vingård! :hoppe:

Kos deg videre @SoWhat? :blomst: Men, vær forsiktig med vinen! 😅

Hadde tatt dere med med glede! Jeg ER forsiktig med vinen. Ihvertfall så langt 😅 men trenger nok to ukers rehabilitering når jeg komm hjem! Da passer det fint at jeg skal på gård og trekke pusten med dyra der ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...