Gå til innhold

Dere som har opplevd negative bivirkninger med p-stav

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvor lang tid tok det fra dere satt inn staven til dere begynte å kjenne bivirkningene? Og eventuelt når endte dere opp med å få den fjernet? :) 

Anonymkode: a37b2...f1c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen? :) 

Anonymkode: a37b2...f1c

Skrevet

Etter fem år (på min andre stav altså) begynte jeg å blø uavbrutt i tre mnd. Noen dager lite og andre dager skikkelig flomtendenser. Jeg valgte å holde ut og håpe på det beste og like før jeg tenkte å få den fjernet, gikk det over til normal syklus i et halvt år inntil jeg byttet til min tredje stav; da stoppet det fullstendig igjen. Merkelige greier. 

Alt i alt er jeg superfornøyd da, ingen blødning overhodet de første fem årene og nå er det halvannet år siden stav nr. 3 ble satt inn. 

Anonymkode: a557e...4e6

Skrevet

Nei, jeg blør bare en uke 2 ganger i året. Veldig fornøyd. Eneste er at jeg har hatt cyste på eggstokkene som var sykt vondt som legen tror er en slags bivirkning til staven. Er ikke helt sikker da. Også litt mer utflod enn før staven. Men jeg er kjempefornøyd med det. P-piller og andre ting har aldri fungert så bra på meg.

Skrevet

Min var vel ett mareritt fra dag 1, legen kutta meg opp å stakk den inn i armen min, fant den ikke igjen å bare jaja pytt pytt den skal jo sitte der noen år. 

var mye tulleblødninger første året, så blødde jeg konstant i 8mnd, med opphold på en dag her å der. Da dro jeg til gynekolog for å få den fjerna, ho fant den ikke så måtte på sykehuset å finne den med ultralyd først. Den var satt så dypt at den lå oppå bicepsen min...7mm innunder huden.. Tilbake til gynekolog å vise hvor den satt, hvorpå hun nesten nekta å fjerne den, endte med at ho gikk med på det å åpna meg opp, å satt å gravde i armen min med tang i 45 min før ho fant den. Skal sies at legen som satt den inn hadde null peiling, for det er som å chippe en hund, skal ikke skjære opp noe som helst på forhånd..

Har hatt mange dårlige erfaringer med leger oppigjennom, så har bestemt meg for å aldri implentere noe som helst i kroppen min noen gang igjen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...