AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #1 Skrevet 5. februar 2018 Hei! Jeg har merka at synet har vært litt merkelig i det siste. Forrige helg var jeg til fjells i snøen og jeg så mange svake "prikker" i synet mitt. De føltes ekte, som om de var 30-40 cm fra meg. Prøvde å "ta" de med hendene for det virket nesten som støv. Så de veldig tydelig når jeg hadde så hvit bakgrunn pga. snøen. Var sikkert opptil åtte prikker, og de minnet om slike bakterieprøver du ser i mikroskop. Legger ved et bilde som best beskriver prikkene. Jeg merker de også daglig etter det. Ikke så tydelig når jeg er innendørs, men ser de av og til nå mens jeg er på pcen også. Så de i går da jeg gikk hjem fra jobb også (og det var ikke snø ute). Prikkene rører på seg når jeg flytter blikket, og det føles ut som de "svever" nær meg. Hva kan dette være? Pappa hadde nettopp netthinneløsning, og da føltes det ut som han kunne se under vann, i tillegg kom det små "lyn". Men det jeg har er bare svevende prikker. Noen som har det samme? Anonymkode: e3de0...e95
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #2 Skrevet 5. februar 2018 Jeg hadde noe lignende, mer sorte prikker da jeg hadde hjernehinnebetennelse. Var også lysømfintlig. Anonymkode: 614ed...c9f
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #3 Skrevet 5. februar 2018 Ville tatt en tur innom en optiker og fått de til å se på øynene. Det kan være noe med netthinna og da vil nok en optiker sende deg videre til en øyelege. Det kan også være helt ufarlig, men det er umulig å vite. Min mor hadde sprekker i netthinna og da hadde hun det litt slik, men hun såg også små lysglimt, mener jeg (lenge siden). Hun fikk laserbehandling mot det og ingen varig skade skjedde, men om hun hadde gått med det lenge, kunne det ført til netthinneløsning, i følge øyelegen. Anonymkode: 1305e...5af
honoluluu Skrevet 5. februar 2018 #4 Skrevet 5. februar 2018 Ta deg en tur til legen, så optiker. Det også være f.eks migrene med aura - jeg har ei venninne som ikke får den klassiske hodepinen, bare synsforstyrrelsene. Det kan være alt i fra "tunnelsyn" til sikksakk-mønstre. Håper du finner ut av det og at synet kommer seg! Oppdater oss gjerne! 😊
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #5 Skrevet 5. februar 2018 Dette har jeg hele tiden og er normalt, noen kaller det fluer i synsfeltet, https://www.dagbladet.no/tema/derfor-ser-du-prikker-i-synsfeltet/62807795 Anonymkode: 777e2...a7f
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #6 Skrevet 5. februar 2018 Jeg har det også. Kalles Mouches volantes, og er et normalfenomen i følge optikeren min. Som regel ikke noe galt med øynene, det er bare små celler i glasslegemet man ser. Men ta deg en tur til optiker/øyelege just in case. Kan også være et tegn på glasshinneløsning eller netthinneløsning. Anonymkode: 560a9...b8e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå