Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

et spørsmål fra en dum person. Har søkt og søkt på posten.no, men finner ikke ut av dette. Har akuratt flyttet. Er det sånn at man automatisk får et postkontor, eller må man bestille et postkontor. Er det det nærmeste postkontoret som blir ditt nye postkontor? For jeg har bestilt en pakke og det sto at det var apost, altsp at pakken kommer i postkassa, men pakken får ikke plass i postkassa mi, så hva skjer da? jeg tenkte at da kom den kanskje til et postkontor, men hva vis jeg ikke har et postkontor? Blir så sur på posten når de regner med at alle har en normal postkasse. Jeg bor i en bygning, har leilighet der, og det er mange andre som også bor der så har en annereledes postkasse hvor det kun er plass for brev. Er redd jeg har betalt penger for en pakke jeg aldri vil få :( 

Skrevet

Hvis pakken ikke får plass i postkassen din får du en hentelapp i postkassen og på den står det hvor pakken er levert og da er det bare å hente den. :) Sannsynligvis post i butikk, er vel ikke så mange postkontorer igjen tror jeg. Noen er det jo, men det meste blir nok levert på post i butikk. :) 

• Liker 2
Skrevet

Du får hentelapp, null stress.

Anonymkode: 7bcce...385

Skrevet

Får du den ikke i postkassa vil pakken bli levert på postkontoret og du får hentelapp :) ikke værre en det. Da finner du samtidig ut hvilket postkontor du har. 

Anonymkode: 24eb0...dd9

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Får du den ikke i postkassa vil pakken bli levert på postkontoret og du får hentelapp :) ikke værre en det. Da finner du samtidig ut hvilket postkontor du har. 

får man bare et postkontor automatisk?

Anonymkode: 31c61...534

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja. 

Det blir inndelt etter hvilken sone man bor i.

Anonymkode: 182ca...c21

Skrevet

Man får det som ligger nærmest. Postkontor er det svært få igjen av. så mest sannsynlig hører du til en post i butikk, som ofte tar for seg større områder.

Anonymkode: 1543b...cc0

Skrevet

Her jeg bor er det to post-i-butikk som soner til meg. De ligger i en Coop butikk og en Rema butikk. Det er mest sannsynlig at du også soner til en butikk med postutleveringer, for det er så få vanlige postkontorer igjen i dette landet nå.

Kan du si postnummeret ditt bare, så kan jeg se om jeg klarer å søke frem noe post-i-butikk for deg?

Anonymkode: 0c556...195

Skrevet

Her jeg bor er det to post-i-butikk som soner til meg. De ligger i en Coop butikk og en Rema butikk. Det er mest sannsynlig at du også soner til en butikk med postutleveringer, for det er så få vanlige postkontorer igjen i dette landet nå.

Kan du si postnummeret ditt bare, så kan jeg se om jeg klarer å søke frem noe post-i-butikk for deg?

Anonymkode: 0c556...195

Jeg blåser i anonymitet akuratt nå, da det er flere som bor under samme adresse som  meg. Bor i en leilighet i en bygning. Storgata 18, 3210, Sandefjord. ;)

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blåser i anonymitet akuratt nå, da det er flere som bor under samme adresse som  meg. Bor i en leilighet i en bygning. Storgata 18, 3210, Sandefjord. ;)

Man får postkontor ut ifra postnr bare så hele adressen hadde ikke vært nødvendig :) 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk. Jeg hadde bare trengt postnr 3210 :-)

Men dette kommer opp. Du har post i butikk på Extra butikken her:

Address: Extra Hvaltorget, Torget 7, 3210 Sandefjord

• Liker 1
Skrevet
12 timer siden, SnoopyBoy skrev:

et spørsmål fra en dum person. Har søkt og søkt på posten.no, men finner ikke ut av dette. Har akuratt flyttet. Er det sånn at man automatisk får et postkontor, eller må man bestille et postkontor. Er det det nærmeste postkontoret som blir ditt nye postkontor? For jeg har bestilt en pakke og det sto at det var apost, altsp at pakken kommer i postkassa, men pakken får ikke plass i postkassa mi, så hva skjer da? jeg tenkte at da kom den kanskje til et postkontor, men hva vis jeg ikke har et postkontor? Blir så sur på posten når de regner med at alle har en normal postkasse. Jeg bor i en bygning, har leilighet der, og det er mange andre som også bor der så har en annereledes postkasse hvor det kun er plass for brev. Er redd jeg har betalt penger for en pakke jeg aldri vil få :( 

Apost eksisterer ikke lengre. Det opphørte ved nyttårsskifte. 

Postkontor har vi knapt igjen her i landet. Nå heter det post i butikk. 

Sist men ikke minst, du får en hentemelding, enten elektronisk eller i postkassa di når pakken kan hentes. Der står det navn på hentestedet, er du ekstra heldig så skriver de også på adresse og postnummer. Vet du ikke hvor adressen er, så plott den inn i google maps og la appen lede deg frem til rette stedet. 

I blant kan selv de enkleste ting bli veldig vanskelige. 

God tur på pakkejakt. 

Anonymkode: 3668c...b72

• Liker 1
Skrevet

Har du noen gang hørt om noen som har registrert seg hos et postkontor? Det har aldri jeg. Ikke tenkt tanken en gang, så lurer på hvordan du fant på det :P Har bare meldt adresseendring i folkeregisteret og hos posten. 

Anonymkode: 9a20f...5e0

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Apost eksisterer ikke lengre. Det opphørte ved nyttårsskifte. 

Postkontor har vi knapt igjen her i landet. Nå heter det post i butikk. 

Sist men ikke minst, du får en hentemelding, enten elektronisk eller i postkassa di når pakken kan hentes. Der står det navn på hentestedet, er du ekstra heldig så skriver de også på adresse og postnummer. Vet du ikke hvor adressen er, så plott den inn i google maps og la appen lede deg frem til rette stedet. 

I blant kan selv de enkleste ting bli veldig vanskelige. 

God tur på pakkejakt. 

Hei, på kvitteringen jeg fikk på pakken sto det A-post- leveres i postkassen, så her er det du eller butikken som surrer. Må legge til at det er en svensk kjede da.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har du noen gang hørt om noen som har registrert seg hos et postkontor? Det har aldri jeg. Ikke tenkt tanken en gang, så lurer på hvordan du fant på det :P Har bare meldt adresseendring i folkeregisteret og hos posten. 

Anonymkode: 9a20f...5e0

Hei, jeg kan ikke alt, da jeg akuratt har flytta for meg selv, sorry altså -.-

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, Million skrev:

Takk. Jeg hadde bare trengt postnr 3210 :-)

Men dette kommer opp. Du har post i butikk på Extra butikken her:

Address: Extra Hvaltorget, Torget 7, 3210 Sandefjord

Takk, det var det jeg trodde! Er en annen butikk med post i butikk rett over gaten for meg. Jeg vet folk henter post her, men på senteret er det et postkontor,så regner med det er derfor jeg tilhører der :) 

Skrevet

Hei, på kvitteringen jeg fikk på pakken sto det A-post- leveres i postkassen, så her er det du eller butikken som surrer. Må legge til at det er en svensk kjede da.

Å beskylde folk for å surre når du vet så lite at du ikke en gang klarer å google deg frem til post i butikk nær deg, er temmelig drøyt. 

Du får ta og klikke på denne linken https://www.posten.no/sende/frimerker-og-porto/post-med-to-dagers-leveringstid Der vil du se at jeg ikke er senil, ikke surrer og slett ikke lider av demens. Takk for meg i denne tråden. :vinke:

• Liker 1
Skrevet

Takk, det var det jeg trodde! Er en annen butikk med post i butikk rett over gaten for meg. Jeg vet folk henter post her, men på senteret er det et postkontor,så regner med det er derfor jeg tilhører der :) 

Dette var ts. Jeg glemmer meg ig skifter mellom anonym og bruker :)

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Å beskylde folk for å surre når du vet så lite at du ikke en gang klarer å google deg frem til post i butikk nær deg, er temmelig drøyt. 

Du får ta og klikke på denne linken https://www.posten.no/sende/frimerker-og-porto/post-med-to-dagers-leveringstid Der vil du se at jeg ikke er senil, ikke surrer og slett ikke lider av demens. Takk for meg i denne tråden. :vinke:

Jeg har allerede fått svar på spm mitt, og vet hvor mitt postkontor er :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...