AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #1 Skrevet 5. februar 2018 Hva tenker dere om å be ut foreleser? Helt uaktuelt i disse metoo dager? (Han er kun foreleser, ikke veileder eller sensor, heller ikke en som godkjenner oppgaver o.l. for å gå opp til eksamen). Noen som har spurt og lykkes? Aner ikke om han er singel en gang, men er lov å drømme seg bort av og til Anonymkode: b95a7...bff
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #2 Skrevet 5. februar 2018 Jeg ville latt det være, for jeg synes selv det ville være ubehagelig å bli lagt an på i en profesjonell sammenheng. For all del, det gjelder helt sikkert ikke alle, så du kan jo prøve. Vent i tilfelle gjerne til du ikke har noen flere forelesninger med han, så slipper dere det store ubehaget om han avslår. Anonymkode: 12531...9fa 6
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #3 Skrevet 5. februar 2018 Hvis han er kjekk som du sier så skjer det han et par ganger i semesteret uansett. Tro meg, snakker av erfaring. Så kjør på, før andre tar han før deg Anonymkode: 7719c...f8c
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #4 Skrevet 5. februar 2018 Sier iallefall alt om deg som overhode vurderer det........ Sånne damer som deg er til å spy av. 🤢 hilsen kvinnelig foreleser som har observert dere kvinnelige studenter by dere frem i årevis.... PS: kanskje du lander en doktorgrad om du legger deg på rygg? For ikke å snakke om den respekten du får hos dine medstudenter når de skjønner hva du er laget av. 😝 Anonymkode: f1cec...a69 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #5 Skrevet 5. februar 2018 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sier iallefall alt om deg som overhode vurderer det........ Sånne damer som deg er til å spy av. 🤢 hilsen kvinnelig foreleser som har observert dere kvinnelige studenter by dere frem i årevis.... PS: kanskje du lander en doktorgrad om du legger deg på rygg? For ikke å snakke om den respekten du får hos dine medstudenter når de skjønner hva du er laget av. 😝 Anonymkode: f1cec...a69 Dette er nok ingen kvinnelig foreleser. Tre skrivefeil i innlegget og modenheten til en femåring. Kjør på, TS. Dette har skjedd i akademia til alle tider. Du er verken billig eller til å spy av. Anonymkode: acd82...03f 6
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #6 Skrevet 5. februar 2018 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sier iallefall alt om deg som overhode vurderer det........ Sånne damer som deg er til å spy av. 🤢 hilsen kvinnelig foreleser som har observert dere kvinnelige studenter by dere frem i årevis.... PS: kanskje du lander en doktorgrad om du legger deg på rygg? For ikke å snakke om den respekten du får hos dine medstudenter når de skjønner hva du er laget av. 😝 Anonymkode: f1cec...a69 Du må se ut som nøkken selv. Anonymkode: 65d78...93e 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #7 Skrevet 5. februar 2018 7 minutter siden, AnonymBruker said: Dette er nok ingen kvinnelig foreleser. Tre skrivefeil i innlegget og modenheten til en femåring. Kjør på, TS. Dette har skjedd i akademia til alle tider. Du er verken billig eller til å spy av. Anonymkode: acd82...03f Du skulle bare visst.....😅 Anonymkode: f1cec...a69
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #8 Skrevet 5. februar 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville latt det være, for jeg synes selv det ville være ubehagelig å bli lagt an på i en profesjonell sammenheng. For all del, det gjelder helt sikkert ikke alle, så du kan jo prøve. Vent i tilfelle gjerne til du ikke har noen flere forelesninger med han, så slipper dere det store ubehaget om han avslår. Anonymkode: 12531...9fa Ubehagelig hvis man ikke er interessert eller knapt nok har lagt merke til jenta før. Morsomt hvis man er interessert eller i det minste har tenkt på henne på den måten. Anonymkode: 7719c...f8c 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #9 Skrevet 5. februar 2018 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sier iallefall alt om deg som overhode vurderer det........ Sånne damer som deg er til å spy av. 🤢 hilsen kvinnelig foreleser som har observert dere kvinnelige studenter by dere frem i årevis.... PS: kanskje du lander en doktorgrad om du legger deg på rygg? For ikke å snakke om den respekten du får hos dine medstudenter når de skjønner hva du er laget av. 😝 Anonymkode: f1cec...a69 Hei miss Amanuensis.. Tar meg stadig i å se på rumpa di når du stiller på forelesning i det fine knekorte skjørtet ditt. Neste år skal du være min veileder når jeg skal skrive min bacheloroppgave. Planen min er da å sette inn støtet og invitere deg på en kaffe. Jeg vet du er gift, men jeg er så betatt av deg. Er det noen sjans her? Anonymkode: e6bb7...a30 4
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #10 Skrevet 5. februar 2018 Kan ikke skade å forsøke. Du er sikkert ikke den første eller den siste Be my guest Anonymkode: 7d4eb...373
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2018 #11 Skrevet 10. februar 2018 On 2/5/2018 at 6:26 AM, AnonymBruker said: Sier iallefall alt om deg som overhode vurderer det........ Sånne damer som deg er til å spy av. 🤢 hilsen kvinnelig foreleser som har observert dere kvinnelige studenter by dere frem i årevis.... PS: kanskje du lander en doktorgrad om du legger deg på rygg? For ikke å snakke om den respekten du får hos dine medstudenter når de skjønner hva du er laget av. 😝 Anonymkode: f1cec...a69 By meg frem? Det hadde i såfall vært spørsmål om han har lyst til å være å finne på noe en dag, du får det jo til å høres ut som jeg drar på skolen i miniskjørt, dyp utrigning og sitter og blinker til han på første rad Hvordan i alle dager skal man "lande" en grad av noe som helst slag når denne personen kun foreleser i deler av emner og ikke har noe som helst med karakterer, godkjenning eller annet å gjøre.. jeg tar forresten en bachelor og er på 2. året nå, har ikke planer om å ta master en gang. Det sagt så kan du godt få fortelle hvordan kvinnelige studenter har bydd seg frem i årevis, høres ut som du har noen bra historier på lur. On 2/5/2018 at 1:26 AM, AnonymBruker said: Jeg ville latt det være, for jeg synes selv det ville være ubehagelig å bli lagt an på i en profesjonell sammenheng. For all del, det gjelder helt sikkert ikke alle, så du kan jo prøve. Vent i tilfelle gjerne til du ikke har noen flere forelesninger med han, så slipper dere det store ubehaget om han avslår. Anonymkode: 12531...9fa Takk, det er det jeg er redd for, at han skal synes det er ubehaglig (men det er jo gjerne ubehaglig å bli lagt an på av noen man ikke er interessert i uansett sammenheng). Skal uansett vente til vi ikke har flere forelesninger, jeg bruker å sitte igjen etter forelesning og jobbe videre med stoffet, da kommer han alltid bort og lurer på hva jeg holder på med så blir litt småprat om andre ting enn fagene. On 2/5/2018 at 6:18 AM, AnonymBruker said: Hvis han er kjekk som du sier så skjer det han et par ganger i semesteret uansett. Tro meg, snakker av erfaring. Så kjør på, før andre tar han før deg Anonymkode: 7719c...f8c Er du foreleser/lærer? Vil gjerne høre om dine erfaringer om du har blitt spurt ut i løpet av semesteret, om du ikke var interessert ble det kleint? Var du interessert i noen og gjorde noe mer ut av det? TS Anonymkode: b95a7...bff
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2018 #12 Skrevet 10. februar 2018 Forelesere er gjerne slik at de enten er profesjonelle og gode lærere, gjerne med nok sosial omgangskrets utenfor og kanskje en familie fra før. Mens andre forelesere (spesielt en foreleser på faget jeg hadde) kunne finne på å flørte rundt og gikk fra den ene til den andre. Om du vil ha en slik mann og forelser så bør du nok se på det som en FF Kjør på Anonymkode: b58f7...dd3
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2018 #13 Skrevet 10. februar 2018 6 hours ago, AnonymBruker said: Forelesere er gjerne slik at de enten er profesjonelle og gode lærere, gjerne med nok sosial omgangskrets utenfor og kanskje en familie fra før. Mens andre forelesere (spesielt en foreleser på faget jeg hadde) kunne finne på å flørte rundt og gikk fra den ene til den andre. Om du vil ha en slik mann og forelser så bør du nok se på det som en FF Kjør på Anonymkode: b58f7...dd3 Så det du sier er at alle forelesere enten er godt gift med familie eller rundbrennere? Beklager men det kan da vel hende at noen som foreleser et par timer i uka er single og vil møte noen også? Er ikke interessert i en FF, det er ikke noe for meg. Anonymkode: b95a7...bff 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2018 #14 Skrevet 11. februar 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Er du foreleser/lærer? Vil gjerne høre om dine erfaringer om du har blitt spurt ut i løpet av semesteret, om du ikke var interessert ble det kleint? Var du interessert i noen og gjorde noe mer ut av det? TS Anonymkode: b95a7...bff Foreleste endel da jeg var phd-stipendiat. Er en stund siden nå, men. Fikk flere tilnærminger, både underveis i semesteret og fra tidligere studenter. Det meste kom som meldinger på Facebook, men i hvert fall tre var tøffe nok til å ta det etter forelesning eller i gangene. Det var kleint med de jeg ikke hadde lagt merke til og ikke hadde snakket med før. Kleint, men selvfølgelig hyggelig det også. Med jenter jeg hadde lagt merke til og småpratet litt med før, var det bare morsomt og et par ganger ekstremt fristende. Men valgte å være på den sikre siden, så ble ikke noe med de som fortsatt var studenter. Anonymkode: 7719c...f8c 2
herzeleid Skrevet 11. februar 2018 #15 Skrevet 11. februar 2018 Er det en du virkelig vil noe seriøst med tenker jeg at en ikke bør la sjansen gå, men ellers tenker jeg at en skal være ekstremt forsiktig med slike relasjoner. Du risikerer tross alt å fullstendig ødelegge underviserens rykte og gi han store problemer om det fremstår som han "går etter" studentene sine.
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2018 #16 Skrevet 12. februar 2018 6 hours ago, herzeleid said: Er det en du virkelig vil noe seriøst med tenker jeg at en ikke bør la sjansen gå, men ellers tenker jeg at en skal være ekstremt forsiktig med slike relasjoner. Du risikerer tross alt å fullstendig ødelegge underviserens rykte og gi han store problemer om det fremstår som han "går etter" studentene sine. Han er helt fantastisk, jeg valgte å studere på nytt da jeg ikke greide å slippe tanken på å jobbe innen feltet, og han er interessert i feltet både som hobby og jobb. Absolutt en jeg vil noe seriøst med. Vi er begge over 30, så er ikke 19 år gammel student som er forelska i lærern på over 40 her heller om det utgjør noen forskjell. Vil ikke at han skal få noe trøbbel, dersom han er sånn at han går etter mange studenter er han ikke noe for meg uansett, men det er jo vanskelig å vite på forhånd. Tenker at om han ikke vil bli bedre kjent så sier han nei og da er det jo ikke noe problem. Dersom vi innledet et seriøst forhold, blir han da sett ned på fordi jeg har vært på noen av hans forelesninger? Kjenner ingen som har vært i denne situasjon før noe som gjør det litt vanskeligere å vite hva konsekvensene kan bli. Quote Det var kleint med de jeg ikke hadde lagt merke til og ikke hadde snakket med før. Kleint, men selvfølgelig hyggelig det også. Med jenter jeg hadde lagt merke til og småpratet litt med før, var det bare morsomt og et par ganger ekstremt fristende. Men valgte å være på den sikre siden, så ble ikke noe med de som fortsatt var studenter. Dersom de du var fristet av, hadde spurt etter studiene/dine forelesninger var ferdige, ville du da sagt ja? Heller mest mot å la være, tenker det kan bli kleint, jeg blir skuffa, han får dårlig rykte, krisemaksimering Tusen takk for svar Anonymkode: b95a7...bff
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2018 #17 Skrevet 12. februar 2018 Har ikke noe med metoo dager, for det er ikke seksuell trakassering å be noen ut på date på respektabelt vis, men det er uprofesjonellt og skal av den grunn ikke gjøres. Han vet like godt som deg at dere ikke kan date, og du vil bare gjøre det ubehagelig for dere begge å være i samme rom på samme forelesning igjen. Vent i det minste til du er ferdig med det trinnet og ikke har han som foreleser i dine emner lenger. Anonymkode: 4db59...b37
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2018 #18 Skrevet 12. februar 2018 On 10/02/2018 at 12:49 PM, AnonymBruker said: (...) Takk, det er det jeg er redd for, at han skal synes det er ubehaglig (men det er jo gjerne ubehaglig å bli lagt an på av noen man ikke er interessert i uansett sammenheng). Skal uansett vente til vi ikke har flere forelesninger, jeg bruker å sitte igjen etter forelesning og jobbe videre med stoffet, da kommer han alltid bort og lurer på hva jeg holder på med så blir litt småprat om andre ting enn fagene. (...) Anonymkode: b95a7...bff Jeg føler bare behovet for å spørre: er du helt sikker på at denne foreleseren ikke kan komme til å fungere som veileder på bachelor eller andre oppgaver i framtiden, eller at dere ikke skal ha flere fag med han? I tilfelle er det jo ikke helt krise om du spør. Jeg er lærerstudent, men skal jobbe i grunnskolen, så elever vil naturlig nok neppe legge an på meg. Om det eksempelvis skulle skje at en forelder hadde forsøkt å be meg ut, hadde jeg nok synes det var direkte ubehagelig. I arbeidstid foretrekker jeg å få være profesjonell, og det er viktig å ha er tydelig skille mellom jobb og privatliv. På universitetet er selvsagt avstanden fra foreleser til student større og foreleseren er ofte ikke investert i sine studenter på samme måte, men personlig ville jeg nok likevel synes det var ubehagelig. Men som du sier, det er det strengt tatt i alle situasjoner der man må avvise noen. Anonymkode: 12531...9fa
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2018 #19 Skrevet 12. februar 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Dersom de du var fristet av, hadde spurt etter studiene/dine forelesninger var ferdige, ville du da sagt ja? Heller mest mot å la være, tenker det kan bli kleint, jeg blir skuffa, han får dårlig rykte, krisemaksimering Tusen takk for svar Anonymkode: b95a7...bff Dersom de hadde spurt når de var ferdig med å studere: Det kan jeg ikke nekte for, for det har hendt. Men dersom de fortsatt studerte, men ikke hadde meg i noe, hadde jeg valgt det trygge, selv om det er langt fra så problematisk som om jeg f.eks. var veilederen deres. Men det er meg og min personlighet. Det du skriver om alder et forsåvidt et relevant poeng. Den gangen jeg fikk prinsippene mine mest utfordret, var med en student som var eldre enn meg og mer voksen enn andre studenter. Tror få hadde hevet øyenbrynene hvis jeg datet henne etter at veilederforholdet var over. Men også det lot jeg være. Anonymkode: 7719c...f8c
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2018 #20 Skrevet 12. februar 2018 Det er jo seksuell trakassering! Han har ikke bedt om å få seksuelle forespørsler fra ekle kjærringer på jobb. Anonymkode: c48b9...c8f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå