AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #1 Skrevet 4. februar 2018 Lurer på om noen vet hvor man skal dra for å få fjernet et sjenerende arr/utvekst? Det er etter en ørepiercing, så har det blitt et fortykket arr som har vokst seg ut av hullet på en måte. Ser så dumt ut, nesten som en vorte, men er bare arrvev. Det sitter sånn at det skal være ganske lett å kutte av og sy igjen. Så tenker at kirurg er unødvendig her. Er dette noe fastlege kan gjøre? De fjerner jo vorter osv.. Anonymkode: b43ab...38c
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #2 Skrevet 4. februar 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lurer på om noen vet hvor man skal dra for å få fjernet et sjenerende arr/utvekst? Det er etter en ørepiercing, så har det blitt et fortykket arr som har vokst seg ut av hullet på en måte. Ser så dumt ut, nesten som en vorte, men er bare arrvev. Det sitter sånn at det skal være ganske lett å kutte av og sy igjen. Så tenker at kirurg er unødvendig her. Er dette noe fastlege kan gjøre? De fjerner jo vorter osv.. Anonymkode: b43ab...38c Fastlegen er døren inn til spesialisthelsetjenesten. Det fastlegen ikke kan fikse henviser hun videre. Men det du beskriver tror jeg ikke du skal ha så altfor store forhåpninger om å få gjort noe med. Det høres ut som om du har en hud som danner arrvev, noe gjør dette lite andre kan gjøre det til det ekstreme. Blir hud som danner arrvev skåret i eller på annen måte skadet, så vil det danne seg enda mer arrvev. Jeg har sett noen ekstreme eksempler på arrvevdannelser. Denne typen hud danner mer arrvev over brystbeinet enn under, dermed er ører og hodet langt mer utsatt enn for eksempel føtter. Men få fastlegen til å vurdere dette før du avgjør hva du vil gjøre. Anonymkode: 12635...de1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #3 Skrevet 4. februar 2018 Hør om du kan få henvendelse til en hudlege. Jeg har gått til en privat hudlege her i Oslo og tatt laser på arr. Men det var på beina da. Ble veldig fornøyd! Det sies at det er vanskelig å gjøre noe med arr, men i mitt tilfelle så er de hvertfall blitt svakere i fargen og vises ikke så godt. Anonymkode: 9eddd...3f3
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #4 Skrevet 4. februar 2018 Du kan spørre en privat hudlege med godt rykte. Som klinikken i folketeaterpassasjen i Oslo. Ikke prøv å få en fastlege til å gjøre noe med dette... Anonymkode: 2e478...89a
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #5 Skrevet 4. februar 2018 Høres ut som et keloid eller hypotrofisk arr, som gjerne kan bli større om man prøver å fjerne det. Men det er verdt å gå til legen for å høre hva de tror😀. Anonymkode: 45644...353
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #6 Skrevet 4. februar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Høres ut som et keloid eller hypotrofisk arr, som gjerne kan bli større om man prøver å fjerne det. Men det er verdt å gå til legen for å høre hva de tror😀. Anonymkode: 45644...353 Nettopp dette som jeg er redd for men det kan nesten ikke bli verre.. andre arr er ikke så store, men dette her plager meg noe vannvittig! Er vondt å ligge på. Takk for alle råd! Hudlege neste 😊 Anonymkode: b43ab...38c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå