AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #1 Skrevet 4. februar 2018 Jeg har fra naturens side litt gule tenner, som har gjort hele livet at jeg er vel ikke den som smiler mest. Nå prøvde jeg for noen år siden å bleike hos tannlegen, de laget skinne til meg, og jeg gjorde det opplegget uten at de viste noe særlig, så vi prøvde en gang til ca 6 mnd etter, uten at det ble noe synbar endring. La fra meg tanken da. Men nå har tanken sneket seg tilbake, med slik bleking man gjør hos tannlegen, som de som har gjort det, plutselig av 1 tannlegebesøk har knallhvite tenner, om det kunne virket på meg også. Før tenkte jeg alltid at jeg vil ikke ha så hvite tenner, det blir så veldig hvite, alle kan se at man har bleiket, men er det sånn nå at det er veldig vanlig, og folk tenker ikke over det lengre? Anonymkode: 28e9f...6f1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #2 Skrevet 4. februar 2018 Hvis tennene dine er gule fra naturens side, kan du ikke bleke dem helt hvite. Det er tannoverflaten som blekes, og den gule kjernen i tennene vil skinne gjennom. For å få helt hvite tannebisser, må du i så fall legge på skallfasetter. Anonymkode: 8b742...c02 1
Million Skrevet 5. februar 2018 #3 Skrevet 5. februar 2018 (endret) Jeg bleket tennene mine hos tannlegen da jeg sluttet å røyke for noen år siden. Svigermor lovet å betale tannblekingen for meg, dersom jeg fremdeles var røykfri etter et halvt år. Det var jeg, så da spanderte hun tannblekingen. Husker ikke eksakt hva det kostet (bleket både oppe og nede), men tror det var mellom 3000 og 4000, kanskje. Tennene ble virkelig kritthvite. Der og da. MEN..... tennene går sakte men sikkert tilbake til en mer "normal" farge. De forblir ikke kritthvite. Alt vi spiser og drikker, f.eks. kaffe, te, brus, vin og masse matsorter, vil over tid sette farge på tennene. Man kan ikke kutte ut alt heller, man må leve som normalt. Jeg husker ikke helt hvor lenge den kritthvite tanngarden varte, men det var ikke lenge. Måneder bare, tror jeg. I dag har jeg mere normal farge på tennene, kanskje ikke de hviteste. Men likevel ikke så gule som de var etter mange års røyking da. Jeg er fremdeles røykfri nå, 7 år senere, så det er ikke røyking som har gjort at de ikke er kritthvite lenger altså :-) Endret 5. februar 2018 av Million
Djungelvrål Skrevet 5. februar 2018 #4 Skrevet 5. februar 2018 Jeg har svak gulaktig dentin (tannsubstansen bak emaljen) og kan heller aldri få kritthvite tenner. Bruker crestwhite i ny og ne og det frisker de opp noe men kritthvite blir de aldri. Da må jeg kjøpe fasetter til 100 000.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #5 Skrevet 5. februar 2018 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis tennene dine er gule fra naturens side, kan du ikke bleke dem helt hvite. Det er tannoverflaten som blekes, og den gule kjernen i tennene vil skinne gjennom. For å få helt hvite tannebisser, må du i så fall legge på skallfasetter. Anonymkode: 8b742...c02 Jeg hadde litt gule tenner før, men de ble ganske hvite når jeg bleket dem! Tok riktig nok et par runder før de ble hvite da. Nå som jeg har eldes synes jeg ikke det er fint med kritthvite tenner så jeg bleiker dem nå hvert 2. eller 3. år slik at de får en "naturlig" hvit farge i stedet White crest gjør susen, ts! De er kanskje litt mer skadelige enn hos tannlegen, men du slipper i alle fall å kaste bort penger og får et resultat nokså kjapt Anonymkode: 3038e...4cf 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #6 Skrevet 5. februar 2018 35 minutter siden, Million said: Jeg bleket tennene mine hos tannlegen da jeg sluttet å røyke for noen år siden. Svigermor lovet å betale tannblekingen for meg, dersom jeg fremdeles var røykfri etter et halvt år. Det var jeg, så da spanderte hun tannblekingen. Husker ikke eksakt hva det kostet (bleket både oppe og nede), men tror det var mellom 3000 og 4000, kanskje. Tennene ble virkelig kritthvite. Der og da. MEN..... tennene går sakte men sikkert tilbake til en mer "normal" farge. De forblir ikke kritthvite. Alt vi spiser og drikker, f.eks. kaffe, te, brus, vin og masse matsorter, vil over tid sette farge på tennene. Man kan ikke kutte ut alt heller, man må leve som normalt. Jeg husker ikke helt hvor lenge den kritthvite tanngarden varte, men det var ikke lenge. Måneder bare, tror jeg. I dag har jeg mere normal farge på tennene, kanskje ikke de hviteste. Men likevel ikke så gule som de var etter mange års røyking da. Jeg er fremdeles røykfri nå, 7 år senere, så det er ikke røyking som har gjort at de ikke er kritthvite lenger altså :-) Hvis du fortsatt har skinnene fra tannlegen er det bare å dra til tannlegen å kjøpe ny bleking. Er ikke helt sikker, men tror det koster i underkant av 200 kr pr sprøyte. Mange som frisker opp hvitfargen en gang i blant. Jeg frisker opp en gang i året eller annet hvert år, etter behov Anonymkode: a46d5...982
Djungelvrål Skrevet 5. februar 2018 #7 Skrevet 5. februar 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde litt gule tenner før, men de ble ganske hvite når jeg bleket dem! Tok riktig nok et par runder før de ble hvite da. Nå som jeg har eldes synes jeg ikke det er fint med kritthvite tenner så jeg bleiker dem nå hvert 2. eller 3. år slik at de får en "naturlig" hvit farge i stedet White crest gjør susen, ts! De er kanskje litt mer skadelige enn hos tannlegen, men du slipper i alle fall å kaste bort penger og får et resultat nokså kjapt Anonymkode: 3038e...4cf Mitt største problem med dem er at jeg iser så i tennene i et par dager etter jeg har brukt de, så jeg tør ikke å ta en kur på flere. Bruker bare en kanskje annenhver måned. (har nakne tannhalser noen steder etter hard pussing, så det er nok litt av årsaken) Det hadde sikkert gjort susen å bruke de annenhver dag i en uke.
Million Skrevet 5. februar 2018 #8 Skrevet 5. februar 2018 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du fortsatt har skinnene fra tannlegen er det bare å dra til tannlegen å kjøpe ny bleking. Er ikke helt sikker, men tror det koster i underkant av 200 kr pr sprøyte. Mange som frisker opp hvitfargen en gang i blant. Jeg frisker opp en gang i året eller annet hvert år, etter behov Anonymkode: a46d5...982 Kan ikke huske det var noen skinner. Jeg fikk ikke med meg noen hjem iallfall. Blekingen skjedde med blått lys etc inne på tannlegens kontor. Det var faktisk smertefullt, for det iset så utrolig kraftig i tennene under behandlingen. Skikkelig vondt, holdt på å avbryte flere ganger. Ingen hadde fortalt meg at det skulle være smertefullt å bleke tennene hos tannlegen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå