Gå til innhold

Dele premie vunnet på skrapelodd gitt i gave?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde ikke delt. Det var jo en gave til deg, og med størst sannsynlighet hadde du ikke fått annet enn skuffelse i gave da gevinst er temmelig sjelden (jeg har selv fått flaxlodd i gave og liker det ikke, for jeg har aldri vunnet og «gaven» har da blitt et stort ingenting) 

Dersom det moralsk riktige hadde vært å dele gevinsten så hadde jeg aldri giddet å gi noen noe annet enn flaxlodd, da for meg som giver er det jo det samme hva gavepengene mine går til, og det er bedre å «gi» meg selv en sjanse til å få opptil en halv million enn ingenting :P 

Anonymkode: 7b684...1ef

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har nylig hatt bursdag.  På lørdag skulle jeg ha en liten fest.  Dagen før traff jeg helt tilfeldigvis min kusine i byen.  Vi har ikke hatt så mye kontakt, men hun hadde sett på Facebook at jeg hadde hatt bursdag og gratulerte meg.  Det endte opp med at jeg ba henne til festen.  Hun kom, og hadde med et par skrapelodd i gave.  Og så vant jeg faktisk 10 000 kroner på dem :-)

Spørsmålet er om jeg bør dele premien med henne?  Vi har ikke god råd noen av oss, men er ikke i desperat pengenød heller.  Verken 5000 eller 10 000 kroner vil dermed utgjøre en stor forskjell i dagliglivet.

Hva synes dere?

Anonymkode: e5735...ec8

nei

Skrevet

Jeg ville ventet med å skrape loddet til jeg var alene - problem solved. :fnise: det ingen vet...

Skrevet

Hvis det hadde vært en venninne som hadde dårlig råd så hadde jeg nok gitt henne noen tusenlapper som en vennlig gest :) .

Anonymkode: d3ba1...c59

Skrevet
On 04/02/2018 at 9:09 PM, AnonymBruker said:

Moralen her. Aldri kjøp skrapelodd i gave.

Anonymkode: 8a464...e9d

Nettop av den grunn gjør jeg ikke det, tørr rett og slett ikke.

Anonymkode: 4b14b...294

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...