Gå til innhold

Aloe Vera - bruksområder og lukt

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Har nettopp klemt ut litt Aloe Vera-saft av planten min for å ha på et brannsår. Er det noe galt med min plante eller er det normalt at den lukter...rart?

Hva mer kan Aloe Vera brukes til?

Videoannonse
Annonse
Gjest Butterflygirl
Skrevet

Den kan brukes på huden. Hjelper huden til å bli sunnere og er visst effektiv mot kviser. Det fortalte bestemoren min. Jeg prøvde det, men jeg tålte det ikke. Den skal lukte litt rar tror jeg.....kommer an på hva din lukter. Men skal vel lukte litt frisktaktig, hvis du skjønner hva meg mener. Skal ikke lukte surt, bittert eller søtt for å si det sånn.

Gjest Anonymous
Skrevet

Min lukter ikke frisktaktig, den lukter ekkelt. Saften altså.

Skrevet

Tror det er normalt. Friskt betyr jo ikke nødvendigvis godt. Jeg hadde en aloevera-plante tidligere, og det luktet ikke særlig godt av saften, syns jeg.

Skrevet

Jeg tar en spiseskje med saft fra Aloe Vera hver dag. Fungerer som "balsam" for sur mage. Og det lukter ikke godt, nei. Ikke smaker det godt heller, men bedre enn tran :-?

Gjest Anonymous
Skrevet

Aloe Vera planter lukter ikke godt, nei.

Den kan brukes på huden, på brannsår o.l

Skrevet

Den er utrolig god dersom du har vært borti en brennmanet iallefall..

Skrevet

Jeg bruker Aloe Vera på solbrent hud, brannsår, vannkopper, utslett/eksem eller hud som er skadet på en eller annen måte. Kan også brukes som fuktighetsmaske-

Synes ikke at det lukter så ille. Mer som friskt gress.

Skrevet

Aloe vera planter skal visst være nokså gamle (5 år?) før de kan brukes :-?

Synes saften lukter svette...men effektivt er det jo. Spesielt på solbrenthet.

Gjest Anonymous
Skrevet

Min er ikke 5 år enda, men den er veldig stor. Jeg har ikke brukt den før nå, og jeg reagerte på at den luktet svette.

• 8 år senere...
Gjest Ellen
Skrevet

Min aloe vera-plante har endret lukt. Den hadde en svak, grønnaktig lukt og var fantastisk for ansikthuden som var litt uren og tørr samtidig.

Men så var det som den ikke tålte at jeg brukte / skar så mye av den, den begynte å skrante, - og lukten endret seg til en "spiss", ikke god duft. Jeg trodde kanskje det var den greina som var blitt råtten, men det lukter nå slik av hele planten. Sukk!

Skrevet

Jeg har en liten en, som jeg kjøpte for et år siden. Har brukt denne litt for å roe med huden etter å ha vært ute i kulden osv. Men den er da for liten til å brukes? Ser jo at jo mer jeg skjærer jo mindre blir den, men hvorfor skal man ikke bruke den før den er 5 utenom det? Og hva skjer med den stilken man skjærer av, vokser den aldri ut igjen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...