Gå til innhold

Noen som «angrer» på barn nr. 3?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bare lurer. Vi er i tenkeboksen angående nr tre eller ikke. Kan det bli for mye?

Anonymkode: fddc1...827

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi angrer ikke, og synes overgangen gikk temmelig uproblematisk. De jeg har opplevd som mest negative til tre barn, er typisk de som har stoppet på ett eller to selv fordi xxxx (sett inn passende argument, som de derfor regner med er gyldig for alle andre også). Andre trebarnsforeldre ser ofte ikke samme dramatikk ;) Tre barn er jo strengt tatt ikke veldig mange.

Om det kan bli for mye? Det kan det jo. Det finnes jo foreldre som ikke klarer omsorgsoppgavene de har tatt på seg, om de har ett eller tre eller sju barn. Men det handler om så mye. Jeg tipper, men vet ikke, at de som vurderer sin egen kapasitet nøye på forhånd er mindre tilbøyelige til å havne i problemer enn de som bare hopper i det og regner med at ting ordner seg.

Anonymkode: 8af84...4bb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi angrer ikke! Selvsagt så angret jeg litt når hormonene raste og jeg lurte på hvorfor vi startet på nytt. Her har vi en liten attpåklatt, og vi kunne ikke vært foruten han! Noen dager er jo kaos med unger som skal i hver sin retning, men sånn er livet med aktive barn. 

Noe av minuset og det negative som jeg kjenner på nå, er at det ikke alltid er like lett å ha med en vilter 1åring når de eldste skal noe spesielt innen idrettene sine og han egentlig bare kan sitte på fang eller i vogn. Som han ikke vil. Men det er jo bare en periode! Angrer ikke! Kunne gjerne hatt 1 og 2 til 😊

Anonymkode: b8013...d9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri angret ett sekund! Man kan angre på barn man ikke får, men ikke på barn som er til. Du angrer vel ikke på barn nr to? Hvorfor skulle du angre på barn nr tre da?! Dessuten er det mye automatikk, barn nr tre er mye enklere fordi man har vært gjennom alt to ganger tidligere. 

Anonymkode: d1ee5...bd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg angrer ikke på noen av barna mine, men jeg angrer på at jeg slurvet med prevensjonen, og derfor ble ufrivillig gravid med nr 3. 

Anonymkode: 5528b...c6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har av og til lurt på hvor lurt det var med tredjemann, men angret? Det har vi ikke gjort. Like glad i alle tre og ville ikke byttet bort noen av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine er 9, 6 og 3 mnd. Foreløpig helt uproblematisk, det var mye mer slitsomt å få nr 1 og 2. Aldersforskjellen spiller nok en rolle, synes det høres veldig travelt ut med tre tette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 tette, ikke angret, men ville ikke gjort det om igjen. Ble kronisk syk etter nr. 3, noe som vi selvsagt ikke hadde tatt med i regnestykket da vi vurderte "klarer vi en til??"....

Angrer kanskje mer på at jeg fikk barn i det hele tatt, enn på at jeg fikk 3. Når vi først har fått dem, spiller det ikke så stor rolle om vi har 2 eller 3. Men akkurat det med kronisk sykdom var en litt kjip greie å få på toppen når vi først hadde valgt en større omsorgsoppgave. 

Vil derfor anbefale å ta høyde for slike ting. Også økonomi, bilstørrelse, hus/soverom, mulighet for barnevakt/avlastning etc. 

Anonymkode: 7ee1b...c15

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, QBee skrev:

Mine er 9, 6 og 3 mnd. Foreløpig helt uproblematisk, det var mye mer slitsomt å få nr 1 og 2. Aldersforskjellen spiller nok en rolle, synes det høres veldig travelt ut med tre tette.

Vi har nesten samme aldersforskjell (9, 7, 1), og er helt enig i at det var mye mer slitsomt med de to eldste. Jeg er glad vi ventet noen år med tredjemann. Han er helt herlig, og vi angrer ikke. Men det er ganske mye jobb og mye å følge opp. 

Anonymkode: 20311...9ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vi har aldri angret. Nå var alle barna vel gjennomtenkt, ingen uhell, så det har kanskje litt å si også. Vi har tette barn (to år mellom alle) og det var perfekt for oss. Nr 3 føyde seg bare inn i rutinene vi hadde fra før og hang med på levering i barnehagen, fotballkamper og slikt. Du har neppe hastverk så jeg tenker at om du er usikker lar du det bare ligge litt og kjenner på hva som er rett for dere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Aldri angret ett sekund! Man kan angre på barn man ikke får, men ikke på barn som er til. Du angrer vel ikke på barn nr to? Hvorfor skulle du angre på barn nr tre da?!

Anonymkode: d1ee5...bd8

Med denne logikken skulle en jo aldri stoppet å få barn.

Hormoner og biologi sørger for at du ikke angrer på barn når du først har fått dem. Er man ikke gravid kan man fortsatt tenke rasjonelt, og det er klart at da kan man ta en ordentlig beslutning. 

Anonymkode: 7f78f...378

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...