Gå til innhold

Aura/migrene

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg fikk noe jeg har forstått var mitt første anfall med aura og påfølgende hodepine torsdag kveld. Hadde tilfeldigvis legetime på fredag for noe helt annet, fikk aura på venterommet, men mye lettere enn dagen før. I dag, lørdag, fikk jeg aura på nytt, var ute og kjørte og måtte stoppe bilen, kjøpe meg noe å drikke, tok smertestillende og satt i bilen med øynene igjen i ti minutter...

Jeg har aldri hatt migrene før, og nå har jeg altså hatt symptomer tre dager på rad. Torsdag hadde jeg veldig hodepine på den ene siden, fredag var jeg bare sliten, i dag har jeg hatt hodepine OG vært utslitt...

Naturlig at det bare oppstår sånn ut av det blå? Jeg har passert 40.... Min mor har migrene... Satte inn p-stav i november, kan den være synderen? Har gått på p-piller og hormonspiral uten sånt trøbbel...

Noen som har erfaring med aura med/uten hodepine etterpå?

Anonymkode: 64055...aba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei ☺️ jeg var plaget med mye aura før, uten hodepine, følte meg bare litt tung i hodet. Når jeg får det så får jeg det gjerne et par dager på rad, det kan gå år imellom hver gang jeg får det😄

Skrevet

Hva er det du mener er aura da?
Og hva sa legen?

Oppstår det slikt helt ut av det blå skal det jo uansett taes MR for å utelukke andre ting.

Anonymkode: 08f8d...9cc

Skrevet

Når det kommer så brått og intenst ville jeg oppsøkt lege for å utelukke at det kan være noe annet.

Er du veldig sliten?

Jeg har Auramigrene, og har hatt det i over 20 år. Det blir kraftig forverret når jeg er kjempesliten, eller ved kriser.

Anonymkode: 899c8...27a

Skrevet

Takk for svar alle sammen!

Legen sa at det jeg beskrev kunne vært tatt ut av "læreboka" om aura. At vi måtte se an hvordan det utvikler seg og evt sette i gang tiltak om det blir veldig ille...

Jeg har vært veldig sliten en god stund pga annen sykdom/skade. Sovet dårlig osv. Samt at jeg mangler både jern, B12 og andre ting i tillegg. Blodprøver viste det da jeg sa til legen at jeg var blitt helt tom. Gjør noe med det nå, men det tar vel tid før det har full effekt. Sprøyter og tabletter...

Har faktisk ikke hatt noe i dag så langt! Men ja, jeg følte det kom brått. Har legetime igjen om 14 dager pga dette andre, så jeg tar det jo med ham da om det fortsetter like intenst. Heldigvis visste jeg mer om hva det var da det kom i går, på torsdag var det ekstremt guffent og jeg forsto ikke hva som skjedde.

Har vært sliten, tung i hodet, ekstremt trøtt osv etter disse auraene. Variabelt hvor mye hodepine jeg har hatt. Har skjønt at det ikke er uvanlig.

Anonymkode: 64055...aba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...