prinsessa2282 Skrevet 3. februar 2018 #1 Skrevet 3. februar 2018 Hei alle sammen! I går fikk jeg svært sterke smerter i hofta/lysken/korsryggen på høyre side. Smertene ble verre utover dagen så sendt om kvelden reiste jeg på legevakten. Legen mente det var helvetesild selv om jeg ikke har fått noe utslett. Jeg fikk valtrex som jeg skal ta 3 ganger til dagen i 7 dager. I tillegg fikk jeg smertestillende. Jeg har noen spørsmål jeg håper noen kunne svart meg på: Helvetesild er jo det samme viruset som vannkopper, men smitter normalt ikke. Jeg kan kun smitte noen som enda ikke har hatt vannkopper, noe kjæresten min ikke har hatt. Kan jeg smitte så lenge jeg ikke har utslett eller blemmer? Kan jeg få utslett senere når jeg kom i gang med behandlingen så raskt? Pleier man å få flere utbrudd når man først har fått det én gang? Håper noen har erfaring og kan hjelpe meg:)
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #2 Skrevet 3. februar 2018 Ja du kan smitte kjæresten din. Din kjæreste bør også vaksineres mot vannkopper uansett da man kan bli alvorlig syk dersom man får vannkopper i voksen alder. Det er ikke utslett som er det verste med helvetesild, men smertene. Smertene kan sitte i svært lenge etterpå. Anonymkode: 1382a...f5c
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #3 Skrevet 3. februar 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja du kan smitte kjæresten din. Din kjæreste bør også vaksineres mot vannkopper uansett da man kan bli alvorlig syk dersom man får vannkopper i voksen alder. Det er ikke utslett som er det verste med helvetesild, men smertene. Smertene kan sitte i svært lenge etterpå. Anonymkode: 1382a...f5c Takk for svar! Men når jeg ikke har noe som helst utslett eller blemmer, smitter det da gjennom spytt? Anonymkode: 30ba4...846
prinsessa2282 Skrevet 3. februar 2018 Forfatter #4 Skrevet 3. februar 2018 Ts over her. Kom borti anonymknappen...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå