Gå til innhold

Flytte katt fra hus til leilighet

Fremhevede innlegg

Skrevet
26 minutter siden, Sunstone skrev:

Det er mange katter som bor rundt omkring her. Ser ofte katter som vandrer rundt. Vil ikke kalle det veldig trafikkert. Kjører kanskje 10-20 biler i timen. Utgangsdøren er til en bakgård med litt gress, busker og kratt. Kunne aldri hatt han inne eller i en bakgård. Han elsker å jakte ute, så da tror jeg han hadde blitt depressiv. 

Et annet spørsmål. Jeg har et barn på 2 år. Hun hilste på han i dag for andre gang. Men han er litt skeptisk. Han gikk rundt beina hennes et par ganger og la seg ned. Regner med han underkastet seg? Men et barn i den alderen har jo masse brå bevegelser og høy stemme. Så han gikk for det meste inn i reiseburet eller på et annet rom og gjemte seg. Går det seg til? Venner han seg til barnet? Jeg er ganske streng på at barnet ikke skal følge etter og respektere katten. 

Den venner seg nok til barnet. Men lær barnet med en gang at man ikke skal gå etter katten når den ikke vil være med deg mer, å at når den ligger i feks reiseburet og sover så er det ikke lov å vekke den. Er den ikke vandt til barn fra før så tar det gjerne litt tid, men det er bare å la den ta ting i eget tempo ☺️ 

Anonymkode: f31b3...c45

Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Hahah trolling ja. Du roper til meg da får du tåle å få tilbake med samme mynt, eller tåler du ikke det kanskje?? 

Jeg har katt nettop fordi jeg bor på et sted hvor katten kan gå trygt ute. Å før jeg flyttet hit var den innekatt. Men det er vel galt det å eller?? Er du en av de som mener innekatt er misshandling? 

Jo jeg syns det er uansvarlig. Skal man absolutt ha katt for alt det er verdt så får man passe på den.

Anonymkode: f31b3...c45

Det er godt man har ulike meninger. Ta deg en tur i storbyene du eller i tettbygde trafikkerte omgivelser og se hvor mange katter du kan finne. Katter er jaktere og trives med det. De kan tilvennes til utelivet enten i bånd eller alene ved hjelp av andre katter den møter ute. Innekatt er ikke nødvendigvis mishandling, men kattene har godt av å ha et uteliv. Noe annet ville blitt kjedelig. Skal man absolutt ha innekatt er det godt for pus å ikke være alene om innelivet, altså ha en katt til=to innekatter

1 hour ago, Sunstone said:

Det er mange katter som bor rundt omkring her. Ser ofte katter som vandrer rundt. Vil ikke kalle det veldig trafikkert. Kjører kanskje 10-20 biler i timen. Utgangsdøren er til en bakgård med litt gress, busker og kratt. Kunne aldri hatt han inne eller i en bakgård. Han elsker å jakte ute, så da tror jeg han hadde blitt depressiv. 

Et annet spørsmål. Jeg har et barn på 2 år. Hun hilste på han i dag for andre gang. Men han er litt skeptisk. Han gikk rundt beina hennes et par ganger og la seg ned. Regner med han underkastet seg? Men et barn i den alderen har jo masse brå bevegelser og høy stemme. Så han gikk for det meste inn i reiseburet eller på et annet rom og gjemte seg. Går det seg til? Venner han seg til barnet? Jeg er ganske streng på at barnet ikke skal følge etter og respektere katten. 

Det er nok underkasting ja. Det er bare å vente og se hva som skjer for det er nok individuelt fra katt til katt. 

Skrevet

Gjerne les dette: http://www.hillspet.no/nn-no/cat-mature/moving-house-with-your-cat.html

Gjerne hold katten inne noen uker som det står på siden. Dette for å gjøre den kjent med det nye hjemmet.

Veien er farlig for katter. Og nei de vet ikke alltid at de må passe seg. Min katt sprang etter biler som en hund (hadde han i bånd heldigsvis!). Men om katten er vandt med å gå ute, kan han bli litt deprimert om han ikke plutselig får gå ut :) så kan hende det er en risk verdt å ta 😸

Men husk, la den være inne en stund før sen slippes ut! Ellers kan den prøve å finne veien "hjem" igjen 🙀

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...