Gå til innhold

Konfirmasjon - får ikke ha med egne barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er invitert i konfirmasjon til tantebarnet mitt, får ikke ha med barna mine. Det sto spesifisert at di ikke er invitert. Jeg har tre barn i småskole og barnehage. De kan selvsagt ikke være alene hjemme. Resten av familien skal også i denne konfirmasjonen så jeg har vanskelig å få barnevakt. Hadde dere blitt hjemme eller lagt ned en skikkelig innsats for å finne barnevakt? 

Anonymkode: 770ca...d2d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner godt de ikke ønsker at barna skal være med, det er opptil deg om du øsnker å skaffe deg eller bli hjemme,

Er du nær familie med de og gjestene hadde jeg prøvd.

Anonymkode: 7e3b8...cc2

• Liker 14
Skrevet

Helt normalt. Jeg hadde prøvd å funnet barnevakt.

• Liker 10
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner godt de ikke ønsker at barna skal være med, det er opptil deg om du øsnker å skaffe deg eller bli hjemme,

Er du nær familie med de og gjestene hadde jeg prøvd.

Takk for svar, klarer ikke helt å se hvor mye anstrengelser jeg bør legge ned i å få barnevakt. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Barna dine blir vel søskenbarn til den som konfirmeres?

Trodde konformasjon var en familiebegivenhet....

Anonymkode: f56ab...059

Ja, de er søskenbarn. Og konfirmanten er fantastisk med barna 

• Liker 1
Skrevet

I min familie er heldigvis all familie invitert når det er konfirmasjon og dåp, små som store. 

Har du noen anelse om hvorfor søskenbarna til konfirmanten ikke er invitert? Er det pga mengden gjester eller at man ønsker et barnefritt arrangement?

• Liker 32
Skrevet

Bare bli hjemme med barna, det hadde jeg gjort. Når ikke konfirmantens egne søskenbarn er invitert, da hadde jeg glatt droppa den konfirmasjonen. Er det ikke vanlig å invitere familien i sånne selskap? Jeg har vært i konfirmasjon til alle mine søskenbarn og de var i min. 

Anonymkode: 43a27...3d2

• Liker 37
Skrevet

Er det bare dine barn som ikke er invitert eller gjelder det alle barna i slekta? 

Det er jo konfirmantens dag, så syns absolutt du skal gidde å legge inn litt innsats for å ordne barnevakt, og ikke sette deg på bakbeina fordi du er fornærmet for at de ikke vil ha barn i selskapet. 

Anonymkode: 1e410...bdc

• Liker 10
Skrevet
1 minutt siden, Ulven skrev:

I min familie er heldigvis all familie invitert når det er konfirmasjon og dåp, små som store. 

Har du noen anelse om hvorfor søskenbarna til konfirmanten ikke er invitert? Er det pga mengden gjester eller at man ønsker et barnefritt arrangement?

Jeg tror ikke foreldrene er spesielt begeistret for barn, di har bare den ene jenta. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er det bare dine barn som ikke er invitert eller gjelder det alle barna i slekta? 

Det er jo konfirmantens dag, så syns absolutt du skal gidde å legge inn litt innsats for å ordne barnevakt, og ikke sette deg på bakbeina fordi du er fornærmet for at de ikke vil ha barn i selskapet. 

Anonymkode: 1e410...bdc

Det er bare jeg som har barn. Ønsker selvfølgelig å prøve å få kommet, men kan ikke dumpe tre barn på hvem som helst heller

• Liker 1
Skrevet

I min familie har det ikke vært vanlig å invitere søskenbarn i konfirmasjon, så det ville jeg ikke reagert på. Ville absolutt anstrengt meg for å finne barnevakt, det er snakk om en stor begivenhet i nær familie.

• Liker 7
Skrevet

Har du ikke familie på fars side som ikke skal i konfirmasjonen. 

Anonymkode: 7a5f2...21e

• Liker 8
Skrevet (endret)

Jeg hadde ikke mine søskenbarn i min konfirmasjon. 

Mine barn hadde sitt søskenbarn i konfirmasjonen, da de bare har en. Vi inviterte kusinene til mannen og tantene og onklene våre, da vi er en liten familie. Ikke så ofte vi får samlet alle lenger. 

Endret av meta2
  • Liker 1
Skrevet

Vil ohsåkegge til at jeg aldri fikk være med i en konfirmasjon da jeg vokste opp. Kun voksne på begge sider av familien. 

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du ikke familie på fars side som ikke skal i konfirmasjonen. 

Nei, dessverre. Er alene med barna, far ikke i bildet

Skrevet

Er litt rart å ha en barnefri konfirmasjon, konfirmanten er tross alt barn selv! Det som er trist, er at det går ut over konfirmanten om du ikke kommer, ikke foreldrene som har bestemt en håpløs regel! Så ville kanskje prøvd å få dratt likevel. 

Mat de har ett barn selv er ingen unnskyldning. Har selv ett barn, men utestenger da ikke andres barn for det!

Anonymkode: 743e2...c37

• Liker 13
Skrevet

Jeg er også vant til at det bare er voksne i konfirmasjon/dåp og lignende, men mindre konfirmanten hadde en bestevenninne i et søskenbarn. Jeg hadde prøvd å skaffe barnevakt. Det kan være praktiske grunner som plass osv til at de ikke ønsker å invitere barna.

• Liker 4
Skrevet

Hadde heller ikke små barn i min konfirmasjon, ikke vært i noen med små barn heller.

Anonymkode: 7bbcb...cf5

• Liker 2
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Er litt rart å ha en barnefri konfirmasjon, konfirmanten er tross alt barn selv! Det som er trist, er at det går ut over konfirmanten om du ikke kommer, ikke foreldrene som har bestemt en håpløs regel! Så ville kanskje prøvd å få dratt likevel. 

Mat de har ett barn selv er ingen unnskyldning. Har selv ett barn, men utestenger da ikke andres barn for det!

Anonymkode: 743e2...c37

Forksjell på en på  5 og en 15, men du er vel en av de som synes det er uting å ville ha barnefri bryllup.

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...