Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har en liten gutt på 5 dager.. han er veldig liten. Jeg har sletet med å amme han, fordi jeg er så melkesprengt, og derfor sliter lillegutt med å spise. I stad prøvde jeg i en time å amme han, men han klarte rett og slett ikke å ta tak, og ble både mer hysterisk og stresset. Jeg ble til slutt så fra meg at jeg pumpet melk fra brystet og ga det til han på flaske.. denne tok han med en gang.

Nå er jeg redd han skal bli sugeforvirret. Og har noen noe tips til hvordan jeg skal klare å amme han når han ikke klarer å ta tak. Har prøvd det tulipangrepet, har prøvd å håndmelke og jeg har prøvd forskjellige ammestillinger. Gutten tar rett og slett ikke tak, og når han gjør det så ender han med å die feil, slik at jeg ikke klarer å holde ut for det blir så vondt. 

Hilsen en utrolig frustrert førstegangmamma

Anonymkode: d1b80...798

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring ammehjelpen. Bor du i Osloområdet, så send meg gjerne en pm, så kan jeg tipse deg om en flink ammeveileder. Men baby MÅ ha mat, så om du ikke får til amming, så er pumping og kopp eller flaske det beste alternativet.

Anonymkode: 8ea60...a5e

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Ring ammehjelpen. Bor du i Osloområdet, så send meg gjerne en pm, så kan jeg tipse deg om en flink ammeveileder. Men baby MÅ ha mat, så om du ikke får til amming, så er pumping og kopp eller flaske det beste alternativet.

Anonymkode: 8ea60...a5e

Det var meg som skrev.

Skrevet

Kan du gi melka på kopp i stedetfor flaske, for å minke sannsynligheter for sugeforvirring? Hvis du absolutt må gi flaske, bruk langsom flaskemating:

https://ammehjelpen.no/artikkel/97/Koppmating

https://ammehjelpen.no/artikkel/167/Langsom-flaskemating

Jeg har ikke helt tid til å svare mer utdypende nå, men hvis du trenger råd raskt anbefaler jeg å ringe ammehjelp. Du må gjerne ringe flere før noen svarer, eventuelt send sms først og avtal tid for samtale. Du kan sende mail også, men da tar det fort noen dager før du får svar. Eventuelt spør på ammehjelpsgruppen på facebook. :)

Skrevet

Har du prøvd å tømme brystet litt før amming, så det blir litt mykere? Ellers er det et godt råd å kontakte ammehjelpen :) uansett må jo baby få mat, så om du må flaskemate litt nå så gjør det, mens du prøver amme jevnlig. Trenger ikke bli sugeforvirret for det. 

Anonymkode: dc627...7f1

Skrevet

Er vel ingen krise å gi han mm fra flaske? 

Anonymkode: 4e599...28e

• Liker 1
Skrevet

To like tråder er slått sammen. 

Mynona, mod.

Skrevet

Vil bare si at det blir bedre med brystvortene! Er et tidspunkt nå der brystvortene har vokst seg for store for den lille munnen, men så kommer munnen etter, samt brystsprengen gir seg litt. Anbefaler kopp som de over skriver, frem til det stabiliserer seg med brystvortene. Hamburgergrepet og, men det har du kanskje prøvd også...

Anonymkode: 616cb...884

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er vel ingen krise å gi han mm fra flaske? 

Leste du HI eller? Når baby er 5 dager gammel så kan det bli det jo.

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, det er overhodet ingen krise om man må gi mm på flaske. Det kan i verste fall ødelegge litt for ammingen, men krise er det absolutt ikke. Det som er krise er om man ikke får i baby mm eller mme i det hele tatt.

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde samme problem med min melkeproduksjon da den ikke var helt i orden. Begynte først med koppmating men når hun ble eldre måtte hun få flaske med MME pga det blir mye mer luft fra kopp når man skulle gi store mengder MME eller MM. Jeg ordnet det ved å alltid amme fra bryst først og så gi flaske etterpå :) har ikke vært noe problem med å få min til å ta puppen i ettertid når jeg har gjort den rekkefølgen :) hørt man ikke skal gi flaske først :) og gjerne drøy med bruk av smokk ;) 

Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var ikke ment som et flåsete innlegg men heller et spørsmål. Det viktigste må jo være at barnet får i seg næring. Om det kommer fra flaske eller pupp må vel være av underordnet betydning sådan.

• Liker 1
Gjest GoldenLioness
Skrevet

Jeg pumpet først så det ikke var spreng og da gikk det mye bedre :) 

Skrevet

Jeg hadde også skikkelig spreng! Vi koppmatet litt de første dagene. Etterhvert håndmelket jeg litt før amming slik at babyen fikk tak. Det fungerte veldig fint. Føler virkelig med deg! Det er tøft å ikke få til ammingen ❤

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...