AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #1 Skrevet 3. februar 2018 Hei. Jeg går på Diane og kastet desverre opp i går under 3 timer etter jeg tok den. På Felleskatalogen står det at dette tilsvarer å ha glemt en tablett og følg derfor anvisningen for glemte tabletter. Jeg begynte på et nytt brett Fredag den 26 Januar. Vil det si at jeg har "glemt" en tablett i uke 1 eller 2? Det var jo første dagen i går på uke 2. Er litt usikker så jeg lurer på om noen av dere har vært borte i det samme og hva gjør jeg nå? Hentet fra Felleskatalogen: 1 tablett glemt i uke 1: Ta den glemte tabletten så snart du husker det, selv om det betyr at du må ta 2 tabletter samtidig. Ta de neste tablettene på det vanlige tidspunktet. Beskytt deg ekstra mot graviditet (for eksempel kondom eller et sæddrepende middel) i de neste 7 dagene. Hvis du har hatt samleie i uken før du glemte tabletten, kan du ha blitt gravid. Kontakt derfor lege straks. 1 tablett glemt i uke 2: Ta den glemte tabletten så snart du husker det, selv om det betyr at du må ta 2 tabletter samtidig. Ta de neste tablettene på det vanlige tidspunktet, som om ingenting er hendt. Tablettens sikkerhet er uendret, og du behøver ikke beskytte deg ekstra mot graviditet. Anonymkode: f6dce...c3b
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #2 Skrevet 3. februar 2018 Ring et vaktapotek og spør. Anonymkode: 18ec7...343
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #3 Skrevet 3. februar 2018 Du skulle tatt en ny med en gang du kastet den opp.. Anonymkode: b65f0...32d
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #4 Skrevet 3. februar 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du skulle tatt en ny med en gang du kastet den opp.. Anonymkode: b65f0...32d Ja absolutt! Men jeg var alt for dårlig til å tenke på det der og da. Anonymkode: f6dce...c3b
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #5 Skrevet 3. februar 2018 Det tryggeste er å bruke kondom i tillegg til p-piller et par uker fremover, eventuelt fram til du har hatt mensen.☺ Anonymkode: 1defc...c5a
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #6 Skrevet 3. februar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det tryggeste er å bruke kondom i tillegg til p-piller et par uker fremover, eventuelt fram til du har hatt mensen.☺ Anonymkode: 1defc...c5a Par uker? En uke holder i massevis. Anonymkode: b65f0...32d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå