Gå til innhold

Fikk henvisning tin konisering. Forvirret!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! I november var jeg på gynekologisk undersøkelse. Tok celleprøve, og pratet med gynekologen om noen plager jeg har med blødninger etter sex. Vi ble enige om at jeg skulle henvises videre for å få behandling for lettblødende livmorhals. Altså frese vekk noen blodårer med laser. 

Det gikk en stund, så fikk jeg tlf fra legen. Det viser seg at jeg har hpv virus. Fikk beskjed om at celleprøven så "grei nok" ut. Eneste jeg trenger å tenke på var at jeg måtte ta ny celleprøve om ett år. Dette var helt ufarlig, og jeg måtte ikke tenke så mye på det. Greit nok. 

Så gikk noen dager, og jeg fikk endelig brev om henvisning som jeg hadde ventet på. Men når jeg gikk inn å leste om inngrepet, så fikk jeg rimelig hakeslipp! Inngrepet som jeg skulle gjøre var konisering. Altså fjerne en del av livmorhalsen på grunn av alvorlige celleforandringer. HVA?? og nå er det helg, så jeg får ikke ringt hverken legen eller sykehus om dette. 

Jeg visste ikke at jeg hadde alvorlige celleforandringer!  Skal ikke lege opplyse om det? Denne henvisningen dreier seg om noe langt mer alvorlig en det jeg egentlig skulle inn for, så nå er jeg redd! Det står i brevet jeg fikk at grunnlaget for henvisning er  blitt vurdert og godkjent av lege på sykehuset jeg skal til. Så selv om min gynekolog har rotet og gjort en feil her, så mener altså han legen på sykehuset at jeg trenger dette inngrepet. Hjelpe meg! Noen som har opplevd lignende, eller vært gjennom dette? Er rett og slett dritredd ☹️

Anonymkode: 65dc8...818

Videoannonse
Annonse
Gjest The ceiling lamp
Skrevet

Det høres noe rotete ut det du forteller, men sannsynligvis er det funnet celleforandringer på prøven du tok, slik at det anbefales en konisering. Jeg har selv fått det gjort og kjenner mange andre som også har gjort det. Inngrepet er lite og jeg tror det gjøres uten narkose. Det er ikke noe å grue seg til.

Men ut fra det du skriver synes jeg det høres lurt ut å ta en telefon til sykehuset og nøste opp det du er usikker på. 

Lykke til :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...